Gå til innhold

Hva gjør jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter, jeg føler meg dødsliten, gråter lett, bekymrer meg mye, nakken krangler og jeg har vondt i magen og klump i brystet. Føler meg utmattet, tanken på klesvask og oppvask gjør meg kvalm og oppgitt. Jeg har en jobb som krever at jeg er 200% tilstede, ja, jeg må gi alt jeg har å gi til barna på jobben min, de trenger meg men jeg klarer det ikke lenger. Økonomien er litt håpløs, vi tjener godt men vi har også mye unødvendig gjeld. Det sliter på! Hjemme er jeg bare sur og gretten. Jeg har søkt mange andre stillinger men ingen napp. Føler uansett at jeg ikke er god til noe. Er det en plass man kan få hjelp? Jeg føler jeg sitter skikkelig fast. Jeg vil være glad, en god mor, god samboer, være fornøyd med livet men jeg står rett og slett fast. I dag er jeg borte fra jobb pga en forkjølelse, vondt hals og lett feber, men kunne tatt en Paracet å gått på jobb men jeg maktet ikke. Jeg har slitt med nakken min i 2-3 år nå å brukt masse penger på å ordne den, men den låser seg gang på gang så nå vil jeg gjerne ta noen grep i livet mitt men vet ikke hvor jeg skal starte. Det er bare en stor grøt. Noen tips, noen som har følt det samme?Takk til dere som gidder å lese å svare.

Anonymkode: 088a8...4db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville startet med å gå en tur.

Så når du kommer ned skriver du ned alt du har tenkt på når du har gått tur.

Alt du kan komme på, samme hva det er.

Det kan være "ta oppvasken", "betale regning", "gå til lege", "ringe en venn", "hvorfor har jeg vondt i magen?", "noe om barna", "hva skal jeg gjøre med x", "skal jeg snakke med", "føler jeg burde x" osv.

Det trenger ikke å være gjøremål, men alt du tenker på.

Når alt er nede på papiret er det enklere å slippe tankene og se på hva som er problemene.

At nakken og magen gjør vondt har ofte med stress å gjøre. Så å slippe litt på stresset kan hjelpe.

Kanskje du kan få andre til å gjøre noen oppgaver for deg? Barna, mannen eller andre?

Start med en liste lage den så hva problemene er, fikse et og et problem. Gå en tur, og fortsett på listen.

Ting blir bedre når man har oversikt og går inn for å fikse en og en ting av gangen. Start med deg selv.

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...