Gå til innhold

WOW faktor


Treningspiken

Anbefalte innlegg

Hei! Sitter å tenker på noe som kan gjøre at folk husker bryllupet vårt.. Noen som har tips fra egne bryllup eller noe dere har sett i andres bryllup som dere husker godt eller syntes gjorde dagen litt ekstra? 

Da tenker jeg alt fra små detaljer (som snop, såpebobler) til store detaljer. 

 

🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett dem it med å droppe alt av fest og invitasjoner. Dikt det på tinghuset, og la folk vite det når det er overstått. Det vil gi mange bakoversveis ;) 

Anonymkode: ec461...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Sett dem it med å droppe alt av fest og invitasjoner. Dikt det på tinghuset, og la folk vite det når det er overstått. Det vil gi mange bakoversveis ;) 

Anonymkode: ec461...019

Litt folkeopplysning - det er helt slutt på vielser på tinghuset, fra 1. januar 2018. Nå er det kommunene som har ansvaret for borgerlig vielse og det er ordfører som er vigsler. Mange som gifter seg borgerlig har stor fest og mye ståhei. Man kan også fint gifte seg i kirka uten å lage noe ståhei.

Men enig med deg om at hvis man vil skape snakk og bakoversveis så er nok det å gifte seg uten å fortelle det til noen mest oppsiktsvekkende! Uansett om det er på ferie på Bali, i kirka eller i rådhuset det skjer. 

 

 

Til TS så syntes jeg det er ekstra minneverdig om det er en uformell og trivelig stemning. Litt løsere rammer og mer mingling er topp. Jeg er fan av tapas/buffet for at ikke bare blir sitting.  Det er virkelig drepen å sitte i timesvis med 3-4 retters med kjedelig fancy mat med hvit duk og høre på masse taler og ha klein småprat med en sidemann du ikke har kjemi med og måtte kikke lengselsfullt etter servitør som har fått beskjed om at det er begrensning på 3 glass vin per pers. 

Om du vil ha et konkret tips -  live band og skikkelig dansefest med hits som alle kan fra 60-90 tallet etterpå. Gjerne om brudepar og familie gir litt av seg selv på dansegulvet! 

 

Anonymkode: e7257...1d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt folkeopplysning - det er helt slutt på vielser på tinghuset, fra 1. januar 2018. Nå er det kommunene som har ansvaret for borgerlig vielse og det er ordfører som er vigsler. Mange som gifter seg borgerlig har stor fest og mye ståhei. Man kan også fint gifte seg i kirka uten å lage noe ståhei.

Men enig med deg om at hvis man vil skape snakk og bakoversveis så er nok det å gifte seg uten å fortelle det til noen mest oppsiktsvekkende! Uansett om det er på ferie på Bali, i kirka eller i rådhuset det skjer. 

 

 

Til TS så syntes jeg det er ekstra minneverdig om det er en uformell og trivelig stemning. Litt løsere rammer og mer mingling er topp. Jeg er fan av tapas/buffet for at ikke bare blir sitting.  Det er virkelig drepen å sitte i timesvis med 3-4 retters med kjedelig fancy mat med hvit duk og høre på masse taler og ha klein småprat med en sidemann du ikke har kjemi med og måtte kikke lengselsfullt etter servitør som har fått beskjed om at det er begrensning på 3 glass vin per pers. 

Om du vil ha et konkret tips -  live band og skikkelig dansefest med hits som alle kan fra 60-90 tallet etterpå. Gjerne om brudepar og familie gir litt av seg selv på dansegulvet! 

 

Anonymkode: e7257...1d4

Ved bordet sitter man som regel med partner, familie eller venner.  Jeg får helt hetta hver gang det er lagt opp til myldring. Føler meg ukomfortabel i settinger med mange mennesker der alle skal snakke med alle og man hilser på folk i 2 minutter før de finner noen andre de heller vil snakke med, også står man der lost og prøver finne noen man i det minste kan stå ved siden av😂

Anonymkode: 26b1e...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ved bordet sitter man som regel med partner, familie eller venner.  Jeg får helt hetta hver gang det er lagt opp til myldring. Føler meg ukomfortabel i settinger med mange mennesker der alle skal snakke med alle og man hilser på folk i 2 minutter før de finner noen andre de heller vil snakke med, også står man der lost og prøver finne noen man i det minste kan stå ved siden av😂

Anonymkode: 26b1e...20c

Man har da et bord og en plass man kan sitte ved også ved buffet,men då er man ikke like låst. Ikke alle brudepar er flinke til å la folk sitte ved de de er trygge på. Ved naturlig myldring kan man snakke med hvem man vil. Jeg er fullstendig i mot kunstig myldring - at man lager aktiviteter eller setter sammen ukjente grupper med folk for å "bli bedre kjent". Men at middagen går relativt fort og man har et lokale med flere sofakroker, sitteplass til alle og "stasjoner" man kan gå innom (kakebord, kaffebord, godteribord bar,fotostasjon, gjestebok, gavebok, foto fra utdrikningslag, uteområde, om) liker jeg. 

Anonymkode: e7257...1d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde det ganske uformelt. La mest vekt på at alle skulle ha noen de kjente ved bordet, heller enn at det skulle gå opp med annenhver dame/mann osv. Det viktigste for oss var at folk hadde det fint. I tillegg la vi litt ekstra penger i maten, noe vi fikk masse skryt for. Syns det er skikkelig kjipt å kle meg opp i dyre klær og kjøpe fin gave til brudeparet, og det jeg får igjen er oppvarmet kjøtt og slappe grønnsaker. 
 

Ellers kommer wow an på budsjettet deres. Dere kan jo ankomme i helikopter om dere har råd, liksom. 

Anonymkode: ef815...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"alle" har såpebobler. ingen WOW med det. 

Anonymkode: 98925...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

"alle" har såpebobler. ingen WOW med det. 

Anonymkode: 98925...0d8

Derfor spør jeg om tips.. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i bryllupsgruppa på Facebook 😊👍 du får nok litt bedre svar der. 

Anonymkode: ff245...05f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Meld deg inn i bryllupsgruppa på Facebook 😊👍 du får nok litt bedre svar der. 

Anonymkode: ff245...05f

Ja tror nesten det, takk for tips! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i ett bryllup hvor Bruce Springsteen hadde spilt inn en videohilsen. Det var gave fra svigerfar til brudeparet. Den ble Vist på storskjerm. Det husker jeg best 😬

Anonymkode: d830e...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😄

Søkte jo bare på "wow wedding" på  youtube, og selvfølgelig måtte World of Warcraft være først ut, lol.

Anonymkode: 5dcf3...53f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...