Gå til innhold

Mor som legger seg opp i vekten min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et anstrengt forhold til moren min. Det er først nå i voksen alder jeg har forstått at hun er narsissist. Hun har alltid vært veldig til å kritisere meg, gjøre narr av meg og sette seg selv i offer rollen.

Som tenåring kommenterte hun vekten min negativt selv om jeg var helt normalvektig og hun selv var overvektig. Som følge av dette og mobbing sleit jeg med spiseforstyrrelser i fire år, men dette er nå 13 år siden.

Jeg er idag 1.63 og 54 kg. Jeg har gått ned i vekt fra 65 kg og er nå endelig fornøyd med vekta. Jeg gikk opp fra 54 til 65 kg for flere år siden som følge av medisiner.
 

Det er et skår i gleden min og det er moren min.. Hun ringte meg idag og sa hun hadde sett kinofilmen om anoreksi og sa den burde jeg se, det hadde jeg hatt godt av, til skrekk og advarsel. Hva er det du sier?! svarte jeg. Jeg vet nemlig hva hun holder på med. Hun er avhengig av å psyke meg ned og få meg til å føle meg syk, slik har hun holdt på i alle år. Det er også ganske provoserende at hun som kommenterte meg som stor på denne vekten som yngre, snakker om anoreksi idag! 
 

Hvordan svare henne på dette? 

 

Anonymkode: ef102...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke svar. Bare kutt kontakt. Du er sikkert avhengig av hennes bekreftelse og det er viktig at du setter seg selv fri. Snakker fra erfaring. La det gå, tilgi og viktigst av alt. IGNORER!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj sånn er moren min også! Prøv å ikke la henne komme inn i hodet ditt, sett grenser inni deg. Prøv å ha minst mulig med henne å gjøre, anbefaler ikke å «ta et oppgjør», for de kommer aldri til å innse eller innrømme hva de driver med. Ikke se den filmen, det skal ikke jeg! Vekten din er heeeelt fin!

Anonymkode: 7d5c1...263

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er under 18år så må du melde henne til Barnevernet. Det er svært alvorlig!

Anonymkode: 6fc4d...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt henne ut, fortell henne hvordan du oppfatter henne.

SÅ kutter du henne ut, kuttet ut min far. Som bare trykket meg ned heletiden, men dette så jeg ikke får i voksen alder. Hvor syk han var i hodet. Gleder meg til han dør.

Anonymkode: 07e0f...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok psykisk syk. Gi klar beskjed om at nå er det nok, og at du evt ser deg nødt til å kutte kontakten (om dere ikke bor sammen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min er også slik. Legger seg sånn opp i vekten min. Er motsatt her da, hun mener jeg veier for mye, og påpeker det i det uendelige. 

Jeg har blitt tøffere mot henne. Dro ikke hjem til jul heller denne gangen. Fikk henne til å tenke litt. Ordnet seg litt, men sist vi snakket var hun på igjen. Så nå har jeg bestemt å bryte en stund, for å se om hun tar alvoret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...