Gå til innhold

Hvordan avsløre utroskap uten at den som er utro, eller ektefellen, får vite hvem som "sladret"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner til en mann, en av naboene, som er utro. Kjenner både han og kona, og synes det er for ille at kona ikke aner hva som foregår. Var tilfeldig at jeg fant ut det: Han var på kaffebesøk hos oss, som han, og også kona, er iblant. Da skulle han på toalettet, og mobilen lå på kjøkkenbordet. Plinget inn en messenger-melding som jeg ikke unngikk å se da ordet "sex" var involvert. Var en eksplisitt melding han hadde fått fra noen som ikke var kona.

Hvordan avsløre, eller "sladre" uten at noen får vite at jeg sa ifra?

Anonymkode: cae81...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du synes ikke det er litt dobbeltmoralsk av deg å sette deg til doms over andres handlinger samtidig som du selv ikke sjenerer deg for å snoke i meldinger som ikke angår deg? Hvorfor er det så viktig for deg å legge deg opp i dette - hva vil du oppnå? (og hvordan kan du være så sikker på at kona ikke vet noe - det er nok av folk som har åpne forhold i ymse varianter).

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en amatør... er man utro, så slår man av varsler og forhåndsvisning på alle meldinger, og man bruker snap og lignende tjenester, ikke messenger.

Men fra spøk til revolver: Før du gjør noen ting som helst, skal du være 100 % sikker på at de ikke har åpent forhold.

Anonymkode: 5ff52...fd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umulius2
2 minutter siden, Daria skrev:

Du synes ikke det er litt dobbeltmoralsk av deg å sette deg til doms over andres handlinger samtidig som du selv ikke sjenerer deg for å snoke i meldinger som ikke angår deg? Hvorfor er det så viktig for deg å legge deg opp i dette - hva vil du oppnå? (og hvordan kan du være så sikker på at kona ikke vet noe - det er nok av folk som har åpne forhold i ymse varianter).

Så du støtter at noen er utro mot ektefellen? Æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av IG til er det best å hilde ting for seg selv... og av og til er nå. 

Anonymkode: 6cffb...e72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Umulius2 skrev:

Så du støtter at noen er utro mot ektefellen? Æsj

Ja. Det er normalt at man er utro. Det skulle bare mangle.

Anonymkode: 4acd2...8df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daria skrev:

Du synes ikke det er litt dobbeltmoralsk av deg å sette deg til doms over andres handlinger samtidig som du selv ikke sjenerer deg for å snoke i meldinger som ikke angår deg? Hvorfor er det så viktig for deg å legge deg opp i dette - hva vil du oppnå? (og hvordan kan du være så sikker på at kona ikke vet noe - det er nok av folk som har åpne forhold i ymse varianter).

Snoket ikke, holdt på å sette på bordet, da jeg så meldingen lyse opp. Er vel dessverre naturlig for de fleste å kikke da.

Kan hende hun vet, men tviler på det.

Anonymkode: cae81...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umulius2
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er normalt at man er utro. Det skulle bare mangle.

Anonymkode: 4acd2...8df

Jeg er på det andre laget, gjør alt for å gjøre det surt for sånne som deg, men vi får la vær å kuppe tråden, sees en annen tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Umulius2 skrev:

Så du støtter at noen er utro mot ektefellen? Æsj

Det har jeg da ikke sagt? Men jeg støtter heller ikke at man skal legge seg i alt mulig man strengt tatt ikke vet noe om og ikke har noe med.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snoket ikke, holdt på å sette på bordet, da jeg så meldingen lyse opp. Er vel dessverre naturlig for de fleste å kikke da.

Anonymkode: cae81...c29

Nei, det er det faktisk ikke - de fleste har litt respekt for andres privatliv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Daria skrev:

Du synes ikke det er litt dobbeltmoralsk av deg å sette deg til doms over andres handlinger samtidig som du selv ikke sjenerer deg for å snoke i meldinger som ikke angår deg? Hvorfor er det så viktig for deg å legge deg opp i dette - hva vil du oppnå? (og hvordan kan du være så sikker på at kona ikke vet noe - det er nok av folk som har åpne forhold i ymse varianter).

Jeg er så lei av denne talen her! Kun folk med shady oppførsel selv kan finne på å bruke snoking som en synd og for å vende oppmerksomheten vekk fra den faktiske synden! 

Og nei, de fleste har faktisk IKKE åpne forhold. 

Anonymkode: 90f51...685

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hele meldingen eller kun ordet sex? Man skal være nokså sikker før man sier noe, men er du sikker på sammenhengen så er det eneste riktige å si fra. Desberre mister det kreditibiltet å si fra anonymt, for den utsatte får mange spørsmål som krever bekreftelse og svar. Med mindre du har et bildebevis eller screenshot vil et anonymt brev bare bortforklares av mannen  som sabotasje og tull. Sier du det face to face tar hun deg mye mer seriøst og kan se på deg at du sier det med gode intensjoner og av ekte medlidenhet. 

 

Anonymkode: 90f51...685

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende mange sier at man ikke skal legge seg oppi det. Hadde min mann eller kone vært utro ville jeg ha visst det!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er absolutt for at du sier noe hvis du vet at han er utro. Men hvis det stemmer at det eneste beviset ditt er at han fikk ei tekstmelding som det sto sex i, så er du virkelig på tynn is.

Ikke gjør dette hvis du ikke er sikker, du kan ende opp med å gjøre stor skade hvis kona er av den usikre typen.

Anonymkode: c342c...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du vil si i fra til kona siden du tydeligvis er sosialt involvert i livet deres ellers osv, så ville vel tatt det opp med mannen først. Enten forteller han stå til kona eller så sier du i fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Isaccis skrev:

Skjønner godt at du vil si i fra til kona siden du tydeligvis er sosialt involvert i livet deres ellers osv, så ville vel tatt det opp med mannen først. Enten forteller han stå til kona eller så sier du i fra. 

Nei si til kona først ellers kan mannen finne på å dikte opp ting i selvforsvar som at naboen har prøvd seg på han og prøver å sabotere for de så hvis hun hører noe dritt er det kun derfor. 

 

Anonymkode: 90f51...685

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei si til kona først ellers kan mannen finne på å dikte opp ting i selvforsvar som at naboen har prøvd seg på han og prøver å sabotere for de så hvis hun hører noe dritt er det kun derfor. 

 

Anonymkode: 90f51...685

Off ja, typisk menn, lyver selv om det er bilder, og DNA på stedet

Anonymkode: 178e3...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Off ja, typisk menn, lyver selv om det er bilder, og DNA på stedet

Anonymkode: 178e3...768

You bet! 

Anonymkode: 90f51...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymt brev. Bare be henne sjekke mob hans. 

Anonymkode: 86116...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er én ting jeg er lei av, og det er denne feigheten når det kommer til å si fra. Du har åpenbart behov for å gi beskjed til kona, og det sier jeg ingenting på, men ærlig talt, ta denne praten ansikt til ansikt. Jeg skjønner at det blir ubehagelig, men det synes jeg faktisk man er nødt til å tåle.

Alternativet er diverse kreative varianter som brev i posten eller melding fra en anonym e-postkonto. Og hva skjer da? Tilbake sitter det en kone som ikke aner om informasjonen er pålitelig. Hvem skal hun stole på, mannen hun vært gift med i årevis eller en tulling på internett? Hun ville egentlig vært litt illojal om hun valgte det siste. Så hun går 99 % sikkert for mannens versjon, samtidig som det selvsagt har sneket seg inn en usunn tvil forholdet. Da hadde det vært bedre å holde munn. 

Nei, si det gjerne, men gjør det skikkelig. Så kan hun stille spørsmålene hun trenger for å vurdere informasjonen. Eller hun får anledningen til å fortelle deg at forholdet er åpent, for den saks skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...