AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 Hei Jeg har nylig overtatt en 7 år gammel tispe etter at matmor gikk bort. Hun har fått mat morgen og kveld. Dersom hunden ikke spiser opp maten sin - skal jeg da ta den bort? Hunden fikk mat kl 8, men liker å sove lenge så jeg lot maten stå. Når jeg kom hjem hadde ikke hunden spist opp frokosten enda, og har fortsatt ikke spist opp denne porsjonen Anonymkode: 82883...078
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Ta bort maten etter 10-15 min dersom hunden ikke rører den. Anonymkode: fcc54...11d 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 Hvis det er viktig for deg at hunden spiser faste måltider burde du ta bort maten etter 15 minutter. Hunden min har mat stående fremme hele tiden og spiser helt passelig Anonymkode: b67b6...09b 1
Gjest EmKay Skrevet 22. januar 2020 #4 Skrevet 22. januar 2020 Når vi bare hadde en hund, fikk hun en bestemt mengde mat for dagen fordelt over to måltider. Det var ikke alltid hun hadde lyst på, og da lot vi det stå. Men hun fikk aldri mer enn den bestemte mengden per dag. Om hun ikke spiste en dag, ble det stående til neste dag og ble den dagens måltid istedet (hun legger fort på seg, så vi må være nøye på mengdene). For min del er det ikke noe problem om hun ikke spiser når hun får maten - hun spiser det når hun blir sulten. Nå har vi fått en hund til som er tidenes matvrak, så nå tar jeg vekk maten til den første hunden om hun ikke vil ha, rett og slett fordi den nye hiver det i seg om ikke. Resultatet er stort sett at begge spiser, for ingen av de vil risikere at den andre kan forsyne seg av deres mat.
Badesåpe Skrevet 22. januar 2020 #5 Skrevet 22. januar 2020 Kan godt være det enda er litt miljøforandrings-inntrykk som gjør at appetitten ikke er på topp. Er hun vandt med måltider eller stående fremme hele tiden? Personlig ville jeg latt maten bare stå fremme, for at hun selv kan regulere den første tiden. Når dere kommer inn i en rutine og blir kjent med hverandre, så kan maten reguleres mer etter ditt eget ønske? 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 Vi overtok nylig en hund, han er vandt med at det er mat i skålen hele tiden (noe jeg ikke er fan av egt) men valgte å beholde denne vanen hans da vi ikke ville at det skulle bli en stor forandring for han,at han hadde noe som han var vandt til Anonymkode: 2c3c5...029
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 Hvis hunden ikke har probemer med mat, så kan da maten stå døgnet rundt. Min har det. Fyller skålen opp når den er tom, ca to ganger daglig. Anonymkode: 2b312...2bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå