Gå til innhold

Jeg fikk psykisk drepende grineanfall

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble så såret av kjæresten min at jeg mistet mer og mer meg selv. Alle ting han har såret som har bygd seg opp kjente jeg på en gang. Også sa han mer sårende og jeg vet ikke om han forstår hvor sårende dette egentlig er for meg.

Jeg kjenner følelsene blir sterkere og at de begynner å ta over hele meg. Jeg blir enda svakere for å høre ting som sårer. Da blir det bare enda verre.

Følelsene gjør veldig vondt og jeg mister meg selv mye. Jeg griner høylytt og får tvangstanker. Jeg blir bare helt gal i hode.. Griner og hyler av smerte... Klarer ikke tenke at andre kan høre meg ute.

Jeg har bare så sterke psykiske smerter der og da... Griner og skriker til jeg mister stemmen og hovner opp i øynene. Jeg blir faktisk redd meg selv. Jeg har det utrolig vondt der og da

Men etter dette er jeg sliten og meg selv igjen. Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skal oppleve å få så mye smerte i hjertet mitt. 

Jeg er ellers helt frisk og alt er helt greit. Derfor er jeg usikker på hvorfor jeg får disse sterke følelsene? Hva feiler meg? Hvorfor kan dette skje med meg? Jeg blir så redd der og da.

Jeg er også helt utmattet etterpå og klarer ikke noe. Utmattet. Jeg vil ikke oppleve dette mer. Jeg vil ikke at følelsene skal klare å gi meg så vondt igjen at jeg hyler og griner av smerte.

Jeg er jo helt normal utenom. Ingen hadde trodd at dette kunne skje meg. Jeg forstår ikke.

Noen som har det samme? Hvorfor? Plis hjelp... Ingen å snakke med dette vonde om. Ingen vet, kun kjæresten 

Anonymkode: 80fa6...a83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det han gjør mot deg som gjør at du får slike kraftige reaksjoner? 

Anonymkode: 44917...aa2

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det han gjør mot deg som gjør at du får slike kraftige reaksjoner? 

Anonymkode: 44917...aa2

Jeg vet ikke egentlig. Vet ikke om det er meg som sliter med noe eller om det er han som gjør dette mot meg.

Det er "psykisk vold" han kan gjøre, men vet ikke om det er jeg som overreagerer eller om det faktisk er han som trykker på de riktige knappene for å knekke meg psykisk ned.

Han gjør dette veldig skjult, så det er ikke noe konkret jeg kan si som han gjør. Men han vet hvordan han kan såre meg og hvordan han kan stoppe det.

Jeg tenker likevel at jeg burde tatt meg sammen og være sterk. Ikke bry meg om ting som han sier og gjør, at jeg skulle vist han en kald rygg istedenfor. Men følelsene blir så sterke at jeg ikke klarer det. 

Jeg vil så sterkt der og da at han bare skal vise meg kjærlighet og bry seg.

Akkurat som kroppen min sier: "han må vise deg kjærlighet og bry seg nå ellers skal jeg knekke deg med sterke følelser og smerte.."

Skulle ønske jeg klarte å se dette her. Om det er meg eller han. Jeg er følsom, det vet jeg. Men slik grine anfall kunne han stoppet å gi meg.

Eller jeg stoppe meg for å få det, men det klarer jeg ikke. Det er bare han som kan stoppe det.

Hvis det er meg, hva feiler meg egentlig da? Hvorfor klarer jeg ikke å stoppe meg selv ifra å skrike og grine av smerte? Sliter meg helt ut til det prikker i kroppen og øynene er hoven.

Det føles ofte som han gjør dette mot meg. Men hvordan kan han styre mine følelser? Jeg kan vel på noen måte stoppe det? Dette har skjedd mange ganger. Men nå var det lenge siden pga jeg har prøvd alt for å unngå å bli såret av han.

Skrevet

Også kjenner jeg etter slike grineanfall at jeg egentlig ikke vil leve mer. Orker ikke ha det slik.

Men det tenker jeg aldri ellers, til vanlig elsker jeg livet og ser veldig mye fantastiske små ting og glede som livet kan gi. Jeg har ett sundt liv ellers og gjør mye forkjellig. Bare små gleder i hverdagen kan gjøre dagen min bra.

Derfor er dette anfallet med psykisk smerte veldig merkelig. Der og da føles det som jeg er helt ødelagt psykisk og trenger akutt hjelp.

Det som er dumt også er at jeg har begynt å få angst for å oppleve dette igjen. Når kjæresten min er hjemme og i nærheten av meg så kan jeg få fysiske symptomer pga jeg er redd for at han skal såre meg. Får problemer med å puste. 

Jeg vil vite hva og hvorfor. Om det er meg eller han. Jeg syns det er vanskelig å tenke å gå en plass å få hjelp fordi jeg føler meg helt normal og frisk til vanlig og ser ikke noe grunn for hjelp.

Jeg har aldri delt dette med noen heller så det er også vanskelig å fortelle dette.

Jeg prøver for første gang å si ifra her inne. 

Jeg er redd for at dette en dag vil gjøre meg syk eller noe alvorlig. Jeg vil ikke oppleve dette mer.

Ts..

Skrevet

Du skal snakke med fastlegen eller annet kompetent helsepersonell! Deretter med familie/venner som du har god støtte i, du bør(!!) gå i fra fyren, dette er ikke bra! Ikke bra for deg eller han.

Kom dere vekk fra hverandre. 

Anonymkode: 02d60...757

Skrevet

Kom deg så langt vekk fra den mannen som overhode mulig. Han fortjener deg ikke og du fortjener så mye bedre.

Anonymkode: e4647...5d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...