AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Vi fikk ikke bhgplass der vi bor men da vi ikke har mulighet til å ta ulønnet så takket vi ja til en bhg lengre bort. Det ble avtalt at jeg leverer mindre siden jeg ikke har førerkort (holder på å ta) og det tar 30 min -1 time i oppoverbakke å gå (avhengig av forhold/snø) mens det tar 5 min å kjøre. I det siste har mannen min levert hver dag siden det er snøstorm og/eller holke hele veien. Jeg har hentet de dagene det har vært ok vær, men likevel mener mannen at jeg burde levere mer. Jeg har sagt at når lappen er i boks kan jeg godt levere hver dag, men at det nå er bedre at han gjør det da jeg allerede mister mye tid på jobb pga ammefri og jeg synes det er feil at ungen blir pakket ned i vogn omtrent med én gang hun har våknet for at jeg skal rekke bhg før jobb. Ønsker gjerne meninger. Anonymkode: db002...2e3
Whistler Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 Rettferdig er ikke alltid at det er likt; Bare så det er helt klart. Hvor langt tid bruker din mann til jobb fra barnehagen, og hvor lang tid bruker du til jobb fra barnehagen? Det er relevante spørsmål i denne saken. 20
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #4 Skrevet 22. januar 2020 Akkurat nå, Whistler skrev: Rettferdig er ikke alltid at det er likt; Bare så det er helt klart. Hvor langt tid bruker din mann til jobb fra barnehagen, og hvor lang tid bruker du til jobb fra barnehagen? Det er relevante spørsmål i denne saken. Vi har begge like lang vei fra bhg til jobb. Anonymkode: db002...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #6 Skrevet 22. januar 2020 Akkurat nå, Whistler skrev: I tid eller distanse? Begge deler. Anonymkode: db002...2e3
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. januar 2020 #7 Skrevet 22. januar 2020 (endret) Hæ. Haddde ikke skjedd at jeg hadde gått så lenge når det det tar 5 min med bil. Enten leverer han med bil eller så hadde jeg tatt bilen og han kjørt offentlig. Endret 22. januar 2020 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #8 Skrevet 22. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Begge deler. Anonymkode: db002...2e3 Hæ. Så dere jobber ved siden av barnehagen, da? Uansett, det er ikke rettferdig at du skal gå i 30 min for å levere når han kan levere på 5 min. Jeg tar alle leveringer i vårt hus siden jeg kan levere en time senere, og det ville ikke falt meg inn at det var «mer rettferdig» at han leverte oftere. Anonymkode: 4e30a...34c 7
Whistler Skrevet 22. januar 2020 #9 Skrevet 22. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge deler. Anonymkode: db002...2e3 Altså jobber dere begge like ved barnehagen, er det slik å forstå? Da er det kanskje best at han leverer og du henter.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #10 Skrevet 22. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ. Så dere jobber ved siden av barnehagen, da? Uansett, det er ikke rettferdig at du skal gå i 30 min for å levere når han kan levere på 5 min. Jeg tar alle leveringer i vårt hus siden jeg kan levere en time senere, og det ville ikke falt meg inn at det var «mer rettferdig» at han leverte oftere. Anonymkode: 4e30a...34c Beklager uklarheten. Bhg ligger i motsatt ende av jobb, så det tar 5 min å kjøre dit men tar 20-30 min med kollektivt fra bhg til jobb. Det går ikke kollektivtransport fra hjem til bhg. Anonymkode: db002...2e3 2
Hactar Skrevet 22. januar 2020 #11 Skrevet 22. januar 2020 1 minutt siden, WhisperingWind skrev: Hæ. Haddde ikke skjedd at jeg hadde gått så lenge når det det tar 5 min med bil. Enten leverer han med bil eller så hadde jeg tatt bilen og han kjørt offentlig. Hun har ikke lappen. Kan være at det er et irritasjonsmoment hos mannen at TS ikke har startet på lappen tidligere, men hun tar den nå og burde vel være tilgitt. Absolutt mest effektiv tidsbruk i familien totalt sett, er at han holder ut og tar leveringen den siste tiden nå før hun også kan kjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #12 Skrevet 22. januar 2020 Jeg ville ha holdt på at mannen leverer, men sørget for å "gi igjen" på en annen måte. Anonymkode: d85d0...2ab 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #13 Skrevet 22. januar 2020 Her i huset leverer og henter jeg nesten hvær dag, det er jo mest logisk, da barnehagen er 20 min med bil unna hjemme, mens jeg jobbet 3 minutter fra barnehagen, og han jobber 5 min hjemmefra. Og han starter tidligere på jobb. Har jeg da aldri klaget over. Og når det eventuelt endrer seg, så byttet vi litt mer på 👍 Anonymkode: e73ea...755 8
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. januar 2020 #14 Skrevet 22. januar 2020 Er det et problem? Klager mannen din?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #15 Skrevet 22. januar 2020 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Er det et problem? Klager mannen din? Ja, han mener det er urettferdig fordi han mister tid på jobb. Jeg jobber som 2 timer mindre hver dag pga ammefri og synes ikke det argumentet holder vann, men han sier jeg har valgt det selv. Anonymkode: db002...2e3 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #16 Skrevet 22. januar 2020 Er mannen din seriøst så smålig? I så fall er det bare helt tragisk - selvsagt må han levere hver dag. Totalt urimelig at du og barnet skal ut med vogn og gå langt i all slags vær grisetidlig om morgenen fordi han er en drittsekk som ikke gidder p kjøre ti minutter tur retur - kjenner jeg blir skikkelig provosert. Han visste da vel før dere fikk barn at du ikke har lappen? Anonymkode: 4fa47...929 16
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #17 Skrevet 22. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han visste da vel før dere fikk barn at du ikke har lappen? Anonymkode: 4fa47...929 Ja, vi har vært sammen i snart 10 år. Jeg tror egentlig han skjønner det, men jeg må bare finne riktig måte å legge det frem på. Han er en helt fantastisk pappa og mann ellers altså (vi tar alt 50/50 ellers, gjort det siden start), bare dette han ikke helt ser. Anonymkode: db002...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #18 Skrevet 22. januar 2020 Om du har planer om å ta lappen i nærmeste fremtid, så kan vel han ta mesteparten nå, så kan du "gjøre opp" for det ved å ta mesteparten en tilsvarende periode når du har fått lappen? Eller du kan gjøre mer av noe annet i hjemmet nå mens han tar mest av levering og henting. Jeg har heller ikke lappen, og da vi hadde plass i bhg 3 km unna tok mannen alt av levering og henting. Etter 1 år fikk vi plass i en bhg som lå 300 meter fra hjemmet, og da tok jeg over og tok alt av levering og henting. Nå går barnet på skole, og mannen tar alt av kjøring til fritidsaktiviteter, men jeg gjør mer av andre ting. Det er f.eks. jeg som gjør barnet klart og sender på skolen hver morgen og hjelper med lekser. Jeg synes i alle fall det er mest rettferdig at den det er minst ulempe for tar mest av en ting. Man må ikke nødvendigvis gjøre like mye av hver enkelt ting, så lenge man har omtrent lik arbeidsbyrde til sammen. Anonymkode: 22641...c3f 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #19 Skrevet 22. januar 2020 Hvordan mister han tid på jobb pga. dette? Hadde vi vært i deres situasjon hadde mannen min levert hver dag, det hadde ikke vært noe spørsmål engang. Han hadde nok hentet også. Anonymkode: c5f0b...216 7
Arkana Skrevet 22. januar 2020 #20 Skrevet 22. januar 2020 Jeg synes ikke dette er noe å diskutere en gang. Selvsagt kjører han i stedet for at du skal bruke 30-60 minutter på å gå og jeg kan ikke se ett eneste argument mot det. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå