Gå til innhold

Hanne Sørvaag


Ice_83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jegserdeg

Hun trives best alene har hun sagt i flere intervjuer, hvorfor må man ha mann og barn? Man blir ikke mer lykkelig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker så overdrevet blid på snap'en. Det virker litt påtatt. Syns det er trist når folk velger slikt frivillig. Ufrivillig er jo noe annet. Til og med Siv Jensen sa i en podcast at kunne hun valgt om igjen så hadde hun villet ha barn og at hun savner en partner. Det er menneskelig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en så antikvert holdning å gå og tenke at alle enslige kvinner EGENTLIG er desperat etter mann og barn. En venn av meg sa det så fint: "Jeg er enestående." Det er en flott måte å si det på. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ice_83 skrev:

Hun virker så overdrevet blid på snap'en. Det virker litt påtatt. Syns det er trist når folk velger slikt frivillig. Ufrivillig er jo noe annet. Til og med Siv Jensen sa i en podcast at kunne hun valgt om igjen så hadde hun villet ha barn og at hun savner en partner. Det er menneskelig. 

Hvordan kan det være trist at noen frivillig velger det som er rett for en selv? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette noe å bry seg om ?

 

Merkelig hvor mange som ikke forstår at man kan ha et lykkelig liv singel og uten barn. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner flere som har valgt å leve alene og ikke stifte familie med partner og barn. Det er da virkelig ingenting å diskutere. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ice_83 skrev:

Hun virker så overdrevet blid på snap'en. Det virker litt påtatt. Syns det er trist når folk velger slikt frivillig. Ufrivillig er jo noe annet. Til og med Siv Jensen sa i en podcast at kunne hun valgt om igjen så hadde hun villet ha barn og at hun savner en partner. Det er menneskelig. 

Siv Jensen har alltid ytret ønske om barn, så  trist for henne at det ikke ble slik, men altså ikke sammenlignbart med Hanne Sørvåg sin situasjon.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isild skrev:

Kjenner flere som har valgt å leve alene og ikke stifte familie med partner og barn. Det er da virkelig ingenting å diskutere. 

 

Det er veldig trist. Fordi vi er født til å være monogame og formere oss. Har selv slektninger som ble opp mot 100 år som aldri hadde sex,partner og barn. Men det er trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ice_83 skrev:

Det er veldig trist. Fordi vi er født til å være monogame og formere oss. Har selv slektninger som ble opp mot 100 år som aldri hadde sex,partner og barn. Men det er trist. 

Det er trist om det er ufrivillig, det er ikke trist om det er frivillig.

Det som er trist er folk som tror man må ha partner og barn for å leve et fullstendig og lykkelig liv.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ice_83 skrev:

Det er veldig trist. Fordi vi er født til å være monogame og formere oss. Har selv slektninger som ble opp mot 100 år som aldri hadde sex,partner og barn. Men det er trist. 

Jeg er ikke enig. Men uenighet er greit :) 

Jeg mener for det første ikke at mennesket er monogame av natur, jeg mener at det er noe vi har tilpasset oss til å bli pga samfunnsoppbygging osv. Jeg syns det er mer trist med alle som "før i tiden" levde i dårlige forhold fordi det var skambelagt å være alene, skilles eller la være å få barn. 

Jeg ser det mer slik: for MEG ville det vært trist å ikke ha partner og barn, men for andre er det helt riktig å IKKE ha det. Selv om vi er skapt for å kunne formere oss, så er det ikke gitt at alle vil det eller skal det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Isild skrev:

Jeg er ikke enig. Men uenighet er greit :) 

Jeg mener for det første ikke at mennesket er monogame av natur, jeg mener at det er noe vi har tilpasset oss til å bli pga samfunnsoppbygging osv. Jeg syns det er mer trist med alle som "før i tiden" levde i dårlige forhold fordi det var skambelagt å være alene, skilles eller la være å få barn. 

Jeg ser det mer slik: for MEG ville det vært trist å ikke ha partner og barn, men for andre er det helt riktig å IKKE ha det. Selv om vi er skapt for å kunne formere oss, så er det ikke gitt at alle vil det eller skal det. 

Enig med deg, vi er ikke laget for å leve monogamt i et romantisk forhold. Dette en oppkonstruert ting.

Vi er laget for å kunne produsere oss videre. Man trenger ikke være monogam for det.

I dagens samfunn er jo det meste feil, måten vi lever på. Er jo ikke naturlig for oss.

Derfor så mange går fra hverandre, spesielt de som ble sammen i veldig ung alder. Giftet seg å fikk barn, når de tipper 40-50 oppdager de at livet er mye lenger. Vil fristille seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Ice_83 skrev:

Vil hun ikke ha mann eller barn??

Å få mann og barn så stopper man jo livet sitt. Blir en A4-slave.

Er derfor flere lar være 🙂 Mye bedre å leve, det korte livet man har fått utdelt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spesielt å kommentere og spekulere rundt noe av det mest private for et menneske.

Skal hun diskuteres så må det være f.eks musikken hennes som diskuteres, siden det er den som er hennes offentlige side. Eller andre offentlige opptredener. Men private valg? Merkelig.... 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leselusa skrev:

Så spesielt å kommentere og spekulere rundt noe av det mest private for et menneske.

Skal hun diskuteres så må det være f.eks musikken hennes som diskuteres, siden det er den som er hennes offentlige side. Eller andre offentlige opptredener. Men private valg? Merkelig.... 

Enig. La oss bare legge tråden død. 

Temaet kan heller evt diskuteres på generell basis et annet sted på KG. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Leselusa skrev:

Så spesielt å kommentere og spekulere rundt noe av det mest private for et menneske.

Skal hun diskuteres så må det være f.eks musikken hennes som diskuteres, siden det er den som er hennes offentlige side. Eller andre offentlige opptredener. Men private valg? Merkelig.... 

Var bare nysgjerrig siden jeg ser henne endel på snap.

Hun er flink å synge om en skal si noe om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kvinnelist skrev:

Enig med deg, vi er ikke laget for å leve monogamt i et romantisk forhold. Dette en oppkonstruert ting.

Vi er laget for å kunne produsere oss videre. Man trenger ikke være monogam for det.

I dagens samfunn er jo det meste feil, måten vi lever på. Er jo ikke naturlig for oss.

Derfor så mange går fra hverandre, spesielt de som ble sammen i veldig ung alder. Giftet seg å fikk barn, når de tipper 40-50 oppdager de at livet er mye lenger. Vil fristille seg.

Er delvis enig. Media påvirker på godt og vondt.  Har selv vært enslig i lange perioder av livet, ufrivillig, som har vært vondt da man ønsket sårt å være i forhold.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Isild skrev:

Enig. La oss bare legge tråden død. 

Temaet kan heller evt diskuteres på generell basis et annet sted på KG. 

Er det en plass man kan diskutere om henne,så er det jo under navnet hennes!

 

Har hun hatt forhold tidligere da? Det er essensielt å ha partner i hvertfall, mener jeg.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ice_83 skrev:

Er det en plass man kan diskutere om henne,så er det jo under navnet hennes!

 

Har hun hatt forhold tidligere da? Det er essensielt å ha partner i hvertfall, mener jeg.  

I motsetning til endel andre kjendiser og bloggere så har hun vel aldri profilert seg på en måte som gjør det naturlig å diskutere privatlivet hennes og kalle det trist. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...