Gå til innhold

Garnerfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg lurte på om det er noen her som har erfaring med drops kid silk? Har lyst til å strikke kumulus bluse i mohair, men er så mye som er så dyrt🙈 Så hvordan funker drops kid silk? Evt andre gode mohair alternativer?

Anonymkode: 6f16e...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg lurte på om det er noen her som har erfaring med drops kid silk? Har lyst til å strikke kumulus bluse i mohair, men er så mye som er så dyrt🙈 Så hvordan funker drops kid silk? Evt andre gode mohair alternativer?

Jeg synes det er helt fint å strikke med, et mareritt å rekke opp med (men dette gjelder stort sett alt pusegarn). Kvaliteten kommer kanskje best fram gjennom bruk og vask, og der har jeg dessverre ingen erfaring å dele enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teatrica skrev:

Jeg synes det er helt fint å strikke med, et mareritt å rekke opp med (men dette gjelder stort sett alt pusegarn). Kvaliteten kommer kanskje best fram gjennom bruk og vask, og der har jeg dessverre ingen erfaring å dele enda...

Syntes du at det røyter mye? Har katter og hund allerede så er nok hår på klærne og spesielt buksene fra før av😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klør! Jeg reagerer vanligvis ikke på ull/garn, men akkurat Kid Silk klør.

Har strikket litt med det, og synes ikke det røyter noe særlig.

Anonymkode: 886b0...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strikket med det i forskjellige farger. Noen av fargene har røytet, andre ikke. Veit ikke hvorfor det har variert.

Synes også at det klør litt mer enn andre varianter av lignende garn, slik som feks silk mohair fra Sandnes. 
Ellers vil jeg si at det er et greit garn å strikke i som et alternativ til dyrere garn. 

Anonymkode: eaee4...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...