Gå til innhold

Hvordan ser hjemmet ditt ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fulgt med i «det dummeste jeg ser innen interiør...»-tråden en stund, og blir egentlig veldig nysgjerrig på hvordan folk har det hjemme hos seg. Håper noen har lyst til å dele 😁

Anonymkode: 9c358...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er hjemme hos meg :) 

E9CE7238-1CEC-4EEE-8E9E-227D92082B2C.jpeg

6795D537-96E8-4B3A-8136-948798DD97C6.jpeg

047A5BFC-1C95-43C9-98DB-A8A30FD17F17.jpeg

22851D06-45A8-4DA2-B5D4-2336A8C4FEE8.jpeg

FE34D2C9-6C6B-4B40-BBF4-C37421D2D1A0.jpeg

• Liker 9
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott utsikt! Virkelig.

Ang. fargen i stuen så vider all forskning at man blir deprimert/nedstemt av så mørk farge i oppholdsrom. Folk flest vet for lite om hvordan fargene påvirker oss. Dessverre. 

Anonymkode: 60f1b...9d4

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott utsikt! Virkelig.

Ang. fargen i stuen så vider all forskning at man blir deprimert/nedstemt av så mørk farge i oppholdsrom. Folk flest vet for lite om hvordan fargene påvirker oss. Dessverre. 

Jeg har hatt denne fargen i stuen i 3-4 år, og jeg elsker den! Føler meg så hjemme her, og er kjempeglad for at jeg valgte sort 😊 Vi er alle forskjellige. Jeg trives med mørke farger.

• Liker 15
Skrevet

Dineren min 😁

IMG_20190829_213252.jpg

• Liker 14
Skrevet
5 timer siden, KittyNose skrev:

Dineren min 😁

IMG_20190829_213252.jpg

Flott utsikt du har også jo😮

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott utsikt! Virkelig.

Tipper ts og andre som har mørke farger klarer å kjenne på sin egen sinnsstemningen! Alt er ikke a4 bare fordi noen påstår det. 

• Liker 12
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott utsikt du har også jo😮

Bor i 3. etasje 🙂

Skrevet

Håper flere vil bidra i denne tråden, er så gøy å se hvordan folk har det hjemme :) 

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Flott utsikt! Virkelig.

haha. Jobben min (kontorbygg) har malt sine 3 etasjer i mørkt blå, mørkt grønn, og dyp gul. Jeg er på jobb 8 timer hver dag, så nesten mer enn hjemme. Liker veldig den mørke grønne etasjen, mørk blå føler jeg blir tungt, men tyngst av alle er den knall gule etasjen. Men jeg har snakket med flere, og alle opplever farger forskjellige, og ikke nødvendigvis får samme effekt. Så jeg vil tro det er høyst individuelt. 

hun som du siterer, er kanskje inspirert av Norefjell spa hotell, som har samme stil, og har vunnet designpriser. De er veldig glad i svart. - https://www.innedesign.no/norefjell-ski-og-spa

Anonymkode: 6d841...011

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott utsikt! Virkelig.

Dette blir for dumt 🙈 

Anonymkode: 7255b...21f

• Liker 6
Skrevet

Når noen skriver at "all forskning" viser noe som helst, er det ofte trygt å anta at vedkommende har svært lite kjennskap til forskning.

• Liker 10
Skrevet

Så fint dere har det :) 

Anonymkode: f12ed...396

Skrevet

Jeg tør ikke vise bilder, i fare for å bli gjenkjent IRL :)  Vårt hus har overlevd (og gjennomgått) mer enn 40 år av endringer.  Jeg påvirkes av trender, men er selektiv i den forstand at jeg må like.  Regner med at denne prosessen vil fortsette så lenge jeg er i stand til å føre malerkosten. 

Akkurat nå er hovedstuen vår hvitmalt, med to 3-setere i rust-oransje fløyel, kjøpt på finn.no.  Møblene ellers er tre natur evt malt i matt sort.   Tepper og puter går i gyldent, rust og burgunder.  Dert er kelim som er kjøp i løpet av mange år.  På veggene henger en mix av det meste, men som jeg synes passer. 

