Gå til innhold

Ny vurdering ang diagnose på dps?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan man går fram for å få en ny vurdering ang diagnose når man går på dps. Har gått der i 3år, men har hatt svært mange ulike behandlere fordi di slutter hele tiden. Mine diagnoser har endret seg veldig ettersom hvem jeg har gått hos. Hun siste gjorde en ganske stor endring, og jeg føler ikke at den nye diagnosen er riktig. Nå har jeg igjen måttet bytte behandler, og hun nye går bare utfra denne diagnosen (noe som påvirker behandlingsvalget ganske mye). Denne nye kjenner ikke meg, og hører ikke når jeg prøver å ta opp dette. Hvordan skal jeg gå fram?

Anonymkode: e03c7...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan be om ny utredning. Pasienten har alltid rett til å bli hørt og være medvirkende til hvilken behandlingstype som skal gjelde.

Skrevet

Hvorfor tror du at hun ikke hører på deg? 

Jeg ville sagt klart og tydelig at jeg var ubekvem med diagnosen og at jeg ville at hun skulle revurdere den. Bruk gjerne en hel time bare til å prate om det.

Skrevet
2 timer siden, Khloe P.T skrev:

Hvorfor tror du at hun ikke hører på deg? 

Jeg ville sagt klart og tydelig at jeg var ubekvem med diagnosen og at jeg ville at hun skulle revurdere den. Bruk gjerne en hel time bare til å prate om det.

Fordi hun snakker det bort/endrer tema hvis jeg tar det opp. Samt at det virker som hun er litt typen som kun stoler på det forrige behandler har skrevet og ikke helt tror på pasienten. Som sagt er hun ganske ny for meg, men det er det inntrykket jeg har fått. Hun er veldig ung, så tenker kanskje hun ikke tør å liksom «tvile» på sin forgjenger...?

Anonymkode: e03c7...610

Skrevet

Ja, om hun er helt fersk er hun kanskje usikker. Men det er jo trist om du må leve med en diagnose du mener er feil, bare fordi psykologen ikke har tyngde. Jeg ville nok tatt det opp igjen. Be henne konferere med andre psykologer eller psykiatere.

Er det ikke flere skjemaer og spørsmål som skal til for å sette diagnose? Jeg har bipolar lidelse og gikk iallefall gjennom timer med spørsmål. Det er kanskje mulig å be om en slik utredelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...