Gå til innhold

Ekkelt minne fra jeg bar barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo veldig vanskelig for oss å si om det hun beskriver skjedde eller ikke, eller om hun oppfattet det riktig eller feil, om det var tilfeldig eller en del av et overgrep. Blir jo umulig for oss å si noe om. Hun sier at hun ikke kan huske noen overgrep, og det er jo bra. 
 

 

Anonymkode: 25937...8de

Mhm, hadde vært spennende å høre litt mer fra de få minnene hun har og hva slags forhold hun har til pappa nå. 

Anonymkode: 9e336...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene liker det ja, men et barn skal ikke få påtvunget nakenhet.

Anonymkode: 238f3...ed8

Det er ingen som snakker om tvang her. Barn som er vant til å bade med foreldre fra de er babyer utvikler et helt normalt og utvunget forhold til kropp og hudkontakt.

Det er utrolig at dette skal mistenkeliggjøres i 2020.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle barn liker det, så ikke vær så bastant.

Anonymkode: d3e3e...e73

Barn som er vant til å bade med foreldrene sine fra de er babyer vil se på dette som helt naturlig langt opp i barnehagealder. Klart det finnes enkeltunntak, men her er det faktisk rom for å generalisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke typer minner har datteren din fortalt som du vet ikke har skjedd? Hvor gammel er datteren din? 

Anonymkode: 25937...8de

Ikke meg du siterer, men jeg vet jeg har/hadde et falskt minne. Rett og slett fordi det er et minne om noe så trivielt som en scene i en film. Jeg kan fortsatt se den scenen helt klart å tydelig foran meg. MEN jeg har sett filmen som voksen, og den scenen ser helt annerledes ut 🙈 Og jeg er helt sikker på at jeg ikke blander sammen med en annen film også. Husker helt klart at vi så akkurat den filmen. 

Anonymkode: 2070d...663

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mhm, hadde vært spennende å høre litt mer fra de få minnene hun har og hva slags forhold hun har til pappa nå. 

Anonymkode: 9e336...44f

Har alltid hatt dette minnet så er rart om det er falsk. Som sagt trodde jeg at alle peniser så ut som en erigert for det var dette jeg husket. Har ingen forhold til han nå og vi snakker 1-2 ganger i året

Anonymkode: e04cc...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid hatt dette minnet så er rart om det er falsk. Som sagt trodde jeg at alle peniser så ut som en erigert for det var dette jeg husket. Har ingen forhold til han nå og vi snakker 1-2 ganger i året

Anonymkode: e04cc...7a7

Nå prøver jeg ikke å overbevise deg om at du har et falskt minne, for det kan jo godt ha vært tilfelle at det skjedde som du husker det. Det i seg selv er jo heller ikke hverken farlig eller spesielt bekymringsverdig, at pappa fikk eregert penis i dusjen altså. Det er kanskje andre ting, i kombinasjon med dette, som gjør det problematisk.

Men det er ingenting som avkrefter at det er et falskt minne heller. Det er nemlig det som kjennetegner et falskt minne - man kan være helt sikker på at man alltid har hatt dette minnet (og det kan jo hende man «alltid» har det og, det falske minnet kan vel ha oppstått allerede da). Det er jo problemet med falske minner - man tror jo virkelig på dem. 

Som meg og denne dumme filmscenen. Jeg kan beskrive den til deg i detalj. Jeg ser den for meg. Jeg husker at jeg satt i den brune skinnstolen og så dette. Nå har jeg sett filmen på nytt - mange år etterpå. Og du kan tro jeg ble sjokkert, når jeg oppdager at det overhodet ikke ser ut slik. Handlingen er forsåvidt gansne lik, men omgivelsene er helt ulike. Scenen har fått en helt ny lokasjon i min hjerne. Helt sprøtt. Jeg kan ikke forklare det. Men siden dette gjelder noe som tross alt kan faktasjekkes, så vet jeg at det er hjernen min som tuller. Enda jeg fortsatt ikke kan forstå det. 

Anonymkode: 2070d...663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal barn absolutt tvinges til å bade nakne sammen med sine foreldre?

Anonymkode: 238f3...ed8

Fordi så små barn (2-3 år, og enda litt til) ikke kan dusje og bade alene. Tenker du at foreldre skal gi barn et så forknytt forhold til kropp og nakenhet at de står i dusjen med klærne på?

Anonymkode: 4f2f9...286

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid hatt dette minnet så er rart om det er falsk. Som sagt trodde jeg at alle peniser så ut som en erigert for det var dette jeg husket. Har ingen forhold til han nå og vi snakker 1-2 ganger i året

Anonymkode: e04cc...7a7

Hvilke flere minner har du?

Anonymkode: 9e336...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke flere minner har du?

Anonymkode: 9e336...44f

Rundt min far eller generelt? Jeg har få minner fra han bortsett fra at han drakk endel da jeg var mindre og jeg ofte måtte være alene hele lørdags natt hos han. Når jeg var rundt 10 fikk jeg migreneanfall hver gang jeg skulle på besøk dit. Har ikke minner om at han var ekkel på noen seksuell måte 

Anonymkode: e04cc...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rundt min far eller generelt? Jeg har få minner fra han bortsett fra at han drakk endel da jeg var mindre og jeg ofte måtte være alene hele lørdags natt hos han. Når jeg var rundt 10 fikk jeg migreneanfall hver gang jeg skulle på besøk dit. Har ikke minner om at han var ekkel på noen seksuell måte 

Anonymkode: e04cc...7a7

Går du til psykolog? 

For meg så løsnet minnene av å jobbe med de tingene jeg husket. Så prata jeg mye med familien min og de fortalte ting så husket jeg flere andre ting igjen. 

Anonymkode: 9e336...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer, men jeg vet jeg har/hadde et falskt minne. Rett og slett fordi det er et minne om noe så trivielt som en scene i en film. Jeg kan fortsatt se den scenen helt klart å tydelig foran meg. MEN jeg har sett filmen som voksen, og den scenen ser helt annerledes ut 🙈 Og jeg er helt sikker på at jeg ikke blander sammen med en annen film også. Husker helt klart at vi så akkurat den filmen. 

Anonymkode: 2070d...663

Ja, man kan ha falske minner. Jeg har også et uskyldig minne om noe jeg føler har skjedd (at jeg og familien overnattet på en restaurant), men har nok bare drømt det. 😅😅

Ellers så synes jeg sånn generelt det kan være litt risikabelt å fortelle folk at de kanskje har falske minner. Det kan skape en følelse av å ikke bli trodd, noe som igjen kan skape veldig mye forvirring.

Anonymkode: 25937...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...