Gå til innhold

Maxpris på utdrikningslag ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye hadde dere vært villig betale for utdrikningslag? 
 

Er invitert i ett, men det koster 4000.

det er fredag til søndag, inkludert fly og hotel, 2 frokoster, 2 store middager m drikke, en champagne brunch, en bodypaint sesjon for alle og fri drikke på nattklubb ene kvelden. 

vet ikke hvor vi skal, men personen som arrangerer har ett veldig bra nettverk.
 

ville dere vært med? 

Anonymkode: e53dc...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg ville ikke vært med. Det blir for mye og passer ikke inn i min hverdag med jobb og barn. Det er også dyrt og mye av innholdet i turen er ikke interessant for meg personlig (og da føles det feil å bruke såpass med penger på det). Om jeg var en god venn av bruden ville jeg heller prioritert å fått til en hyggelig jentekveld en dag enn å dra i et sånt utdrikningslag.

Hva som er makspris på utdrikningslag tenker jeg kommer an på innholdet, men utdrikningslag som krever noe mer enn at jeg setter av en dag for å tilbringe hyggelig tid med en god venninne som skal gifte seg, velges fort bort. 

 

Anonymkode: 03c1e...cd5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd til 5000+ (4000 er jo bare grunnpris, du må regne med å betale for lunch og andre ekstrakostnader i tillegg), og tror det blir et bra opplegg, passer inn i gjengen og har mulighet, så hvorfor ikke?

Hva som er maxpris og ikke avhenger helt ut i fra personlig økonomi og hva man vil. Jeg har sett i lignende tråder ("hva er din maxpris?") hvor flere skriver maxpris 500kr og da MÅ det være inkludert mat og alkohol. Da lurer jeg litt på om disse folka har vært utenfor stuedøra noensinne. Etter hva jeg har forstått ligger det meste mellom 1000-2000kr, men da for éndagsopplegg.  Det er forresten verdt å merke seg at pengene som regel sitter mye løsere hos mannlige utdrikkningslag.

Personlig ville jeg ikke betalt 4-5-6000 og brukt en helg med mindre jeg var 99% sikker på at det ville bli gøy. Men det er mest fordi jeg har vært i et par utdrikkningslag hvor gruppesammensettningen har vært HELT jævlig, og det er ikke noe jeg har lyst til å strekke over en hel helg. Om gruppa er bra og man har et solid opplegg (som dere ser ut til å ha), er det begrenset hvor dårlig det kan gå. Det går enten bra eller kjempebra, men det avhenger helt av at alle deltagere og ikke minst hun som organiserer er vettuge folk.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makspris tenker jeg avhenger av relasjonen til den kommende bruden😊 tenker 4000 for en helg med nære venninner er en pris jeg lett ville betalt, men en noe perifer venninne tenker jeg 500-1000 :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruden er en av mine nærmeste venner og gjengen som reiser har jeg stort sett festet med de fleste :) 

 

det er laget som en blåtur. 
ene siden av meg vil siden jeg vet bord på byen ofte er gjere 8-10.000 bare det og her er det mye inkludert, til og med alle måltider med alkohol mens andre sier Nei 😅😓

Anonymkode: e53dc...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bruden er en av mine nærmeste venner og gjengen som reiser har jeg stort sett festet med de fleste :) 

 

det er laget som en blåtur. 
ene siden av meg vil siden jeg vet bord på byen ofte er gjere 8-10.000 bare det og her er det mye inkludert, til og med alle måltider med alkohol mens andre sier Nei 😅😓

Anonymkode: e53dc...476

Hvis det er slik og med de folk du vanligvis liker å tilbringe fritiden med så er det jo en hyggelig greie. Men om dere vanligvis bruker 8000-10000 på å drikke ute så blir det jo fort en god del ekstrautgifter på det selv om alkoholen til mat er dekket. 

Det er ikke en livsstil jeg helt kan kjenne meg igjen i, men om det er noe du orker og alle vennene dine, som er ekte venner du ønsker å ha, skal ville jeg nok tenkt at det er lurt å bli med for å ikke være den som sitter hjemme og angrer. 

Spør de andre jentene som du er glad i hva de tenker? 

