Gå til innhold

Førstegangsmamma 🥰


Wera1

Anbefalte innlegg

Wææ! Plutselig bestemte jeg meg for å opprette en dagbok her i forbindelse med graviditet jeg oppdaget for 3 dager siden. Graviditeten var ikke planlagt og kom som et sjokk, men jeg og samboer tar det som en positiv overraskelse ❤️ Jeg har egentlig helt siden jeg oppdaget det lurt litt på «hva nå!?» - har summet meg til å kjøpe folsyre og diverse andre vitaminer og bestilt en legetime. Aaaaaner nemlig ikke hvor langt jeg er på vei. Har hatt ganske uregelmessig mensen, men clearblue viste 1-2 uker så tipper jeg er rundt 3/4 uker på vei. Det er altså veldig tidlig i svangerskapet enda. 
 

Litt om oss: Jeg er 23 år, samboeren min er 28. Vi har vært sammen i 5 år, samboere i 3 av de. Vi har ingen barn fra før av og jeg har aldri vært gravid tidligere. Begge jobber 100% i fast jobb, så dagene er egentlig ganske A4. 

Vi har faktisk allerede rukket å kjenne på nervøsiteten for å miste dette barnet. Kjenner jo på at det er jo sååå ønsket selv om det kom som et sjokk. Håper sånn spiren klamrer seg fast!

Videre er egentlig planen å finne ut sånn ca hvor langt jeg er på vei, og forhåpentligvis bestille time til tidlig ul om noen uker. Gleder meg til å fortsette å oppdatere her inne 👶🏼 Over og ut for denne gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte jo helt å skrive ned diverse symptomer jeg kjenner! (Ikke at det er så mange akkurat 😅). Men jeg har veldig ømme bryster i tillegg til en slags murring i magen (minner om begynnende mensensmerter). Ømme pupper har jeg hatt i en uke og murringene i magen kom for et par dager siden. Også er jeg veeeldig oppblåst, men det kan like gjerne være maten jeg stapper i meg om dagene, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 1 uke siden jeg oppdaget graviditeten og da sto det «1-2» på clearblue testen. I dag tok jeg en ny på morgenurin, og det sto fortsatt «1-2». Hadde håpet den skulle økt til «2-3» på 1 uke :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært brunt og mørkerødt på papiret flere ganger når jeg har vært på do. Minner om spotting. Kjenner jeg er utrolig lei meg og egentlig mistet håpet. Venter bare på sterkere blødning nå 😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...