Gå til innhold

Fly til Tokyo. Hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 9-åring som drømmer om å dra til Tokyo. Jeg har sittet litt og undersøkt på nettet nå. Det jeg finner ut er at det går ikke noen fly direkte fra Oslo, så da må man stoppe et sted og bytte til en annen forbindelse. Jeg som aldri har gjort sånt før føler meg litt forvirret over situasjonen. Noen ruter har tre stopp. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Hvordan kommer man seg enkelt til Tokyo med fly? :) Noen som har noen tips til meg?

Anonymkode: 4f8ec...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tokyo har to flyplasser, er mye om de på youtube. Samt tips for hva man gjør før og etter ankomst flyplassen. feks sim-kort er greit.

Mellomlandinger må til når man drar fra Oslo. Flyplasser er generelt lett å finne fram på. Følg skilting. Apper finner du også for alt.

Anonymkode: 72697...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja via Helsinki er best. Anbefaler Finnair til Tokyo. 

Anonymkode: c3231...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiseeksperten på fb er gull verdt 😀 bare søk på tokyo i søkefeltet inne på gruppen 😊

Anonymkode: 20d75...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er så vant med mellomlandinger så vil jeg anbefale SAS via Arlanda eller Kastrup. Da kan du forholde deg til skandinavisk hvis du trenger hjelp på flyplassen. I tillegg trenger du bare å forholde deg til én mellomlanding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muligens jeg ikke skjønner noen ting nå, men de billigste flybillettene jeg har funnet koster nesten 15.000 kr tur/retur. Er det virkelig så dyrt å dra ditt? Vi er jo to stykker. :) 

Anonymkode: 4f8ec...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muligens jeg ikke skjønner noen ting nå, men de billigste flybillettene jeg har funnet koster nesten 15.000 kr tur/retur. Er det virkelig så dyrt å dra ditt? Vi er jo to stykker. :) 

Anonymkode: 4f8ec...04b

Det er langt til Tokyo + veldig dyrt der

Anonymkode: 0d18e...cf2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Muligens jeg ikke skjønner noen ting nå, men de billigste flybillettene jeg har funnet koster nesten 15.000 kr tur/retur. Er det virkelig så dyrt å dra ditt? Vi er jo to stykker. :) 

Anonymkode: 4f8ec...04b

Ja, fly til Tokyo er dyrt. Det er jo en lang flytur. Stort sett så ligger billettene på mellom 6-8000 per person, noe avhengig av hvor lenge det er til du skal reise, og om reisen skjer i skoleferie. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du følger med på kampanjer på SAS så har jeg funnet Tokyo tur/retur til 4-5000kr ved flere anledninger. 

Var i Tokyo for et år siden og fløy via København. Fungerte veldig fint. Det er langt å fly, så det er jo selvfølgelig veldig kjedelig da. 

Anonymkode: d677a...5c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muligens jeg ikke skjønner noen ting nå, men de billigste flybillettene jeg har funnet koster nesten 15.000 kr tur/retur. Er det virkelig så dyrt å dra ditt? Vi er jo to stykker. :) 

Anonymkode: 4f8ec...04b

Sjekk Nowegian til Bangkok og AirAsia videre til Tokyo. Er du heldig, kan det blir rimelig. 

Anonymkode: 6c3a1...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg dro til Tokyo dro jeg med ANA via Frankfurt. ANA flighten går til Haneda flyplassen i Tokyo og den ligger litt nærmere sentrum enn Narita bare så du også har det i tankene. Men jeg vil tro at du også kan dra til Tokyo via London, Amsterdam etc men Helsinki er kanskje den raskeste veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i Japan fra februar til august 2019. Tok fly Oslo-København-Haneda og hjem igjen tok jeg Haneda-Stockholm-Oslo. 

Anonymkode: 102b7...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde i Japan fra februar til august 2019. Tok fly Oslo-København-Haneda og hjem igjen tok jeg Haneda-Stockholm-Oslo. 

