Gå til innhold

Å si at en kvinne "kalver"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finner dere dette fornærmende? I en samtale spurte en mann om en kvinne hadde kalvet enda, og folk reagerte på ordbruken. Mente at det er å sammenligne kvinner med en ku og altslags. 

Hva tenker dere? Kan man ikke si kalve om føding?

Anonymkode: eeee2...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan man ikke si kalve om føding?

Kun når en ku føder en kalv.

Anonymkode: e0a07...cb7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe negativt å bruke akkurat dette.

Jeg kan se for meg en mann i en gjeng med andre menn bruke dette order i en eller annen form, da noen menn snakker litt krast.

Men å si det direkte til en kvinne, særlig en gravid kvinne i tillegg, da tråkker du i salaten og skaper mye negative følelser og får mye skrik tilbake. 

Anonymkode: 4aa44...640

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare det er en morsom ordlek og ville ikke tatt meg nær av det. Litt som å si at det er mildt når gradestokken bikker 30 grader eller svalt ved minus 30. 

Anonymkode: bb620...6c4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som en som syns fødsel er så pinlig at han ikke klarer å si det riktige ordet. 

Anonymkode: d9089...f9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bli sammenlignet med et husdyr er ikke så veldig stas nei.

Anonymkode: 58fc3...486

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det får da være måte på hvor lett fornærmede vi skal bli😂 Bare en morsom måte å si føde på. 

Anonymkode: 06cca...696

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bare det er en morsom ordlek og ville ikke tatt meg nær av det. Litt som å si at det er mildt når gradestokken bikker 30 grader eller svalt ved minus 30. 

Forskjeller er jo at kvinner har følelser, særlig en hel del mer pga. hormoner når de er gravide, og de fort drar konklusjonen om at de blir kalt en ku, og at barnet blir fornærmet i samme slengen.

Man må se an publikum før man snakker noen ganger altså 😬😅

Anonymkode: 4aa44...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er både vulgært og nedsettende. Det er ingen "morsom lek med ord" da den mangler all språklig fintfølelse som er nødvendig for at et ordspill skal være vellykket.   

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn jeg hører brødhuer hjemme på Toten sier. Mindre smarte folk.

Anonymkode: f134e...8fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett harry! Tenker mitt om de som bruker denne betegnelsen på mennesker som skal føde et barn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg er kvinne selv og har sagt dette før. Jeg har dog aldri født. Har egentlig aldri tenkt over at folk kan tolke det som en sammenligning med en ku. Men jeg vil nok ikke si det igjen etter å ha lest denne tråden.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en fyr som bruker det ordet. Men han er generelt litt kvinnefiendtlig.

Anonymkode: cfe6f...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må ærlig innrømme at jeg er kvinne selv og har sagt dette før. Jeg har dog aldri født. Har egentlig aldri tenkt over at folk kan tolke det som en sammenligning med en ku. Men jeg vil nok ikke si det igjen etter å ha lest denne tråden.

TS

Du kan trygt si det foran meg, men jeg har tre barn og har ikke tenkt å kalve igjen. Jeg er forsåvidt en som mener folk blir altfor lett krenket for tiden, men tror egentlig ikke det er ordene som betyr noe. Dersom jeg føler kjærlighet og omtanke fra personen, kan denne personen helt fint si kalve. Dersom personen bare utstråler forakt, vil selv spørsmål om termin føles ubehagelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er nedlatende, i beste fall er det ufattelig harry. 

Anonymkode: 2b8d3...e39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en fyr som bruker det ordet. Men han er generelt litt kvinnefiendtlig.

Anonymkode: cfe6f...9b0

Har han langt skjegg og romslige klær?

Anonymkode: 2c684...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Jeg hadde ikke tatt meg nær av det, men utsagnet sier litt om han som person. Tenker han er litt uopplyst, leser sjelden, har underbuksehumor og bor i en campingvogn eller en innlandsbygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, theTitanic skrev:

Jeg hadde ikke tatt meg nær av det, men utsagnet sier litt om han som person. Tenker han er litt uopplyst, leser sjelden, har underbuksehumor og bor i en campingvogn eller en innlandsbygd.

På vegne av folk i Innlandet må jeg bare få føle meg bittelitt krenka over akkurat dette. :fnise: Vi er ikke vulgære barbarer, alle sammen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...