GÃ¥ til innhold

Han sparket meg i magen 😱.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid, og nesten 4 måneder på vei. Sambo har to sønner fra før, og de pluss barnas mor har vært veldig tydelige på at denne graviditeten er både uønsket og unødvendig. Har prøvd å heve meg over dette, men enden på visa var at den yngste sønnen sparket meg i magen. Han sa at han skulle få lufta ut av magen min på samme måte som en fotball. Jeg er sint, lei meg og redd! Sambo ringte barnas mor, men hun sa at vi måtte regne med slike reaksjoner. Hva gjør jeg??! 

Anonymkode: f218f...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gamle er barna?

At de reagerer negativt må du bare regne med, men det er aldri greit, under noen omstendigheter, å sparke noen. Dere må bare vise forståelse for at de synes det er vanskelig at det kommer en ny baby, men sånn er det bare og alle må gjøre det beste ut av det. Fokuser på det positive, inkluder dem så mye som mulig.. Det går nok over.

Anonymkode: 3d20d...df0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du må ikke regne med slike reaksjoner. Her bør du selvsagt kontakte barnevernet og få fjernet barna fra den moren.

Anonymkode: a125f...22c

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er barna?

At de reagerer negativt må du bare regne med, men det er aldri greit, under noen omstendigheter, å sparke noen. Dere må bare vise forståelse for at de synes det er vanskelig at det kommer en ny baby, men sånn er det bare og alle må gjøre det beste ut av det. Fokuser på det positive, inkluder dem så mye som mulig.. Det går nok over.

Anonymkode: 3d20d...df0

Barna er 9 og 12. Det var yngstemann som

sparket.

Anonymkode: f218f...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du må ikke regne med slike reaksjoner. Her bør du selvsagt kontakte barnevernet og få fjernet barna fra den moren.

Anonymkode: a125f...22c

Hæ? Hvorfor skal de fjernes? Moren har vel ikke akkurat vært støttende (mildt sagt), men jeg tviler på at hun ba sønnen sin om å sparke meg. Folk gjør vel ikke sånt?

Anonymkode: f218f...7f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Hva slags mor er dette? Hun har jo ikke noe som helst å si om dere får en til, det er en eks og nei, dette er på ingen måte en reaksjon du skal forvente. Grusomt! 

Hva gjorde far utenom å ringe mor? 

Anonymkode: 97e70...fed

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpe meg. Har hørt om mange som blir misunnelige eller har problemer med at det kommer nye barn inn i familien. Men aldri hørt om noen som tyr til en så farlig reaksjon. Det skal ikke regnes med og ikke dysses ned. Dette må snakkes om så barnet forstår at dette er farlig og uønsket adferd. Og de voksne må stå sammen om dette så moren må da også få beskjed om at hun må ta seg sammen. Hvordan hadde hun følt det hvis noen hadde sparket henne når hun var gravid?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE ok. Tenk på når barnet vokser opp og husker hva han gjorde. Har han da utviklet et snev av empati så vil han jo slite med den tanken. "Husker jeg sparket min stemor når hun hadde lillebroren min i magen." HUFF.

Anonymkode: a11f1...371

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har gjort deg gravid?

Anonymkode: 52206...e17

Alt peker vel på at det er ts din samboer, far til de to barna, og x av mor, eller? 

Anonymkode: e73ea...32d

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har gjort meg gravid! Enn så lenge har vi så klart prøvd å snakke med barnet, og å snakke med barnets mor. Har ikke ført til gull og grønne skoger hittil, så vi får vel bare prøve igjen. Men merker at dette legger en demper på hele graviditeten.

Anonymkode: f218f...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du må ikke regne med slike reaksjoner. Her bør du selvsagt kontakte barnevernet og få fjernet barna fra den moren.

Anonymkode: a125f...22c

Er det så enkelt å få fjernet barn? 🥴

Anonymkode: 79da5...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sambo ringte barnas mor, men hun sa at vi måtte regne med slike reaksjoner. Hva gjør jeg??! 

Anonymkode: f218f...7f7

Du skal ikke trenge gjøre noe. Her er det samboeren din som må skjerpe seg og oppdra ungene sine! Den ungen må tas med en gang. Slik reaksjon er da absolutt ikke greit. Hadde min 9-åring gjort noe slikt, hadde det blitt månelyst!

Anonymkode: a07da...705

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo ikke an. Vet ikke om barnevernet kanskje er litt voldsomt. Men hva med å starte med å ha møte på familievernkontoret sammen med moren? Virker jo som dere voksene burde snakke sammen og ha en felles plan, og disse barne kan jo ikke få holde på slik!

 

Anonymkode: 27137...803

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok TS. Men du må aldri la den lille drittungen sparke deg igjen.  Hva slags samboer er han som lar dette skje liksom? Jeg blir sint.

Anonymkode: 52206...e17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok TS. Men du må aldri la den lille drittungen sparke deg igjen.  Hva slags samboer er han som lar dette skje liksom? Jeg blir sint.

Anonymkode: 52206...e17

Lar det skje? Vi har ikke oppfordret til dårlig oppførsel, men prøvd å jobbe inn graviditeten hos begge barna. 

Anonymkode: f218f...7f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barnet en diagnose eller konstaterte (av andre enn oss) atferdsproblemer? Jeg har barn på den alderen selv, omgås deres jevnaldrende i mange sammenhenger og jeg kan si med en gang at dette er langt unna hva jeg noen sinne har hørt om av dårlig oppførsel.

Anonymkode: 6e44c...c42

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barnet en diagnose eller konstaterte (av andre enn oss) atferdsproblemer? Jeg har barn på den alderen selv, omgås deres jevnaldrende i mange sammenhenger og jeg kan si med en gang at dette er langt unna hva jeg noen sinne har hørt om av dårlig oppførsel.

Anonymkode: 6e44c...c42

Ja, adhd... men han er normalt sett ikke agressiv av seg.

Anonymkode: f218f...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så enkelt å få fjernet barn? 🥴

Anonymkode: 79da5...4c0

Hvis moren har den innstillingen at det å sparke en gravid i magen er en reaksjon man må regne med, så er det ganske alvorlig. Hvordan skal disse barna vokse opp å bli?

Anonymkode: f5eb4...d77

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...