Gå til innhold

Hvordan avsløre utroskap uten at den som er utro, eller ektefellen, får vite hvem som "sladret"?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ville holdt meg unna andres saker. Skal du absolutt blande deg, så konfronter ham i stedet. Men det tør du kanskje ikke?

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
24 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Det er én ting jeg er lei av, og det er denne feigheten når det kommer til å si fra. Du har åpenbart behov for å gi beskjed til kona, og det sier jeg ingenting på, men ærlig talt, ta denne praten ansikt til ansikt. Jeg skjønner at det blir ubehagelig, men det synes jeg faktisk man er nødt til å tåle.

Alternativet er diverse kreative varianter som brev i posten eller melding fra en anonym e-postkonto. Og hva skjer da? Tilbake sitter det en kone som ikke aner om informasjonen er pålitelig. Hvem skal hun stole på, mannen hun vært gift med i årevis eller en tulling på internett? Hun ville egentlig vært litt illojal om hun valgte det siste. Så hun går 99 % sikkert for mannens versjon, samtidig som det selvsagt har sneket seg inn en usunn tvil forholdet. Da hadde det vært bedre å holde munn. 

Nei, si det gjerne, men gjør det skikkelig. Så kan hun stille spørsmålene hun trenger for å vurdere informasjonen. Eller hun får anledningen til å fortelle deg at forholdet er åpent, for den saks skyld.

TS bør vel heller si i fra til mannen at han er avslørt, og be ham fortelle henne det selv?

Dersom TS snakker med henne, setter jo TS kona i en veldig kjip situasjon, jeg hadde ikke likt å få høre av naboen at mannen min var utro... Hvordan skal man reagere på noe sånt, liksom? Man ville jo følt seg veldig nedverdiget. Det er jo mye bedre (evt mindre ille) for henne å få høre det av ham.

Skrevet

er man tilhenger av å blande seg i andres liv er man dobbelmoralsk, nyskjerrig og innpåsliten - er man av typen som ikke blander seg er man ufølsom, uempatisk og har lite omsorg for andre; til lags åt alle og alt det der.. Men TS, spør deg selv om etpar ting før du gjør noe som helst er ofte greit, ting som  hva ønsker jeg oppnå ig hvorfor, er jeg sikker på jeg har alle brikkene på plass og kjenner alle fakta eller synser jeg, hva sier magefølelsen egenltig, og vil jeg bli dratt inn i dette - for en ting er helt sikkert, HAN vet hvem som sendte melding og hvem som evt kunne sett den - du kan garantert ikke slikke unna å "informere" om dette uten at det en eller annen gang kommer tilbake til deg og da er det beste å gjøre det med hode hevet. Hvis du kommer frem til at du har alle spørsmålene klart for deg og mener du må gjøre dette så si i allefall fra til han at du så meldingen, at du dro konklusjon utro og at du om ikke han gjør det kommer til å prate med kona hans.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke ditt bord. Ligg unna. Og ikke sladr om dette videre. 

Anonymkode: bb173...f39

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

TS bør vel heller si i fra til mannen at han er avslørt, og be ham fortelle henne det selv?

Dersom TS snakker med henne, setter jo TS kona i en veldig kjip situasjon, jeg hadde ikke likt å få høre av naboen at mannen min var utro... Hvordan skal man reagere på noe sånt, liksom? Man ville jo følt seg veldig nedverdiget. Det er jo mye bedre (evt mindre ille) for henne å få høre det av ham.

Ja, men om hun sier det til mannen oppstår andre problemer. Som 1) Hun kan ikke vite at han forteller det til kona, 2) Han kan trygle henne om å holde kjeft og bli opptatt av å forklare seg, 3) Han kan spre dritt om TS før TS rekker å si noe til kona uansett.

Hvis målet til TS er at kona til TS skal vite, da må hun faktisk bare si det til kona. Selvfølgelig vil ikke kona like det, det vil ingen, uansett hvilken vei informasjonen kommer. Det er en risiko at kona kanskje vil føle seg nedverdiget, men det alle valg har konsekvenser.  

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 19.1.2020 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Kjenner til en mann, en av naboene, som er utro. Kjenner både han og kona, og synes det er for ille at kona ikke aner hva som foregår. Var tilfeldig at jeg fant ut det: Han var på kaffebesøk hos oss, som han, og også kona, er iblant. Da skulle han på toalettet, og mobilen lå på kjøkkenbordet. Plinget inn en messenger-melding som jeg ikke unngikk å se da ordet "sex" var involvert. Var en eksplisitt melding han hadde fått fra noen som ikke var kona.

