Gå til innhold

Tips til å få til kloklipp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter veldig med kloklipp. Forsøkt forsiktig, men han blir livredd. Har forsøkt med masse godbiter og ros, men han løper vekk. Kan også glefse. Har også øvd på å la klosaksen ligge på gulvet, ved siden av han osv for å tilvenne. Ros og godbit når han snuser på osv. Men fungerer fremdeles ikke. Han elsker godbiter, så har forsøkt å legge masse ved siden av mens jeg klipper, men han jafser i seg slik jeg kanskje får plassert saksen, men så trekker han seg vekk. Målet er å kunne ta en og en klo. Feks en hver dag eller annenhver. 

Bor langt unna dyreklinikk så det er ikke aktuelt. Vi går mest i skog/mark så klørne blir ikke slipt av asfalt og må nok klippes hyppigere enn folk som går på asfalt. 

Men jeg har tenkt det kanskje kan fungere å gi noe som tar tid å spise? Bein vil han nok slippe fra seg. Kan fryst kjøtt fungere? Eller er det ikke bra med kaldt? 

Anonymkode: 6d2ca...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne startet for to dager siden, men kan godt være det fortsatt er mulig å melde seg på. Anbefaler dette onlinekurset på det sterkeste:

https://www.husbandry.no/tjenester/husbandry-challenge-2020-kloklipp?fbclid=IwAR0i2VfztStbDmlG1NXAw82wF72gBJqvSoRpM8LS0heQ6poqfjVjE3XJtK8

(Ikke reklame, det er ikke jeg som driver det eller får spons for det. Men har gått hans forrige kurs og syntes det var svært bra).

Skrevet

Har du en Musti-butikk i nærheten hjelper de deg. En klipper og en mater? Eller du kan få noen andre til å hjelpe deg? 

Anonymkode: 039c8...68e

Skrevet

Min liker heller ikke kloklipp, og prøver å stikke unna med engang han ser saksa. Jeg klipper alltid med en til. Da ligger han med ryggen i fanget på den som ikke klipper, mens den som ikke klipper holder forbeina. Den som klipper holder igjen bakbeina. Da kommer han seg ikke vekk, selv om han prøver.

Han prøver litt å gjøre motstand, men roer seg til slutt. Og da får vi til å klippe nesten en hel klo før han gjøre litt motstand igjen. Gir masse godbiter etter en klo, og fortsetter.

Etter et par ganger med denne metoden, tror jeg han har lært seg å takle deg. Sist gang sovnet han mens jeg klippet klørne. Fikk da til å klippe alle på en gang. Dette var etter tre ganger med denne metoden.

Kan også være greit å gjøre det etter en lang tur når du vet han er sliten.

Anonymkode: 581e8...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...