Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi kjenner til begreper som for eksempel «flyskam», hvor folk skjemmes for å fly fordi det er dårlig for miljøet. Det synes jeg er bra - helt fantastisk at folk begynner å bli mer bevisste.

Nå etterlyser jeg «babyskam». Å formere seg er noe av det mest skadelige man kan gjøre for miljøet. Når skal vi endelig begynne å se babyskammen bre seg?

Endret av Forbanna
Typo
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤨

Anonymkode: 0f4ff...586

• Liker 3
Skrevet

Hvem skal tørke deg i rumpen når du blir gamnel? 

Anonymkode: 246df...fa2

• Liker 39
Skrevet

Verden trenger flere utdannede mennesker, ikke færre. 

Anonymkode: 4c0c5...364

• Liker 12
Skrevet

Babyskam kan barnløse få ha. Snylte på andres barn, og ikke tilføre samfunnet arbeidskraft selv. 

Anonymkode: d016b...97b

• Liker 30
Skrevet

Ugh du igjen. Begynner du ikke å bli lei av å være så bitter? 

Anonymkode: 53821...cfd

• Liker 10
Skrevet

Let's turn that frown upside down. Er sikker på at om du begynner å smile litt og se det positive i ting så blir verden ett bedre sted og du slipper å være så sur 

Anonymkode: 53821...cfd

• Liker 8
Skrevet

Slik som kineserne?

Anonymkode: dcba7...a9d

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal tørke deg i rumpen når du blir gamnel? 

Anonymkode: 246df...fa2

Den tankegangen der er det største problemet verden står over for. Overbefolkning. 

Som å tisse i buksa for å holde seg varm.

Jeg har et barn. Fikk henne ikke for å ha noen til å tørke meg i rumpa når jeg blir gammel, heller ikke for å tilføre samfunnet arbeidskraft. Kun av egoistiske årsaker.

Jeg flyr flere ganger i året også. Skammer meg ikke av noen av delene, men er fullt klar over at det er mine egoistiske behov, og ikke noe jeg gjør for å gjøre samfunnet en tjeneste.

Vi kunne godt hatt litt babyskam, f.eks. i form av å fjerne barnetrygd og permisjonspenger etter barn nummer to. Så oppfordrer man ikke folk til å formere seg som kaniner.

Anonymkode: dc624...345

• Liker 11
Skrevet

Herregud 😂 Du er underholdene, det skal du ha. Noen gang lurer jeg på om du er ekte. Hvis du er ekte håper jeg du får hjelp til klima og miljø angsten din.

Slapp av, en vakker dag møter du drømmedame som kanskje vil ha barn med deg :)

Anonymkode: 2a3f0...8e0

• Liker 14
Skrevet
53 minutter siden, Forbanna skrev:

Nå etterlyser jeg «babyskam». Å formere seg er noe av det mest skadelige man kan gjøre for miljøet. Når skal vi endelig begynne å se babyskammen bre seg?

Vi kan begynne med det her etter at de har gjennomført dette suksessfullt i Afrika. Når de begynner å få under 1 barn pr. kvinne så kan vi begynne å kjenne på babyskam her også. Frem til da har vi mer enn nok med klimaskam, kjøttskam og flyskam og andre skammer.

For øvrig burde vi heller slutte med innvandring fra ikke-vestlige land fremfor å slutte å få barn. Det gir null mening klimamessig å forflytte folk sånn.

Anonymkode: 4df3e...1c5

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den tankegangen der er det største problemet verden står over for. Overbefolkning. 

Som å tisse i buksa for å holde seg varm.

Jeg har et barn. Fikk henne ikke for å ha noen til å tørke meg i rumpa når jeg blir gammel, heller ikke for å tilføre samfunnet arbeidskraft. Kun av egoistiske årsaker.

Jeg flyr flere ganger i året også. Skammer meg ikke av noen av delene, men er fullt klar over at det er mine egoistiske behov, og ikke noe jeg gjør for å gjøre samfunnet en tjeneste.

Vi kunne godt hatt litt babyskam, f.eks. i form av å fjerne barnetrygd og permisjonspenger etter barn nummer to. Så oppfordrer man ikke folk til å formere seg som kaniner.

Anonymkode: 

Norge er ikke overbefolket. Hva mener du vi skal gjøre? Hente inn ikke-vestlige innvandrere for å få opp befolkningen? Har vi råd til det? De har ihvertfall mange barn! Hva skal skje med velferdsnorge hvis det blir "ulovlig" med fler enn 2 barn?

• Liker 7
Skrevet

Føler ikke skam, men det er en av grunnene til at jeg har valgt å ikke få mer enn to barn. 

Anonymkode: 6fbec...4b4

• Liker 2
Skrevet

Eier ikke babyskam, ingen rundt meg gjør det heller.

Anonymkode: e7ab6...792

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er ikke overbefolket. Hva mener du vi skal gjøre? Hente inn ikke-vestlige innvandrere for å få opp befolkningen? Har vi råd til det? De har ihvertfall mange barn! Hva skal skje med velferdsnorge hvis det blir "ulovlig" med fler enn 2 barn?

NORGE er ikke overbefolket, men har du sett Afrika og Kina? For ikke å snakke om enkelte land hvor religionen forbyr prevensjon. Jeg forsvarer ikke TS, men overbefolkning I VERDEN er et enormt (og voksende - bokstavelig talt) problem.

Jeg syns det høres fornuftig ut å sette i gang tiltak mot og gi økonomisk støtte til X antall barn. Da snakker jeg ikke om den gjennomsnittlige nordmann som får i snitt under 2 barn per familie.

Anonymkode: 41d80...42f

• Liker 6
Skrevet

Nekter å skamme meg fordi jeg har født et barn. Har til og med planer om å føde et barn til om noen år. 

Anonymkode: 1e27d...ab6

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Babyskam kan barnløse få ha. Snylte på andres barn, og ikke tilføre samfunnet arbeidskraft selv. 

Altså, ærlig talt. Når ble det galt å ikke få barn? Trenger ikke være «babyskam» som er grunnen til at folk frivillig, eller ufrivillig for den saks skyld, velger å ikke få barn. Nå må du søren meg gi deg. 

Anonymkode: 4bc1c...105

• Liker 4
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om andres grunner til å ikke få barn ? Det er noen som er rent  friviilige barnløse , og det må være fullt lov.  Er også noen som ikke kan få barn av ulike årsaker , og noen  strengt tatt  som har medfødte medisinske årsaker.   Kort oppsummert  babyskam er ikke å snylte på andre. 

Endret av solietta
  • Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

NORGE er ikke overbefolket, men har du sett Afrika og Kina? For ikke å snakke om enkelte land hvor religionen forbyr prevensjon. Jeg forsvarer ikke TS, men overbefolkning I VERDEN er et enormt (og voksende - bokstavelig talt) problem.

Jeg syns det høres fornuftig ut å sette i gang tiltak mot og gi økonomisk støtte til X antall barn. Da snakker jeg ikke om den gjennomsnittlige nordmann som får i snitt under 2 barn per familie.

Anonymkode: 41d80...42f

Men hvordan skal det hjelpe Norge? Skal vi til Afrika og Kina for å hente mennesker hit som kan ta vare på oss når vi blir eldre? Som kan jobbe og betale skatt i Norge?

• Liker 5
Skrevet

Kan vi ikke heller gå for uførskam og pensjonsskam og NAVer-skam, og presse de som ikke bidrar i smfunnet til å ta livet av seg? 

Anonymkode: 7cf4c...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...