Gå til innhold

Å være forelder og syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan opplever dere andre foreldre med ulike sykdommer å være forelder? Tenker først og fremst på dere med kroniske sykdommer. Dette er ikke en tråd laget for å dømme eller være ufin mot andre. Har selv to kroniske sykdommer som kan gjøre hverdagen veldig krevende, og lurer derfor på hvordan dere får hverdager og ferier til å fungere best mulig. 

Anonymkode: 14d13...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slitsomt men verdt det :) har chrons og gikt i hele kroppen, de verste dagene forklarer jeg bare barna at mamma har vondt så jeg kan ikke herje, men vi kan pusle eller bygge togbane feks. Rolige aktiviteter :)

Anonymkode: f33fb...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en psykisk lidelse, så ikke noe fysisk. Men noen dager er veldig tunge, hvor jeg føler jeg ikke er en så god mor som jeg ønsket siden jeg ikke klarer gi den samme oppmerksomhet jeg klarer ellers. Men nå er barnet mitt ennå bare babyen. Men vi fant ut at vi kunne få barn til å fungere siden mannen min kan jobbe mye hjemmefra og derfor være veldig tilgjengelig de dagene/perioden jeg er dårlig. 

Så jeg er veldig avhengig av mannen min for å få hverdagen til å fungere. Ferier er oftest bare å besøke familie, men jeg har aldri blitt veldig dårlige på ferie. 

Anonymkode: ccb18...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har crohns og fibromyalgi. Enkelte perioder er tøffere enn andre. Jeg synes det er verst de dagene jeg er dårlig og ungene er hjemme. Enten fordi de er syke eller har fri. For mannen min har ikke like mye fridager som ungene har. Ei heller nok sykedager til å dekke opp alt. Jeg har veldig lite igjen av energi og overskudd etter ungene har fått sitt. Sover mye på dagen og lader opp til feriene hvor jeg må være mer til stede. Feriene våre er hjemmeferier med dagsturer. Så de opplever mye, men på de dagene jeg fungerer greit. 

Anonymkode: 4179d...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MS, men en mild variant. Det jeg er mest plaget med er bivirkninger av medisin. Har en samboer som er flink til å avlaste de dagene jeg er dårlig. Det jeg lurer litt på er når dere andre med kroniske sykdommer fortalte barna deres om det. 

Anonymkode: 4477a...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...