AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 Er invitert til navnefest for første gang, og lurer på hva jeg skal ha på meg. Jeg kommer til å være høygravid og får ikke på meg hva som helst. Hadde også ønsket å slippe å kjøpe inn et dyrt antrekk jeg ikke får brukt mer, siden det blir mye annet å bruke penger på framover. Noen tips? Anonymkode: 6f1d5...005
Splittbinders Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er invitert til navnefest for første gang, og lurer på hva jeg skal ha på meg. Jeg kommer til å være høygravid og får ikke på meg hva som helst. Hadde også ønsket å slippe å kjøpe inn et dyrt antrekk jeg ikke får brukt mer, siden det blir mye annet å bruke penger på framover. Noen tips? Anonymkode: Tja... Når jeg var gravid arvet jeg et sort gravid-skjørt type penskjørt. Knekort. Det brukte jeg til så godt som alle anledninger der jeg skulle pynte meg. Med en topp/bluse (gjerne i litt farger kanskje), dressjakke og lave pensko? Som høygravid må du jo mest sannsynlig uansett kjøpe noe nytt ( eller brukt - selges MYE bra på finn.no!)? Når på året er festen? Endret 21. januar 2020 av Splittbinders
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 40 minutter siden, Splittbinders skrev: Tja... Når jeg var gravid arvet jeg et sort gravid-skjørt type penskjørt. Knekort. Det brukte jeg til så godt som alle anledninger der jeg skulle pynte meg. Med en topp/bluse (gjerne i litt farger kanskje), dressjakke og lave pensko? Som høygravid må du jo mest sannsynlig uansett kjøpe noe nytt ( eller brukt - selges MYE bra på finn.no!)? Når på året er festen? Festen er i februar. Er i uke 34 nå, og har kun kjøot neg to gravidtightser og en gravidstrømpebukse og et par ekstra t-skjorter (vanlige, men av den romslige sorten). Ellers har jeg brukt mine vanlige klær. Har en kjole med glitter av elastisk stoff fra før som forrsatt passer, men passer kanskje ikke helt til navnefest? Anonymkode: 6f1d5...005
Splittbinders Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Festen er i februar. Er i uke 34 nå, og har kun kjøot neg to gravidtightser og en gravidstrømpebukse og et par ekstra t-skjorter (vanlige, men av den romslige sorten). Ellers har jeg brukt mine vanlige klær. Har en kjole med glitter av elastisk stoff fra før som forrsatt passer, men passer kanskje ikke helt til navnefest? Anonymkode: 6f1d5...005 Glitterkjole høres kanskje _litt_ for party ut, men kommer an på kjolen også?
LeneXCII Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 Når du er gravid er du vel tilgitt det meste i klesveien . Ta på noe du er komfortabel med. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #6 Skrevet 21. januar 2020 31 minutter siden, LeneXCII skrev: Når du er gravid er du vel tilgitt det meste i klesveien . Ta på noe du er komfortabel med. Håper du har rett. Anonymkode: 6f1d5...005
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #7 Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper du har rett. Anonymkode: 6f1d5...005 Jeg kan jo selvsagt snakke med barnets mor på forhånd. Anonymkode: 6f1d5...005
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #8 Skrevet 21. januar 2020 Sist jeg var i navnefest gikk folk enten i bunad eller i pene kjoler, samme som i dåp. Tenker skjørt og bluse er innenfor, spesielt når man er gravid. Jeg hadde en kjole som går til rett over knea og moderat utringet i burgunder (Var på høsten). Anonymkode: df4b1...da2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #9 Skrevet 21. januar 2020 Glitterkjolen kan jo fungere hvis du har en jakke eller cardigan over. Spesielt lang cardigan bør jo dekke over en del av glitteret. Anonymkode: 66384...d31 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #10 Skrevet 21. januar 2020 En kjole i sånn Cream-stil virker perfekt for dåp og navnefest i hodet mitt. Sånn som denne fra Zalando ca - https://www.zalando.no/cream-lussa-dress-dongerikjole-light-blue-denim-cr221c0b8-k11.html Du har ikke sånn liknende da? og de funker bra over gravidmage. Anonymkode: eb20e...18d
Daria Skrevet 21. januar 2020 #11 Skrevet 21. januar 2020 Sist jeg var i navnefest var gjestene kledd i alt fra bunad til olabukser (jeg skal ikke påstå at du kunne se på absolutt alle hvilken side av familien de kom fra, men det var ikke så langt unna ). Det kommer jo an på opplegget også - tid og sted og alt det der, det varierer hvor formelt det er. Men jeg tenker som en over her at du som høygravid har litt frikort uansett . de fleste skjønner at da er førsteprioritet noe som passer og er behagelig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #12 Skrevet 22. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: En kjole i sånn Cream-stil virker perfekt for dåp og navnefest i hodet mitt. Sånn som denne fra Zalando ca - https://www.zalando.no/cream-lussa-dress-dongerikjole-light-blue-denim-cr221c0b8-k11.html Du har ikke sånn liknende da? og de funker bra over gravidmage. Anonymkode: eb20e...18d Har ikke noen sånn nei. Men for meg så denne veldig hverdagslig ut. Da hadde det vært mer pyntet med bukse og bluse. Anonymkode: 6f1d5...005 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #13 Skrevet 22. januar 2020 Jeg arvet et sort skjørt av litt stivt stoff som gikk til knærne som jeg brukte til alt av pynteting under alle de tre graviditetene. En litt pen vanlig gravidtopp ble brukt over. Pynte litt opp med smykke, armbånd og å sette opp håret. Flate sko. Anonymkode: 1e4c6...f5d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #14 Skrevet 22. januar 2020 Bruk glitterkjolen, og kjøp en helt vanlig svart/navy dressjakke eller cardigan som du kan ha over. Ha en gravidstrømpebukse under. Hold tilbehøret helt enkelt, siden kjolen er et smykke i seg selv. Når jeg tenker etter så trenger ikke en glitterkjole være gullfarget slik jeg har sett for meg, men uansett, kle den ned med noe nøytralt over. Anonymkode: 293d5...b1c
Ullvott Skrevet 22. januar 2020 #15 Skrevet 22. januar 2020 Med mindre glitterkjolen er av den veldig sexy typen som er "kort i begge ender" - gå for den hvis den fremdeles passer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå