Gå til innhold

Hvor reiser man til Karibien i juli?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Min kjæreste og jeg planlegger sommerferien i Karibien. Det er så utrolig mange fine steder å velge mellom, så jeg lurte på om noen han noen erfaringer??

Hvordan har du/dere lagt opp reiseruten og hvordan har det vært kostnadsmessig å være der nede? 

Tusen takk for svar! 

Anonymkode: 55f7b...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje cruise kunne vært noe? Da får dere reist til flere ulike steder, og gjør kanskje opp noen erfaringer og foretrukne steder.

Anonymkode: d79c9...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det er orkansesong der da? Sikkert noen steder som er bedre/tryggere enn andre da, du bør Google hurricane season....

Anonymkode: 4b8bd...ebe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de karibiske øyene har vel ørkenklima, og noen har tropisk klima? jeg ville sjekket det, er det tropisk klima risikerer du regnvær store deler av dagen midt på sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahamas uten tvil. Exuma Cays. Ta fly til Fort Lauderdalenog bruk Makers Airs (småfly) ut til Staniel Cay. 

Anonymkode: 9bf3b...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan også anbefale cruise i Karibien. Som noen skrev ovenfor så er det orkansesong da og den beste reiseformen da er faktisk cruise. Om det skulle komme en orkan tilpasser de enkelt reiseruten så passasjerer ikke blir påvirket. Var selv på cruise for 12 år siden (i August) når en større orkan herjet i Karibien. Fikk mail 2 dager før avreise at de snudde om på reiseruten og kjørte den i omvendt rekkefølge. Merket ingen verdens ting til orkanen og hadde en flott ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curaçao skal være ganske greit om sommeren. Vi kjenner noen som dro dit og det var vanlig sommervær på den tiden😊

Anonymkode: 1e6a1...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Aruba.  Denne øya ligger utenfor orkanbelte og er dermed skjermet for alvorlig uvær. 

Det er jevn temperatur på 30/33 grader året rundt og med en bris som gjør varmen behagelig. 

De snakker engelsk  og folk er veldig hyggelige. 

Du kan drikke vannet rett fra springen 

Det er veldig trygt å bevege seg rundt på egenhånd med lokalbusser og slikt 

Øya har fantastiske strender og iguaner er fredet. De ligger gjerne under solsengen  din.  De er helt ufarlig  

Maten er god og hovedstaden er veldig sjarmerende 

Klm  flyr direkte fra Amsterdam. 

Eneste minus .Det er dyrt der   .norske priser.

Men vil du ha et forholdsvis rimelig bosted så sjekk ut The Mill.  Man må krysse veien for å komme på stranden men ellers så er dette et greit bosted med romslige leiligheter. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 20.38, reiselyst72 skrev:

Kan også anbefale cruise i Karibien. Som noen skrev ovenfor så er det orkansesong da og den beste reiseformen da er faktisk cruise. Om det skulle komme en orkan tilpasser de enkelt reiseruten så passasjerer ikke blir påvirket. Var selv på cruise for 12 år siden (i August) når en større orkan herjet i Karibien. Fikk mail 2 dager før avreise at de snudde om på reiseruten og kjørte den i omvendt rekkefølge. Merket ingen verdens ting til orkanen og hadde en flott ferie. 

Takk for fin info! Aldri tenkt på,  er jo genialt, selv om man kanskje ikke får besøkt akkurat de øyene man hadde tenkt! Kanskje vi skal vurdere det i juli 🤔

Ikke ts, men meg som kommenterte hurricane season over 😂

Anonymkode: 4b8bd...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvis jeg skal anbefale en øy i karibien så må det bli den dominikanske republikk, nydelige strender, kjempe hyggelige mennesker, god mat og drikke og billig. Ville ikke reist i juli da det blir veldig klamt, og fare for en del skurer, men vinter og vår særlig februar/mars er perfekt, da er det også karneval. Viktig å komme seg ut av hotellområdene i løpet av ferien da for å få det autentiske. 

Anonymkode: 71e46...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...