Gå til innhold

Søskenvogn og bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har søsken/tvillingvogn, hvilken bil har dere for å få plass til alt utstyret + handleposer? Har 2 barn og baksetet er tatt opp av bilstoler og vi får ikke med bagdel til baby for å ha i vogna, blir smågal av å aldri ha plass så må ha ny bil.

Lest side opp og ned på nett og andre forum men da er det enten digre biler jeg ikke har råd til, eller kassebiler, eller så har de bittesmå vogner og ingen handleposer.

Vi har emmaljunga double viking men er så klart villig til å bytte vogn om man får tak i den i norske butikker.

Håper noen som har vært gjennom det før har tips til meg, er dritlei av å prøvekjøre masse biler som er for små.

Anonymkode: cea94...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bugaboo donkey og kjører Hyundai ioniq. Ikke all verdens plass, men når du lærer å stable riktig så går vognen inni uten problemer. Får plass til noen poser rundt også. Men vi kunne ikke reist på bilferie med søskenvogn. Emmaljunga hadde neppe fått plass.

Hva er bilbudsjettet på? Gjør det litt lettere å anbefale.

Anonymkode: 1843c...99f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) ca 100.000-120.000 tenker jeg, om det finnes noe som går i den prisklassen. Vi har allerede en ganske ny bil som jeg skal bruke til jobb så tenker en rundt 10 år får holde til familie/vognfasebil. 

Anonymkode: cea94...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at  fasen med bag pluss søskenvogn varer kun seks-åtte mnd, med to sittedeler kan det bli bedre plass. Vi kjørte forøvrig Skoda octavia og bogaboo donkey - det fungerte veldig bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eldre mercedes E klasse stasjonsvogn. Den bilen har så mye plass det var aldri et problem med tvillingvogn og handleposer (eller ferie, faktisk..). Til og med en dobbel chariot sykkelvogn med joggehjul og handleposer fikk plass.... 

Anonymkode: ba95a...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/20/2020 at 8:45 PM, AnonymBruker said:

Dere som har søsken/tvillingvogn, hvilken bil har dere for å få plass til alt utstyret + handleposer? Har 2 barn og baksetet er tatt opp av bilstoler og vi får ikke med bagdel til baby for å ha i vogna, blir smågal av å aldri ha plass så må ha ny bil.

Lest side opp og ned på nett og andre forum men da er det enten digre biler jeg ikke har råd til, eller kassebiler, eller så har de bittesmå vogner og ingen handleposer.

Vi har emmaljunga double viking men er så klart villig til å bytte vogn om man får tak i den i norske butikker.

Håper noen som har vært gjennom det før har tips til meg, er dritlei av å prøvekjøre masse biler som er for små.

Anonymkode: cea94...178

Vi hadde bugaboo donkey duo og skoda octavia. Maaaaasse plass! Pakket søskenvogna og ALT annet for 1 uke ferie i Danmark, fikk fortsatt igjen dekket over bagasjen.  Den søskenvogna tok i seg selv mindreplass enn 1 stk stokke trailz. Og bilen er jo fantastisk. Den kostet oss 100k og var beste kjøpet noen sinne. 

Anonymkode: 013c5...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde e golf. Da satt vi bagdelen mellom setene. Nå har vi ny Skoda oktavia og må g hår hele vogna inn i bagasjerommet. Tfk søskenvogn 

Anonymkode: 2979e...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Bugaboo Donkey og Mitsubishi Outlander Phev, der er det god plass til hele vogna, to bilstoler og noen handleposer. Vi har også en Nissan Leaf som bil nr. 2. Der har vi ikke prøvd å frakte hele vogna enda, men vi har prøvd med understellet og sittedel. Det gikk greit, så jeg tror vi skulle fått med bagen også. 

Anonymkode: 607cf...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar :) skal prøvekjøre octavia som foreslått her og se på en outlander - pene biler i rett prisklasse så da satser jeg på at det ordner seg!

Bugaboo synes jeg ikke er så fin men den virker praktisk da, håper emmaljungaen går inn så jeg slipper bytte vogn - de er jo dyre nok de også.

Anonymkode: cea94...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...