Anonymkode: 102b7...ac4

Woops, skrev feil! 
Ruten jeg fløy var Oslo-København-Beijing-Haneda og hjel igjen Hanada-Beijing-Stockholm-Oslo. Lang flytur med mye venting, men det gikk fint

Anonymkode: 102b7...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det viktigste er å bestille i god tid, særlig hvis du vil dra i en spesielt populær tid hvor flere enn oss har skolefri (som påsken eller sent i sommerferien).

Prisen avhenger veldig av når du drar. Japan er veldig populært om våren, særlig de gangene påsken er sent i mars/tidlig i april som er i kirsebærblomstringen. Så om du sjekker priser dit for påsken nå, så er det helt ekstremt dyrt. Siste uka i juni er det fortsatt mulig å finne billetter ned i 5300 per pers, men det er lange flyvninger med mye mellomlandinger. Det er ofte billigere om man er tidligere ute, under et halvår i forveien er ikke lenge for så lange turer, de blir fort satt opp i pris

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min betalte  7000 tur retur, en mellomlanding, og videre fra Tokyo til en annen japansk by

Anonymkode: 36c01...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal prøve å ikke være negativ, for jeg synes det er kjempeflott at du vil oppfylle ønsket til sønnen din 😊 Men, det virker på meg som at du er en relativt uerfaren reiser. Da tror jeg kanskje at Japan og Tokyo blir et veldig stort sprang og at det kan bli veldig overveldende for deg når du lar deg "skremme" allerede på flyplassen.

Kanskje dere skal øve dere litt på en kortere reise og så spare og planlegge Tokyo litt fram i tid?

Anonymkode: 4972e...6f2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 12.14, AnonymBruker skrev:

Jeg skal prøve å ikke være negativ, for jeg synes det er kjempeflott at du vil oppfylle ønsket til sønnen din 😊 Men, det virker på meg som at du er en relativt uerfaren reiser. Da tror jeg kanskje at Japan og Tokyo blir et veldig stort sprang og at det kan bli veldig overveldende for deg når du lar deg "skremme" allerede på flyplassen.

Kanskje dere skal øve dere litt på en kortere reise og så spare og planlegge Tokyo litt fram i tid?

Anonymkode: 4972e...6f2

Det er egentlig det jeg har konkludert med også. Planen vi har landet på nå er at det blir London, Roma eller Berlin i sommerferien. :) Jeg har mest lyst til London, så kan vi ta tog eller buss videre til Manchester eller/og Liverpool for å avslutte der. Det hadde vært gøy. Vet ikke hvor vågal jeg er. Må tenke litt på det. ;) Det eneste jeg har klart å finne ut er at vi liker ikke Sydenferier for vi har prøvd noen ganger, men det fungerer ikke. Det må derfor bli noe som dette. ;) 

Anonymkode: 4f8ec...04b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig det jeg har konkludert med også. Planen vi har landet på nå er at det blir London, Roma eller Berlin i sommerferien. :) Jeg har mest lyst til London, så kan vi ta tog eller buss videre til Manchester eller/og Liverpool for å avslutte der. Det hadde vært gøy. Vet ikke hvor vågal jeg er. Må tenke litt på det. ;) Det eneste jeg har klart å finne ut er at vi liker ikke Sydenferier for vi har prøvd noen ganger, men det fungerer ikke. Det må derfor bli noe som dette. ;) 

Anonymkode: 4f8ec...04b

Anbefaler ikke Roma i sommerferien. Det er grusomt varmt der og masse turister overalt. Det er bedre å reise dit utenfor sesong, f.eks. i vinterferien. 

Anonymkode: ce670...c5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler ikke Roma i sommerferien. Det er grusomt varmt der og masse turister overalt. Det er bedre å reise dit utenfor sesong, f.eks. i vinterferien. 

Anonymkode: ce670...c5f

Bestevenninnen min flytter snart til Roma, så hehe.. Tja, ja, det er nok varmt.. men hun er verdens fineste venninne og jeg vil selvfølgelig se henne så ofte som mulig. :) 

Anonymkode: 4f8ec...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...