 

Anonymkode: 03c1e...cd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er inne i en periode der venner gifer seg right, left and centre. For meg høres 4000 mye ut for en helg fordi det hadde vært uaktuelt om alle utdrikningslagene jeg skal og har vært på hadde kostet 4000kr hver. Som de andre sier her så må man også regne med litt ekstra, så det er ikke utenkelig at den summen stiger med en tusenlapp og to. Men, om jeg ikke hadde hatt andre (dyre) utdrikningslag jeg skulle i, jeg hadde råd til det og ikke minst veldig lyst, så hadde jeg uten tvil kastet meg på. Du vet jo heller ikke hvor dere skal, for alt du vet kan 4000 all inclusive være en kjempebra pris til den destinasjonen.

Til sammenligning så betalte jeg nylig 1500 kroner for et utdrikningslag jeg skal på senere i år. Dette er til en mellomstor by i Skandinavia. Inkludert i dette er to netter på hotell, to middager, aktivitieter og såvidt jeg har forstått, drikke på kveldstid. Det som kommer utenom er lunsj, drikke på dagtid om man vil det og sikkert litt småting utenom. Inkludert min egen transport så kom dette på ca 2200kr. Pluss "lommepenger". Jeg vet hvor jeg skal og jeg stoler også på at forlover har ordnet gode priser. 

Dette har vært prisnivået på alle utdrikningslag jeg har vært på som har strukket seg over en hel helg. Heldigvis har jeg vært på et par mer beskjedne som har kostet under 500kr innimellom. 

 

 

Anonymkode: c331e...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lett dratt om det var med gode venner 👍😀

Anonymkode: d055e...2ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forlovere har fått maxpris av meg; 500 kr. Jeg vil heller ha mange folk enn folk som ikke kan komme pga det blir for dyrt.

Anonymkode: 6c2b0...7ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ut med såpass mye penger og være borte en hel helg, ville jeg krevd å få vite hvor vi skulle først. 4000 er mye for et utdrikningslag - isolert sett har jeg råd til det (nå - for ti år siden, da bryllupene kom tett og økonomien ikke var så god, hadde det vært uaktuelt), men om jeg er villig til å betale så mye kommer an på hvem, hva og hvor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ville spørsmålet kun vært om dette var en gjeng jeg ØNSKET å tilbringe en helg med eller ikke. Dersom svaret var ja, ville jeg glatt betalt den summen. Egentlig billig for en helg med mye inkludert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2020 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Hvor mye hadde dere vært villig betale for utdrikningslag? 
 

Er invitert i ett, men det koster 4000.

det er fredag til søndag, inkludert fly og hotel, 2 frokoster, 2 store middager m drikke, en champagne brunch, en bodypaint sesjon for alle og fri drikke på nattklubb ene kvelden. 

vet ikke hvor vi skal, men personen som arrangerer har ett veldig bra nettverk.
 

ville dere vært med? 

Anonymkode: e53dc...476

Sånn helt generelt sett syntes jeg det er en uting med utdrikningslag over flere dager, rett og slett fordi det stort sett ikke passer inn i med familie og jobb osv. Med det sagt hadde jeg vært med på dette om det var en av mine aller nærmeste venninner. Hvis ikke er både tiden og pengene ikke noe jeg hadde prioritert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4k for en helg all inclusive er ikke mye, egentlig 

Men jeg hadde gitt min forlover streng beskjed om en mye lavere sum. Jeg hadde ikke hatt råd til det heller. 

Jeg begynner sikkert å bli gammel og sur, men synes det tar helt av. Vi klager på at russetia er blitt ekstrem, men utdrikningslag, babyshowers, til og med julebord skal være langvarige og overdådige. 

For noen er det sikkert perfekt, jentegjeng på jentetur. I min krets hadde ikke mange hatt mulighet pga enten penger, helse, jobb eller familie. Sånt er jo veldig varierende. 

Har vært med og arrangert 3-4 utdrikningslag, 2 i fjor sommer, som endte på 300 per pers pluss det man ville spise på restauranten vi var på. Hadde det kanonkult. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2020 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Hvor mye hadde dere vært villig betale for utdrikningslag? 
 

Er invitert i ett, men det koster 4000.

det er fredag til søndag, inkludert fly og hotel, 2 frokoster, 2 store middager m drikke, en champagne brunch, en bodypaint sesjon for alle og fri drikke på nattklubb ene kvelden. 

vet ikke hvor vi skal, men personen som arrangerer har ett veldig bra nettverk.
 

ville dere vært med? 