Kjøkken og spisestue er malt i dempet sort, både innredning og vegger.  Vinduskarmer og skråtak er malt i hvitt.  Spisebord og  benk og stoler i naturfarget tre og sjøgress.  Har vakre saueskinn i alle stoler og i spisebords benken. 
På vårt kjøkken er der ingen overskap.  Vi har åpne hyller i eldgammel eik.  Der har jeg norgesglass og krukker med hva som behøves.    

TV-stuen vår er mørk, i en blågrå farge.  Fargen passer godt til vår sofa i brun natur, synes jeg.  Siden både tak og vegger er hvite, gjør den mørke fargen bare lunt.  Soverommet vårt er malt i Dempet sort...  Og slik kan jeg fortsette..  :) 

Poenget er at jeg synes det viktigste er at man selv synes at man har det flott i sitt eget hjem! 

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, Nightcrawler00 skrev:

Når noen skriver at "all forskning" viser noe som helst, er det ofte trygt å anta at vedkommende har svært lite kjennskap til forskning.

Så hva mener du man skal skrive for å vise til at det ikke bare er synsing? Og slik at folk selv kan undersøke det?

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hva mener du man skal skrive for å vise til at det ikke bare er synsing? Og slik at folk selv kan undersøke det?

Man trenger ikke skrive noe i det hele tatt, de fleste oppegående mennesker klarer selv å bedømme om man blir deprimert av veggfargen eller ikke.

Og med en forholdsvis stabil psyke, tviler jeg på at fargen på veggen er med på å tippe lasset. 

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, Nerine_ skrev:

Man trenger ikke skrive noe i det hele tatt, de fleste oppegående mennesker klarer selv å bedømme om man blir deprimert av veggfargen eller ikke.

Og med en forholdsvis stabil psyke, tviler jeg på at fargen på veggen er med på å tippe lasset. 

Det fremstår som svært merkelig når enkelte tror de har rett på å definere hva som bør skrives og ikke skrives i et DISKUSJONS forum og hva andre lesere for nytte av og ikke. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det fremstår som svært merkelig når enkelte tror de har rett på å definere hva som bør skrives og ikke skrives i et DISKUSJONS forum og hva andre lesere for nytte av og ikke. 

Det fremstår som enda mer merkelig når noen har behov for å "lære opp" andre i teorier om fargevalg, når tråden heter "hvordan ser hjemmet ditt ut". 

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, Zienna skrev:

Jeg tør ikke vise bilder, i fare for å bli gjenkjent IRL :)  Vårt hus har overlevd (og gjennomgått) mer enn 40 år av endringer.  Jeg påvirkes av trender, men er selektiv i den forstand at jeg må like.  Regner med at denne prosessen vil fortsette så lenge jeg er i stand til å føre malerkosten. 

Akkurat nå er hovedstuen vår hvitmalt, med to 3-setere i rust-oransje fløyel, kjøpt på finn.no.  Møblene ellers er tre natur evt malt i matt sort.   Tepper og puter går i gyldent, rust og burgunder.  Dert er kelim som er kjøp i løpet av mange år.  På veggene henger en mix av det meste, men som jeg synes passer. 

Kjøkken og spisestue er malt i dempet sort, både innredning og vegger.  Vinduskarmer og skråtak er malt i hvitt.  Spisebord og  benk og stoler i naturfarget tre og sjøgress.  Har vakre saueskinn i alle stoler og i spisebords benken. 
På vårt kjøkken er der ingen overskap.  Vi har åpne hyller i eldgammel eik.  Der har jeg norgesglass og krukker med hva som behøves.    

TV-stuen vår er mørk, i en blågrå farge.  Fargen passer godt til vår sofa i brun natur, synes jeg.  Siden både tak og vegger er hvite, gjør den mørke fargen bare lunt.  Soverommet vårt er malt i Dempet sort...  Og slik kan jeg fortsette..  :) 

Poenget er at jeg synes det viktigste er at man selv synes at man har det flott i sitt eget hjem! 

Høres ut som du har et kjempekoselig hjem! Skulle gjerne sett bilder, men skjønner du ikke tør å dele ☺️

• Liker 1
Skrevet
På 20.1.2020 den 23.19, AnonymBruker skrev:

hengte du opp flere bilder underveis mens du tok bilder

Anonymkode: 30cec...8c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...