Hvordan avsløre, eller "sladre" uten at noen får vite at jeg sa ifra?

Anonymkode: cae81...c29

Hvorfor skal du sladre uten at noen vet det er deg?

Hadde det vært meg så hadde jeg bare gått inn igjen og sagt;

«Det dukket opp en sexmelding på din mobil, på mitt kjøkkenbord. Jeg er verken interessert i å ha venner som bedrar sine partnere, eller som pusher sin egen seksualitet på meg, eller andre rundt. Det kunne vært barn som fikk se den meldingen.»

Så fikk han ta ansvar for det selv.

Endret av ~ m a u d e ~
  • Liker 3
Skrevet

Du kan skrive det fra en falsk profil. Eller så kan evnt jeg si det?? Jeg hater utroskap. 🙈🙈 

Anonymkode: 92471...efc

Skrevet

Tror jeg ville bedt henne følge ekstra med på hva mannen foretar seg, ja.

Anonymkode: 7454f...87d

• Liker 1
Skrevet
På 21.1.2020 den 11.34, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du legge deg sånn opp i hva andre mennesker driver holder på med i livene deres?   

Anonymkode: 360a8...409

Hørt om moral? Ansvar for medmennesker og ikke ville andre vondt? Elske sin neste som seg selv? 

I mine øyne en plikt å si fra om livs- og sjeleødeleggende urett som dette. 

Man griper inn og sier fra om man ser noen stjele lommeboken til en gammel dame eller mobber et barn også, og utroskap er tusen ganger værre så selvfølgelig sier man fra!

Anonymkode: 90f51...685

• Liker 1
Skrevet

Er jo bare å si det som det er. Trenger jo ikke beskylde noen eller nevne ting du tror eller antar har skjedd.. la henne bruke den infoen du har som hun selv vil. 

• Liker 1
Skrevet

Det du vet, er at han mottok en melding som omhandlet sex, fra noen andre enn kona.

Det du ikke vet, er om de lever i et åpent forhold slik at kona er klar over det. Eller om dette er et menneske som gjerne vil ha sex med ham, som han stadig avviser. Eller om det er andre grunner til at noen skriver til ham om sex. 

Anonymkode: 6c3a3...d20

• Liker 3
Skrevet

Sånne ting er ikke å sladre. Det kalles å si ifra.

Anonymkode: fd30e...f40

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan skrive det fra en falsk profil. Eller så kan evnt jeg si det?? Jeg hater utroskap. 🙈🙈 

Kan du sende meg en PM?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 time siden, VillAnna skrev:

Kan du sende meg en PM?

Men dere to:

Hva er planen her nå? Meldingen skal sendes fra en anonym profil, og hva skal det stå i den meldingen? Dere kan ikke skrive anledningen hvor denne meldingen ble sett, for da er TS avslørt. Dere kan av samme grunner heller ikke fortelle hva slags relasjon TS har til mannen eller kona.

Er det ikke paradoksalt at dere vil avsløre en mann dere synes er feig og snikete, ved å være feige og snikete selv?

Har dere omtanke for kona sier dere det rett ut. Slik får hun pålitelig informasjon fra en pålitelig kilde. Det vil være lettere å vite hva hun skal gjøre med denne informasjonen. Jeg ville aldri tatt ut skilsmisse fra en mann på bakgrunn av en anonym melding hvor det står "Din mann er utro". Sannsynligheten er stor for at ikke denne dama gjør det heller. Hun kommer til å gå til mannen sin og si: "Du, jeg fikk en ekkel melding. Det står at du har vært utro. Er det sant?", han kommer til å si nei, og så lever de videre som før, bare tre hakk dårligere.

Hvis TS ikke har baller til å si det rett ut, er det bedre å holde munn.

• Liker 2
Skrevet

Hva annet inneholdt meldingen utenom ordet sex, som gjør at du vet han da er utro? Tenk om noen har sendt dette på tull, også lager du en stor sak ut av det? Vær HELT 100 prosent sikker før du ødelegger en familie! Hadde det vært meg, hadde jeg aldri sladret pga 1 melding jeg tilfeldigvis så, og som jeg IKKE aner bakgrunnen for! 

Anonymkode: b840b...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...