Gå til innhold

Lykkelig med 10 kilo mindre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mine kilo for mye gjør meg ihvertfall ulykkelig både titt og ofte....

Om jeg ville blitt lykkeligere uten? Vet ikke, tror det.

Om man blir lykkeligere av penger? Selvsagt om man ikke har noen. Om man har nok fra før - neppe....

Videoannonse
Annonse
Gjest Porselen
Skrevet

Mere lykkelig?

Hvis det å være mere lykkelig betyr:

- å slippe å ha vondt i ryggen

- bedre pust og kondis

- slippe høyt kolestrol

- redusere sjansen på å få diabetes som ligger i slekten

- redusere muligheten for hjerte/karsykdommer

Ja da er jeg lykkelig, og så har jeg plutselig masse klær i skapet som jeg kan bruke igjen, som en liten bonus.

Helsemessig lykkelig, ja

Personlighetsmessig lykkelig, tja - der spiller vel andre ting også en rolle

Gjest gjest 0
Skrevet
Jeg er lykkeligere nå, som slank, enn jeg var som tykk. Mye lykkeligere faktisk! Jeg gremmes ikke lenger over å se meg i speilet, jeg har flere ting å velge mellom når jeg skal kle på meg, jeg føler meg mye sunnere og friskere. Sexlivet er bedre, og dermed også forholdet til min kjære. Alle disse tingene gjør at jeg er i bedre humør så selvsagt er jeg lykkeligere! Det er viktig å være fornøyd med seg selv, da får man overskudd til alle de andre tingene livet består av.

Men, nå hadde jeg det bra i utgangspunktet da. Bortsett fra det med vekta.

Jeg var iallefall mye lykkeligere da jeg veide 10 kilo mindre enn nå. Livet mitt er på mange måter mye bedre enn da, men vekta plager meg så mye at jeg stirrer meg blind på alt fettet og glemmer det som burde gjort meg lykkelig.

Så svaret mitt er JA jeg blir lykkeligere med 10 kilo mindre!

Skrevet

Egentlig så vet jeg jo at et perfekt utseende ikke er ensbetydende med lykke. Men når jeg står foran speilet og sammenligner meg med alle de lekre (retursjerte) modellene kommer tanken snikende; "Hadde jeg bare vært litt tynnere ..."

Men jeg merker at jo eldre jeg blir jo flinkere blir jeg til være fornøyd med speilbildet mitt.

For jeg vet jo at jeg er hverken overvektig eller stygg.

Det er jo klart at for noen kan det bety mye å gå ned i vekt. Om man er veldig overvektig og sliter med å finne klær som passer osv.

Lurer på om det finnes et menneske som er 100% fornøyd med sitt eget utseende hele tiden ...

Skrevet

jeg har det mye bedre med meg selv nå, etter å ha godt ned 15 kilo det siste året (uten slanking...), jeg kan gjøre alle de tingene jeg gjorde før (har vært så og si sengeliggende i 3 år p.g.a bekkenløsning) så bare det å kunne gå en tur hver dag er deilig. Priser meg lykkelig over å kunne gjøre alt jeg vil, og ikke ha den ekstra vekten som gjorde det ennda verre!

Livet har blitt bedre på alle måter, ting har blitt bedre mellom meg og mannen, ikke bare fordi det er lettere å ha sex, men også fordi jeg kan gjøre mye mer hjemme, som igjen gjør mannen glad. Men de siste 5 kiloenen mine gjør ingen forskjell, de skal jeg bare gå ned fordi jeg vet at jeg kan!

Skrevet
Jeg leste noe i en annen tråd som fikk meg til å stusse.

Tror du virkelig at livet ditt ville vært så annerledes og du selv så mye lykkeligere om du hadde hatt de (eksempelvis) 10 kiloene mindre på kroppen?

Jeg tror det er å narre seg selv. Men meg om det. Hva mener du?

Da ville jeg ha veid 48 kg (er 168 cm høy). Jeg ville sett ut som en trepinne og ville heller fått panikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...