AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #21 Skrevet 25. januar 2020 6 timer siden, Anim92 skrev: Høh, gave til utdrikningslag?? Samme her! I min omgangskrets er ikke dette vanlig. Har faktisk aldri opplevd være i ett udl hvor noen tar med gave. I dette tilfellet er heller ikke bryllupet i Norge så da utgår også gave til bryllupet. Anonymkode: e53dc...476 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #22 Skrevet 25. januar 2020 For min del hadde det vært uaktuelt da jeg ikke har feriedager til gode når barnehagen er stengt 6 uker i året, og de pengene hadde jeg heller brukt på en ferie med familien. Og for det andre så er utdrikningslag som går over en dag ikke sørlig interessant, da alle mine venninner har andre venner jeg ikke syntes er så stas å være sammen med. Anonymkode: 50787...689 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #23 Skrevet 25. januar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del hadde det vært uaktuelt da jeg ikke har feriedager til gode når barnehagen er stengt 6 uker i året, og de pengene hadde jeg heller brukt på en ferie med familien. Og for det andre så er utdrikningslag som går over en dag ikke sørlig interessant, da alle mine venninner har andre venner jeg ikke syntes er så stas å være sammen med. Anonymkode: 50787...689 Så dersom du var vokst opp med en venninnegjeng hvor alle deltok, hadde god økonomi og ikke jobbet i helgene så ville du fortsatt ikke blitt med på jentetur? Anonymkode: e53dc...476
Ananas. Skrevet 25. januar 2020 #24 Skrevet 25. januar 2020 Jeg synes det er veldig vanskelig å svare på. Hadde min beste venninne skullet gifte seg og det ble arrangert et godt opplegg, hadde taket vært femsifret. For en «vanlig» venninne hadde jeg nok tenkt at alt over 1500 før mat og drikke krever et veldig godt arrangement. Jeg jobber i helgene, så å ta fri en hel helg er sjeldent et alternativ. Personlig er jeg ganske lei av at folk legger listen veldig høyt også når de inviterer veldig bredt. Jeg har egentlig ikke mulighet til å bruke en hel helg og/eller mye penger på den kommende kona til en kamerat av samboeren min, selv om det egentlig er hyggelig å bli inkludert. Forlovere bør nok tenke litt på hva som er viktigst for bruden: Mange gjester eller veldig omfattende opplegg. Utenlandsturer er ikke nødvendigvis noe man kan beregne å få til hvis man skal ha med 20. Når det gjelder utdrikningslaget du nevner, TS, så vurder hvor lyst du har. Har du troa på at turen blir god, og du har råd til det, så kan det jo bli en veldig god opplevelse! 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #25 Skrevet 25. januar 2020 6 minutter siden, Ananas. skrev: Jeg synes det er veldig vanskelig å svare på. Hadde min beste venninne skullet gifte seg og det ble arrangert et godt opplegg, hadde taket vært femsifret. For en «vanlig» venninne hadde jeg nok tenkt at alt over 1500 før mat og drikke krever et veldig godt arrangement. Jeg jobber i helgene, så å ta fri en hel helg er sjeldent et alternativ. Personlig er jeg ganske lei av at folk legger listen veldig høyt også når de inviterer veldig bredt. Jeg har egentlig ikke mulighet til å bruke en hel helg og/eller mye penger på den kommende kona til en kamerat av samboeren min, selv om det egentlig er hyggelig å bli inkludert. Forlovere bør nok tenke litt på hva som er viktigst for bruden: Mange gjester eller veldig omfattende opplegg. Utenlandsturer er ikke nødvendigvis noe man kan beregne å få til hvis man skal ha med 20. Når det gjelder utdrikningslaget du nevner, TS, så vurder hvor lyst du har. Har du troa på at turen blir god, og du har råd til det, så kan det jo bli en veldig god opplevelse! Takk har allerede meldt meg på. forsøkte regne litt på det selv og klarte ikke finne en eneste storby hvor jeg fikk alt inc og også alt av mat og alkohol inkludert til under 4000 så ser på dette som en liten helgetur 😀😀😀 spise på restaurant pluss en flaske rødvin blir fort 1000 person det. En brunch med flaske bobler er fort 700-1000 kroner. Anonymkode: e53dc...476 1
Ananas. Skrevet 25. januar 2020 #26 Skrevet 25. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk har allerede meldt meg på. forsøkte regne litt på det selv og klarte ikke finne en eneste storby hvor jeg fikk alt inc og også alt av mat og alkohol inkludert til under 4000 så ser på dette som en liten helgetur 😀😀😀 spise på restaurant pluss en flaske rødvin blir fort 1000 person det. En brunch med flaske bobler er fort 700-1000 kroner. Anonymkode: e53dc...476 Det blir dyrt, men det høres jo ut som det er en tur du kunne dratt på uten at der var utdrikningslag også, så kos deg masse!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #27 Skrevet 25. januar 2020 4000,- var veldig billig, dersom det skal dekke alt du ramser opp i HI. Så spørsmålet er vel egentlig om du har lyst nok til å ta deg råd til turen? Dersom du reiser med flere nære venner, så hadde jeg tatt det som en vennetur, og ikke nødvendigvis bare et utdrikningslag. Hadde lett brukt 4000,- på en helg med gjengen. Anonymkode: d0bd0...6b3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #28 Skrevet 25. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4000,- var veldig billig, dersom det skal dekke alt du ramser opp i HI. Så spørsmålet er vel egentlig om du har lyst nok til å ta deg råd til turen? Dersom du reiser med flere nære venner, så hadde jeg tatt det som en vennetur, og ikke nødvendigvis bare et utdrikningslag. Hadde lett brukt 4000,- på en helg med gjengen. Anonymkode: d0bd0...6b3 Spurte hun som arrangerer. Det er lagt opp som en jentetur og er kun på nattklubben på kvelden fokuset vil være på bruden i form av fyrverkeri, dj announcement osv. 😀😀😀 var vist en enighet med bruden at dette ble lagt opp som tur siden det blir avholdt i utlandet. Anonymkode: e53dc...476
seriousgirl Skrevet 25. januar 2020 #29 Skrevet 25. januar 2020 Jeg syntes forloveren har gjort en god jobb med at mye er inkludert i prisen. Så sånn sett får du mye for pengene.. Men når det er sagt er det mye penger for et utdrikningslag. Jeg ville nok tatt en vurdering ut fra min daværende økonomiske situasjon + min relasjon til bruden:) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå