Gå til innhold

Ekkelt minne fra jeg bar barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har ett ekkelt minne fra jeg var barn av at jeg var med pappa i dusjen og han hadde ereksjon. Kan ikke ha vært mer enn 2-3 år gammel da han fortsatt bodde hjemme hos mine besteforeldre. Husker jeg trodde i flere år at alle peniser stod utover da det var dette jeg hadde sett. Skjønner ikke hvorfor jeg husker dette, eller hvorfor han hadde ereksjon og jeg var i dusjen samtidig. 

Husker utrolig lite fra barndommen min ellers, og har kanskje 5-6 minner utenom dette fra jeg var 2 år til 13 år. Derfor er det enda mer rart at jeg huske dette? Er det en normal ting å ta med barna i dusjen og ha ereksjon, eksmepel at han kan ha våknet med det om morgene og skulle dusje meg samtidig? Jeg husker bare akuratt dette og ingenting mer rundt situasjonen. 

Anonymkode: e04cc...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal selvfølgelig være «minne fra jeg var barn» - ikke fra jeg bar barn 🙈

Skrevet

Skjønner at det er ekkelt. Men hvis dette er det eneste minnet av denne typen, og faren din aldri har gjort noe grenseoverskridende mot deg ellers, så tenker jeg du bør slå deg til ro med at det bare var en tilfeldighet. Grunnen til at han hadde ereksjon kan være flere. Menn har ereksjon noen ganger i løpet av dagen som ikke er sex-relatert, det er bare en uskyldig mekanisme som viser at kroppen fungerer normalt. Kanskje kan varmt vann og en følelse av kroppslig velvære/avslapning ha fremkalt en automatisk ereksjon. Kanskje var det tidlig på morgenen, og han fremdeles hadde morrabrød. Kanskje tenkte han på sexen han og moren din hadde kvelden før, og glemte et sekund at du var i dusjen også. Når man har barn som er så små, tenker man nok ikke over at de registrerer sånne ting. Kort sagt, det finnes mange uskyldige grunner.

Anonymkode: 71202...5da

• Liker 14
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er ekkelt. Men hvis dette er det eneste minnet av denne typen, og faren din aldri har gjort noe grenseoverskridende mot deg ellers, så tenker jeg du bør slå deg til ro med at det bare var en tilfeldighet. Grunnen til at han hadde ereksjon kan være flere. Menn har ereksjon noen ganger i løpet av dagen som ikke er sex-relatert, det er bare en uskyldig mekanisme som viser at kroppen fungerer normalt. Kanskje kan varmt vann og en følelse av kroppslig velvære/avslapning ha fremkalt en automatisk ereksjon. Kanskje var det tidlig på morgenen, og han fremdeles hadde morrabrød. Kanskje tenkte han på sexen han og moren din hadde kvelden før, og glemte et sekund at du var i dusjen også. Når man har barn som er så små, tenker man nok ikke over at de registrerer sånne ting. Kort sagt, det finnes mange uskyldige grunner.

Anonymkode: 71202...5da

Ja tenker ikke at det må være noe farlig, bare syns det er ekkelt at jeg husker dette og lurer på hvorfor og eventuelt om det er normalt 🤷‍♀️ Han har vært voldelig mot meg senere i livet med kan ikke huske sexrelaterte hendelser heldigvis. 

Skrevet

Nok en grunn til å ikke dusje med barna..

Anonymkode: d3e3e...e73

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nok en grunn til å ikke dusje med barna..

Tull.

Skrevet
45 minutter siden, Alterego666 skrev:

Tull.

Hvorfor skal barn absolutt tvinges til å bade nakne sammen med sine foreldre?

Anonymkode: 238f3...ed8

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal barn absolutt tvinges til å bade nakne sammen med sine foreldre?

Fordi barn og foreldre liker det og fordi det skaper nærhet og et naturlig forhold til kropp.

Skrevet

Er du sikker på at du ikke har falske minner? Kanskje det egentlig var litt annerledes, men at med årene så har du gjort denne tanken slik? 

Siden du spør, har det skjedd andre ting som er på kanten på andre måter?

Anonymkode: 9e336...44f

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du ikke har falske minner? Kanskje det egentlig var litt annerledes, men at med årene så har du gjort denne tanken slik? 

Siden du spør, har det skjedd andre ting som er på kanten på andre måter?

Jeg tenker også at det KAN være et falskt minne - særlig siden det er fra 2-3årsalderen. Med alt som er i media om overgrep tror jeg man lett kan tro man selv har opplevd ting. Min datter har fortalt om minner fra hun var barn som jeg VET ikke har skjedd.

Anonymkode: 52afb...f98

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart at du husker dette. Slikt skal egentlig ikke barn se og jeg forstår godt at det sitter i deg. Du har sannsynligvis blitt skremt og så har bildene brent seg fast i minnet ditt. Har du alltid hatt disse bildene, eller har de dukket opp i senere tid? 

Anonymkode: 25937...8de

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker også at det KAN være et falskt minne - særlig siden det er fra 2-3årsalderen. Med alt som er i media om overgrep tror jeg man lett kan tro man selv har opplevd ting. Min datter har fortalt om minner fra hun var barn som jeg VET ikke har skjedd.

Nettopp det, så hvis det ikke er antydning til omsorgssvikt ellers så kan det være et falskt minne. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Alterego666 skrev:

Fordi barn og foreldre liker det og fordi det skaper nærhet og et naturlig forhold til kropp.

Foreldrene liker det ja, men et barn skal ikke få påtvunget nakenhet.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er rart at du husker dette. Slikt skal egentlig ikke barn se og jeg forstår godt at det sitter i deg. Du har sannsynligvis blitt skremt og så har bildene brent seg fast i minnet ditt. Har du alltid hatt disse bildene, eller har de dukket opp i senere tid? 

Eller så er det endret med årene. Litt kald i dusjen, litt panserpung, så står penisen litt mer ut enn å henge rett ned. Så en liten jente som kikker opp så kan det fort se ut som om den står rett ut. Så tenker man mer på dette i ungdomstiden og voksen alder at den sto ut, dermed hadde pappa ereksjon. Men det kan hende minnene er endret eller falske.

• Liker 4
Skrevet

Foreldrene liker det ja, men et barn skal ikke få påtvunget nakenhet.

Mitt barn er veldig tydelig på hva som er ok og ikke, selv i veldig ung alder. Jeg merker fort om barnet ikke ville vært inntil meg i en eller annen situasjon. Men han graver ansiktet ned i halsgropen min for å sove. 2 åringen og vi tenker ikke på kropp som noe anmet enn naturlig. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Alterego666 skrev:

Ikke alle barn liker det, så ikke vær så bastant.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller så er det endret med årene. Litt kald i dusjen, litt panserpung, så står penisen litt mer ut enn å henge rett ned. Så en liten jente som kikker opp så kan det fort se ut som om den står rett ut. Så tenker man mer på dette i ungdomstiden og voksen alder at den sto ut, dermed hadde pappa ereksjon. Men det kan hende minnene er endret eller falske.

Det trenger ikke være et falskt minne. Man kan huske langt tilbake i tid, også fra man er 2-3 år. Kanskje situasjonen var annerledes enn den hun oppfattet, ja. Det vet ikke vi.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke typer minner har datteren din fortalt som du vet ikke har skjedd? Hvor gammel er datteren din? 

Skrevet

Det trenger ikke være et falskt minne. Man kan huske langt tilbake i tid, også fra man er 2-3 år. Kanskje situasjonen var annerledes enn den hun oppfattet, ja. Det vet ikke vi.

Falskt minne, minne som er endret med tiden, etc. Du forstår jo hva jeg vil frem til, bare kommenterte du litt ekstra? 

• Liker 1
Skrevet

Falskt minne, minne som er endret med tiden, etc. Du forstår jo hva jeg vil frem til, bare kommenterte du litt ekstra? 

Det er jo veldig vanskelig for oss å si om det hun beskriver skjedde eller ikke, eller om hun oppfattet det riktig eller feil, om det var tilfeldig eller en del av et overgrep. Blir jo umulig for oss å si noe om. Hun sier at hun ikke kan huske noen overgrep, og det er jo bra. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...