Gå til innhold

Bytte bil hvert 3-5 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva veier dere mest opp, tap eller forutsigbarhet og trygt bilhold? 

Anonymkode: a0f3c...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miljøhensyn veier tyngst. Ikke forny bilen, kvitt deg med den i stedet. 

Anonymkode: 47d1e...c72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Miljøhensyn veier tyngst. Ikke forny bilen, kvitt deg med den i stedet. 

Anonymkode: 47d1e...c72

Mdg velger du? 

Anonymkode: a0f3c...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil er økonomisk tap viktigst. Holder man bilen ved like og bytter dei deler man får beskjed om har du en bil enkelt i 15-20 år til en langt rimeligere pris en å bytte.

Vi snakker millionbeløp spart over 20år, selv når det er snakk om biler under 500000kr

Skal man tenke miljø skal man ikke bytte bil  før den  vrakes.

Anonymkode: ec099...fd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsigbarhet og trygt bilhold her! 
bytter alltid bil i det tidsintervallet

Anonymkode: 79d86...91e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behov. Trenger en bil som funker og har lite verkstedtid. 3 år gammel har de gått 150 000 og da bytter jeg. Da jeg ikke kjørte så mye tok det 10 år å kjøre samme lengden. 

Anonymkode: aa739...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behov. Trenger en bil som funker og har lite verkstedtid. 3 år gammel har de gått 150 000 og da bytter jeg. Da jeg ikke kjørte så mye tok det 10 år å kjøre samme lengden. 

Anonymkode: aa739...003

Min bil er 15 år, kjørt 235000. 

Verkstedtid er service, og deretter en time skifte av slitedeler pr år - No more!

Når man kjører 150000 på 3 år så blir det selvfølgelig en annen sak, da kan du nok oppleve bytte av slitedeler selv innenfor 3års perioden.

Anonymkode: ec099...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er 15 år, gått 230k km. Tenker den har vært gjennom siste EU-kontroll nå. 

Følger spent med på tråden. Usikker hva jeg skal gjøre etter denne bilen.


Prøve å være uten bil?

Kjøpe en ny bil?

Bensin eller hybrid? El-bil ikke aktuelt pga manglende lademuligheter. 

Anonymkode: 74b18...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hovedbil er en 19 år gammel Toyota som har gått 250000 km. I tre år på rad har jeg tenkt å skifte den ut. Men hver vår, når jeg går over den, viser det seg at den har mye liv igjen.

Klart drivstofforbruket på .85 er det dobbelte av en mer moderne bil, men vi kjører bare ca 15000 km/år. En ny bil hadde spart oss for 6-7000 kr i bensin, men den hadde jo kostet oss mye mer i verditap.

Anonymkode: 584d5...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Miljøhensyn veier tyngst. Ikke forny bilen, kvitt deg med den i stedet. 

Anonymkode: 47d1e...c72

Hva skjer med bilen når du selger den da? Slutter den å forurense eller vil den forurense mindre med ny eier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prioriterer sikkerhet når jeg kjøper bil fordi jeg ikke stoler på andre sjåfører. Jeg er i tillegg veldig bilinteressert, så jeg bytter bil omtrent hvert tredje år. Kunne sikkert latt det gå opp til fem år, da fra en kliss ny bil, men ikke noe mer enn det. Det skjer ekstremt mye på bilfronten i løpet av fem år, og biler laget rundt år 2000 er ikke å anse som trygge etter dagens standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mannisinbestealder skrev:

Hva skjer med bilen når du selger den da? Slutter den å forurense eller vil den forurense mindre med ny eier?

Kverulant much? Kommentaren går jo to veier: Den bilen som går ut av sirkulasjon er den du ikke kjøper, ikke den du selger. D'oh.

Anonymkode: 584d5...e2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innrømme at for meg teller problemfritt bilhold såpass mye at her byttes alltid bilene ut før garantien går ut... Hater å måtte ha uforutsette utgifter på bil og hater ting som ikke fungerer. Vet at jeg helt sikkert taper penger på det i lengden, men det betyr ikke så mye så lenge jeg vet at jeg har en trygg bil som fungerer til det jeg trenger den til. 
Nå kjører jeg i tillegg el-bil med enda lavere servicekostnader, så da innbiller jeg meg selv at jeg ikke taper så mye. Brukte el-biler taper seg heller ikke så mye i verdi som fossilbiler ved salg. 

Jeg får heller ta igjen ved å være miljøvennlig på andre områder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 3 år gammel hybrid og en 5 år gammel Leaf, hybriden blir mest sannsynlig byttet inn om 2 år da den da har 2 år gjenværende garanti, elbilen skal slites ut, mtp det er pendlerbil, lærevogn etc. 

Har hatt mitt av gamle brukte biler, å skru før og etter EU kontroll hører fortiden til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Angelheart2 skrev:

. Brukte el-biler taper seg heller ikke så mye i verdi som fossilbiler ved salg. 
 

Det har vel i det siste vist seg å ikke stemme..

https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/motor/bil/2019/11/08/195625176/na-er-dieselbilen-mer-verdt-enn-elbilen

Anonymkode: ec099...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kverulant much? Kommentaren går jo to veier: Den bilen som går ut av sirkulasjon er den du ikke kjøper, ikke den du selger. D'oh.

Anonymkode: 584d5...e2c

Det forutsetter at man vraker bilen... Mener du at man skal vrake den gamle dieselbilen istedenfor å få 80 000kr for eksempel? Det mest miljøvennlige man kan gjøre er å kjøre fossilbilen sin til den må vrakes. Man blir ikke miljøvennlig av å kjøpe seg en elbil hvis dieselbilen får ny eier.

Anonymkode: ec099...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det forutsetter at man vraker bilen... Mener du at man skal vrake den gamle dieselbilen istedenfor å få 80 000kr for eksempel? Det mest miljøvennlige man kan gjøre er å kjøre fossilbilen sin til den må vrakes. Man blir ikke miljøvennlig av å kjøpe seg en elbil hvis dieselbilen får ny eier.

Anonymkode: ec099...fd6

Du skjønner ikke. Det er ikke den bilen man gir fra seg som utgjør forskjellen her. Det er den bilen man aldri kjøper for å erstatte den man aldri har. Selvfølgelig er det om å bruke opp de bilene som er i sirkulasjon først, men de som velger å bli billøs - ikke meg altså - sparer bilparken og med det miljøet for de bilene de ikke kjøper.

Anonymkode: 584d5...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...