Gå til innhold

Nedpress? fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan føles egentlig nedpress?

Jeg er 40 uker, og har så vondt i underlivet, det kjennes ut som kraftige knivstikk/støt. føles som det er rett ved «åpningen» det er så utrolig vondt til tider,  at jeg ikke klarer å slappe av. (er 2. gangsfødende) Flere som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 39d53...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme. Termin i morgen, andregangsgravid. 

Anonymkode: 19af1...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangs gravid så aner ikke faktisk. Men fikk nylig det kiropraktoren kalte symfyseløsning. Altså skambeinet gjør så vondt at det kjennes ut som jeg har detti fra 5 meter ned rett på sykkelstanga. Kan det være det ? En låsning pga tyngden?

Anonymkode: 44461...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedpress kjennes rett og slett ut som om noe presser seg nedover i høne området, som om baby holder på å falle ut. Kan være alt fra ubehagelig til vondt slik du forklarer. Fødsel er nok rett rundt hjørnet siden du er så langt på vei, men tror ikke det er fødsel nå ut i fra det du beskriver :)

Anonymkode: 48c75...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedpress hos meg kjentes nøyaktig ut som det du skriver. Knivstikking opp i høna.

 

Jeg sleit SKIKKELIG med nedpress og lå og gråt fordi det var så vondt. Fikk skikkelig støkk hver gang det lynte og tenkte at nå MÅ det skje noe for det må jo gå hull på noe når det stikker sånn. Vips så gikk vannet, 11 dager før termin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nedpress kjennes rett og slett ut som om noe presser seg nedover i høne området, som om baby holder på å falle ut. Kan være alt fra ubehagelig til vondt slik du forklarer. Fødsel er nok rett rundt hjørnet siden du er så langt på vei, men tror ikke det er fødsel nå ut i fra det du beskriver :)

Anonymkode: 48c75...ae7

Tror man må huske at folk er forskjellige as, for jo, det har vært akkurat slik nedpress har vært for meg i 2 svangerskap. Begge gangene har det vært ekstremt like før vannet har gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det sånn fra uke 33 selv med første. Fødte 3 dager over termin. 

Anonymkode: 32db6...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også andregangsfødende, og 40 uker i dag, og jeg vet egentlig ikke hva som er nedpress. Men jeg har slik "knivstikk-følelse". Jeg innbiller meg at det er hodet til babyen som klemmer på noen nerver.

Sist hadde jeg det ganske lenge før fødsel, men da var også babyen langt nede i bekkenet med festet hode flere uker før jeg fødte. Denne gangen var ikke hodet festet, og babyen stod høyt oppe, på forrige kontroll. Så jeg håper det at det øker veldig på med "knivstikkene" nå, kan bety at hun flytter seg nedover og fødsel nærmer seg. 

Lykke til med fødsel! 

Anonymkode: d1310...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også andregangsfødende, og 40 uker i dag, og jeg vet egentlig ikke hva som er nedpress. Men jeg har slik "knivstikk-følelse". Jeg innbiller meg at det er hodet til babyen som klemmer på noen nerver.

Sist hadde jeg det ganske lenge før fødsel, men da var også babyen langt nede i bekkenet med festet hode flere uker før jeg fødte. Denne gangen var ikke hodet festet, og babyen stod høyt oppe, på forrige kontroll. Så jeg håper det at det øker veldig på med "knivstikkene" nå, kan bety at hun flytter seg nedover og fødsel nærmer seg. 

Lykke til med fødsel! 

Anonymkode: d1310...fbc

Tusen takk! i like så😊😊 ja, vi krysser fingrene for at noe skjer snart! 

 

hilsen Ts 

Anonymkode: 39d53...a99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Nedpress kjennes rett og slett ut som om noe presser seg nedover i høne området, som om baby holder på å falle ut. Kan være alt fra ubehagelig til vondt slik du forklarer. Fødsel er nok rett rundt hjørnet siden du er så langt på vei, men tror ikke det er fødsel nå ut i fra det du beskriver :)

Anonymkode: 48c75...ae7

Altså, man trenger ikke ha kjent noe tegn før det setter igang. Alt jeg opplevde med førstemann var litt murringer den siste tiden. Så startet plutselig riene og ungen var ute 9 timer senere.

Anonymkode: 19af1...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, addict skrev:

Tror man må huske at folk er forskjellige as, for jo, det har vært akkurat slik nedpress har vært for meg i 2 svangerskap. Begge gangene har det vært ekstremt like før vannet har gått. 

Ja det er jo akkurat det jeg skriver, at det kan oppleves alt fra ubehagelig til veldig vondt. Så det er nok nedpress ja. Men nedpress har sjelden sammenheng med at fødselen nærmer seg, like vanlig å kjenne på nedpress lenge i svangerskapet. 

Anonymkode: 48c75...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...