Gå til innhold

Beste måltidserstatter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er inne i en periode der jeg sliter med å få i meg riktig mat. Har en liten baby (ammer ikke), er vanvittig matlei og får ikke mulighet til å lage meg så mye ordentlig mat. Resultatet da blir en kopp kaffe og et glass vann på morgenen og ingenting å spise før langt på dag. Da blir gjerne maten noe kjapt og enkelt istedenfor noe sunt og næringsrikt. Dette er blitt en ond sirkel med få, store måltid istedenfor mange små. 

Tenker at det kan være greit å ta seg en bar eller en shake på morgenkvisten istedenfor kun kaffe, og istedenfor noe kjapt og usunt når jeg ikke har muligheten til plage noe bedre. 

Så det jeg lurer på er: hvilken måltidserstatter liker dere best? 

Anonymkode: b65dc...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du ikke mulighet til å lage mat?

Anonymkode: a3d48...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett en baby på armen... Men hva har det med saken å gjøre? 

Trenger lette løsninger for enkelte måltider, ikke alle. 

Anonymkode: b65dc...6ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt klistremerkebabyer og kjenner meg igjen. Min løsning ble å smøre matpakke på kvelden mye lettere å ta ei brødskive i hånda enn om du må smøre den osv. Kjøpte også mye fiskekaker osv. Det kan også taes i hånda og "mævles".  

Anonymkode: 6fe51...4c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha nøtteblandinger liggende, nutrilett barer, go morgen yoghurt, bak fylte horn og frys dem ned (enkelt å bare hive i mikro/ovn), lag kjøleskapsgrøt på kvelden, proteinbarer, müsli med melk/yoghurt, kok opp noen egg slik at du har ferdigkokte i kjøleskapet, müslibarer, lag noe mat på kvelden du kan spise gjennom dagen, fjorlandretter.

Emm ja, det jeg kom på i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar lengre tid å lage enn shake i blenderen enn det tar å spise et eple og en påsmurt brødskive. Å drikke slike proteinshaker man kjøper på butikken gir deg ikke en dritt annet enn proteiner, og metter gjør det heller ikke. Planlegg måltider når du har 5 min fra baby. Planlegging er nøkkelen. 

Anonymkode: 8e07e...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager opp en del på en gang. 

En stor ovnsbakt omelett i form, med mye godt. Skjæres i kvadratiske porsjonsstykker. Kjempeenkelt å i en skål og spise med en hand (ja, velger ofte skål uansett, er så lett å bære med seg rundt). 

Kylling, brokkoli og søtpotet. Spiser det kaldt, igjen med en hand da det er porsjonsstykker.

Koker opp havregrøt som står seg fint i 3-4 dager. Kjøleskapsgrøt. 

Har rikelig med knekkebrød, og tubeost eller avocadomos (som også står seg fint i 4 dager). Tar sekunder, og kan (som alt annet) spises med en hand, trenger ikke en tallerken en gang. 

Ulike typer couscoussalater, tunfisksalater, squashudler med pesto og mye annet. 

Eggemuffins i frysteren, disse krever ikke en gaffel eller fat en gang, tiner på en time på benken. 

Anonymkode: 79cc7...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle råd og tips. Men hadde satt pris på om noen kunne svart på det jeg faktisk spør om. Hvilken måltidserstatning er best? Tenker da mest på smak, og helst da på pulver man blander til shake.

Ts

Anonymkode: b65dc...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle råd og tips. Men hadde satt pris på om noen kunne svart på det jeg faktisk spør om. Hvilken måltidserstatning er best? Tenker da mest på smak, og helst da på pulver man blander til shake.

Ts

Anonymkode: b65dc...6ae

Jeg synes NOKA-shakene smaker godt. Sjokoladeshaken kan smake litt rart til du er vant til den, men med en halv teskje kakaopulver i smaker den godt :)

Anonymkode: fcf95...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag store, sunne måltider istedetfor store usunne måltider? Er enkelt å lage enkle, sunne måltider. Putt linser og frosne grønnsaker i ei gryte, vann, krydder, kok. Ferdig. Lag stor nok gryte til at det dekker de 3 måltidene du trenger spise den dagen, og lag en ny gryte neste dag. Du trenger ikke måltidserstatter om du tenker smart.

Anonymkode: 9f159...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...