AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 Hei! Kan noen fortelle meg hvor man kan gå for å få skikkelig hjelp med lavt stoffskifte? Tar veldig gjerne imot tips fra hele landet. Opplever at fastleger ikke har peiling, og trenger desperat hjelp fra noen som faktisk forstår det de snakker om. Anonymkode: c600c...cc8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Du går til fastlegen, får det påvist på blodprøver og får henvisning til endokrinolog på sykehuset Anonymkode: 65d9a...904 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 Balder i Oslo spesielt Dr. Omdal. Dr Iversen i Sandvika er veldig dyktige på stoffskifte. Det finnes egne grupper på Facebook hvor flere leger er anbefalt, så du kan melde deg inn i disse gruppene å spørre 😊 Det er helt korrekt at svært få fastleger kan lavt stoffskifte godt og mange pasienter blir feilbehandlet. Dette gjelder desverre også endo. Hadde jeg ikke gått privat hadde jeg aldri kommet meg tilbake i full jobb igjen og det var vel brukte penger. Mange har desverre samme erfaring. Anonymkode: 6d6ca...a23
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 Ikke for å ta over tråden men lurer også på dette. Har vært EKSTREMT sliten, trøtt og slapp og gikk til fastlege. Fikk påvist lavt stoffskifte og begynte på Levaxin. Byttet fastlege pga. flytting og hadde ikke tatt medisin på 2 uker, tok nye prøver og han sier at stoffskiftet mitt er helt fint? Jeg opplevde ingen bedring med Levaxin så derfor orket jeg ikke ta de mer. Anonymkode: 4e54b...f78
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å ta over tråden men lurer også på dette. Har vært EKSTREMT sliten, trøtt og slapp og gikk til fastlege. Fikk påvist lavt stoffskifte og begynte på Levaxin. Byttet fastlege pga. flytting og hadde ikke tatt medisin på 2 uker, tok nye prøver og han sier at stoffskiftet mitt er helt fint? Jeg opplevde ingen bedring med Levaxin så derfor orket jeg ikke ta de mer. Anonymkode: 4e54b...f78 Anbefaler grupper på Facebook der andre deler sine erfaringer og du kan spørre om ulike ting. Jeg ble heller ikke bedre på levaxin og ikke alle gjør det da stoffskifte er mye mer kompleks enn de fleste fastleger har kunnskap om. Ofte tar de ikke alle nødvendige prøver og har ikke kunnskap nok til å lese prøvene godt nok, bare om de er innenfor eller utenfor ref. Jeg tok langt flere stoffskifteprøver inkl jod prøver hos privat legen enn fastlegen og endo. Begynte på efra, jod (hadde jod mangel) , selen og bittelitt levaxin og tok ikke mange ukene før jeg var helt frisk igjen. Hva slags stoffskifte prøver tok legen din? Anonymkode: 6d6ca...a23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå