Gå til innhold

Reima vinterdress til 1-åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Det frister å kjøpe Reima vinterdress på 70%, og ha til høsten. Men det er vanskelig med størrelse! Mini ble født i oktober, og ligger på 67% på percentilskjema. 
Er så usikker på om jeg skal kjøpe 80 eller 86...  Noen med erfaring? Har lest at Reima er stor i størrelsen, og at man skal kjøpe størrelsen barnet er ved starten av sesongen. Da blir det jo 80. Men han er jo lang... 

 

Anonymkode: 2c4ea...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi er født i oktober 18 og vi bruker reima dress nå i størrelse 86. Hu er 80 cm lang. Kunne ikke hatt mindre dress 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to!! Er jo kjedelig å sitte med vinterdress som passer i august eller april, liksom 😊 Er bare blitt så glad i salg etter at jeg fikk barn. Brydde meg aldri om det før. 

Anonymkode: 2c4ea...07c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte reima i str.74 til min slanke unge faktisk. Den er stor i størrelsen, og passer perfekt.

Anonymkode: 75223...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt barn var 76 cm (76% på percentilskjemaet) på ettårskontrollen da hun var akkurat 12 mnd. Hun brukte 86 i dress i barnehagen da, og den passet strålende. Passer fortsatt strålende tre mnd senere. 

Anonymkode: 65aa7...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på reima sine nettsider og se på målene der. Deretter måler du hvilken dress hun passer nå, for så å gå opp 1 størrelse.

Anonymkode: 30877...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar begge to!! Er jo kjedelig å sitte med vinterdress som passer i august eller april, liksom 😊 Er bare blitt så glad i salg etter at jeg fikk barn. Brydde meg aldri om det før. 

Anonymkode: 2c4ea...07c

Har allerede sikret neste års dress i størrelse 92 😀 tilbud er supert 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 
Det frister å kjøpe Reima vinterdress på 70%, og ha til høsten. Men det er vanskelig med størrelse! Mini ble født i oktober, og ligger på 67% på percentilskjema. 
Er så usikker på om jeg skal kjøpe 80 eller 86...  Noen med erfaring? Har lest at Reima er stor i størrelsen, og at man skal kjøpe størrelsen barnet er ved starten av sesongen. Da blir det jo 80. Men han er jo lang... 

 

Anonymkode: 2c4ea...07c

Hvor fant du til 70%?

Anonymkode: 29707...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini her i hus er 14 mnd og bruker 74/80 i vanlige klær. Reima i str 80 er kort i beina til henne nå. Kjøpt Didriksons i str 80, den er stor og god enda 🙂

Anonymkode: 988f0...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo å gamble litt, men til 70 prosent så er det jo ikke så farlig. I verste fall får du selge dressen :) min på 1,5 drukner fortsatt litt i strl 86, hun er en lang jente, så det er vanskelig å spå slik. Vinterdresser til så små bør helst være akkurat passe, blir de for store så er det vanskelig å bevege seg i. 

Anonymkode: b8756...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...