Gå til innhold

Crp på over 600

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 400 å noe når jeg hadde leversvikt. 

Anonymkode: a5209...b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde CRP på 334 i romjula 2022. Grunnen var en kraftig urinveisinfeksjon som trolig hadde spredt seg og blitt nyrebekkenbetennelse. Lå på sykehus i fire dager og fikk antibiotika intravenøst. Måtte også få væske og næring intravenøst fordi jeg kastet opp mye og hadde kraftig diaré. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2020 den 18.20):

Jeg oppsøkte legevakt for mange år siden. Jeg har aldri vært så syk noensinne.

Fikk avslag på å snakke med lege, men skulle vente så de fikk tatt en CRP. 1 time etterpå kom jeg inn til verdens sureste sykepleier som sa jeg overhode ikke så ut til å feile noe som helst. Feilen med meg er at jeg ikke hadde feber. Jeg får sjelden feber. Jeg kjente meg helt oppgitt, men CRP viste 360. Da kom det fra sykepleieren: Oj, du er virkelig ikke bra du.

Fikk lov å komme inn til lege og hadde både kraftig halsbetennelse, bihulebetennelse og dobbelt side ørebetennelse. 
Sykepleieren var blidere etter dette da 😊 og fikk beskjed om å komme tidligere neste gang.

Anonymkode: 91afc...c47

Jeg hadde også alt dette samtidig, under 38 i temp. Crp var under 20. Var skikkelig syk i flere uker😮‍💨 

Anonymkode: bdcf4...656

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til legen for å få satt inn p- stav. Nevnte i forbifarten at jeg hadde sovet mye siste 2 ukene og følte meg litt pjusk uten å være syk. Han målte derfor temp som var 37,3, lavt blodtrykk og høy puls. Tok derfor crp og den var så høy at han sendte meg direkte på sykehuset. På sykehuset målte de crp på nesten 800. Få timer etter innleggelsen svevde jeg mellom liv og død, med sepsis av ukjent årsak og organsvikt. Hadde jeg ankommet sykehuset en time senere hadde jeg vært død. Hadde aldri feber. 

Anonymkode: a7ea5...a71

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke ha høy crp for å være alvorlig syk. Jeg hadde katastrofe keisersnitt, ca. 2 uker etter å ha vært uggen form ble jeg tatt seriøst av legen. Jeg hadde kun 38,0 i feber, høy hvilepuls på 120-130 og crp på bare 37. Og selvsagt gulaktig illeluktende renselse (infeksjon). På det tidspunktet hadde jeg fått sepsis på grunn av alvorlig livmorinfeksjon. Jeg fikk beskjed om at jeg i verste fall kunne ha dødd i løpet av natten..

Anonymkode: cfd8b...232

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...