Anonymkode: e53dc...476

Ikke dyrt med tanke på alt som er inne i prisen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/23/2020 at 12:31 AM, Lita_go said:

Makspris tenker jeg avhenger av relasjonen til den kommende bruden😊 tenker 4000 for en helg med nære venninner er en pris jeg lett ville betalt, men en noe perifer venninne tenker jeg 500-1000 :)

Så enig!

Anonymkode: 91e16...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bestemt meg for å være med 😄😄 

jeg var i ett udl i fjor hvor alle betalte 7000. Så strengt tatt syns jeg dette er mye value for money. Da var bruden så redd for dårlig arrangert udl at hun brukte eventbyrå for all planleggingen. 
 

men nyskjerrig - 

mange her som virker som de har vært i udl med kjedelige gjenger så dere har fått en dårlig erfaring ? Spør siden dere er usikre på om dere vin ferie feks en helg med disse folkene? 
 

I vår omgangskrets er det kun normalt at bruden inviterer nærmeste venner så da kjenner msn gjerne denne gjengen. 

 

Anonymkode: e53dc...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt med på ett så dyrt utdrikningslag, heller ikke ett som tok hele helgen heller.

For min del handler det hovedsakelig om økonomi, jeg og samboer har felles økonomi og om jeg bruker 4000 + på ett utdrikningslag, så påvirker det begges økonomi. Så selv om turen ikke var så dyr med tanken på at den inkluderer det, så har vi satt tak på mellom 500-1500 kr når det kommer til slike ting. For i tillegg til utdrikningslaget, så kommer jo gave på utdrikningslaget, gave til bryllupet, gjerne nytt antrekk og kanskje må man betale for reise og opphold til selveste bryllupet også. Så man kan fort bli 10 tusen +/-  Og jeg/vi er så kjip at vi ikke er villig til å bruke så mye penger på et annet par. Da bruker vi det heller på en opplevelse for oss begge.

Men har man råd til å hive seg med på ett slik opplegg, så blir det garantert en flott opplevelse med mange fine minner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bestemt meg for å være med 😄😄 

jeg var i ett udl i fjor hvor alle betalte 7000. Så strengt tatt syns jeg dette er mye value for money. Da var bruden så redd for dårlig arrangert udl at hun brukte eventbyrå for all planleggingen. 
 

men nyskjerrig - 

mange her som virker som de har vært i udl med kjedelige gjenger så dere har fått en dårlig erfaring ? Spør siden dere er usikre på om dere vin ferie feks en helg med disse folkene? 
 

I vår omgangskrets er det kun normalt at bruden inviterer nærmeste venner så da kjenner msn gjerne denne gjengen. 

 

Anonymkode: e53dc...476

Bruden leide eventbyrå?! 7000 pr pers?! Du tuller nå...? *slår meg sammen med @Krok1 som gammel og sur* Det handler ikke nødvendigvis om hvorvidt man får verdi for pengene isolert sett, men om jeg synes det er verdt det for egen del, både økonomisk og tidsmessig. For de aller fleste vil det å bruke tusenvis av kroner og være borte en helg innebære at man må prioritere bort noe annet. For meg som er singel og barnløs vil det uansett bare gå ut over meg selv, men har man familie skjønner jeg godt at det sitter langt inne.

Forøvrig tror jeg ikke jeg kjenner noen som har alle sine venner i én gjeng. Man har venner fra forskjellige stadier i livet, og selv om en del av dem treffer hverandre fra tid til annen, er det ingen selvfølge at alle er venner eller for den saks skyld kjenner hverandre.

Endret av Daria
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FluffyJuggernaut skrev:

Jeg hadde ikke blitt med på ett så dyrt utdrikningslag, heller ikke ett som tok hele helgen heller.

For min del handler det hovedsakelig om økonomi, jeg og samboer har felles økonomi og om jeg bruker 4000 + på ett utdrikningslag, så påvirker det begges økonomi. Så selv om turen ikke var så dyr med tanken på at den inkluderer det, så har vi satt tak på mellom 500-1500 kr når det kommer til slike ting. For i tillegg til utdrikningslaget, så kommer jo gave på utdrikningslaget, gave til bryllupet, gjerne nytt antrekk og kanskje må man betale for reise og opphold til selveste bryllupet også. Så man kan fort bli 10 tusen +/-  Og jeg/vi er så kjip at vi ikke er villig til å bruke så mye penger på et annet par. Da bruker vi det heller på en opplevelse for oss begge.

Men har man råd til å hive seg med på ett slik opplegg, så blir det garantert en flott opplevelse med mange fine minner.

Høh, gave til utdrikningslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...