Gå til innhold

Tran eller D-vitamin dråper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby er nå 4 uker og skal begynne med D-vitamin. Helsesøster sa på hjemmebesøk at de fint kan få tran som vi bruker.

Hva benytter dere dere av?

Anonymkode: c93ae...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker d-vitamin-dråper. Vi har en gulpebaby, og jeg takler ikke lukta av tran. At babyen skal gulpe tran er helt uaktuelt.

Hvis du skal bruke tran anbefalte helsesøster Easytran, det er en slags sprøyte som man kan bruke for å få tran (og medisiner) i babyen.

Anonymkode: c0722...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gulper så mye, og med tran så blir det vond lukt i tøyet han gulper på som ikke går bort. Så vi bruker dråper. 

Anonymkode: 9d459...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir tran. Det lukter vondt ja, men omega3 er bra for hjernens utvikling, så det er verdt det. Gir med sprøyte som følger med i "Min første tran"

Anonymkode: e070c...651

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår baby gulper hele tiden, så her har vi gitt D-vitamindråper.

Anonymkode: 49b27...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes omega 3 uten fiskesmak. Den kommer i sånne små engansporsjoner som er enkle å få i baby. Grønn boks på apoteket. 

Med all hjerneforskningen som peker på omega 3 som viktig for hjerneutviklingen ville jeg kjørt omega 3. Ikke kun d vitamin  

Anonymkode: bb201...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gulpebaby også, men gir tran. Pga omega 3. Sitter klr med fille, og baby har smekke/gulpeklut under haka når vi gir. Skyller og vasker det på 90 grader. Stygge flekker, men ikke lukt. Vi gir alltid med siste flaska på kvelden før han legger seg. Så han gulper ikke så mye med tranen da den allerede er godt nedi magen før neste måltid.

Anonymkode: 0965f...d15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Supert! Tusen takk! Skal ta en tur å kjøpe sånn i morgen 😀

Ts

Anonymkode: c93ae...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har gulpebaby også, men gir tran. Pga omega 3. Sitter klr med fille, og baby har smekke/gulpeklut under haka når vi gir. Skyller og vasker det på 90 grader. Stygge flekker, men ikke lukt. Vi gir alltid med siste flaska på kvelden før han legger seg. Så han gulper ikke så mye med tranen da den allerede er godt nedi magen før neste måltid.

Anonymkode: 0965f...d15

Prøv "på stell" flekkmiddel. Den funker på alt av flekker 🙏

Ts 

Anonymkode: c93ae...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir også Lifeline Care trankapslene. Myyyyye mindre mengde enn vanlig tran og mye mindre søl for vår del. Synes heller ikke det lukter like sterkt, og lukt/flekker går bort i vanlig maskinvask. Litt dyrere enn tran, med definitivt verdt det for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga d dråper en periode når barnet var veldig lite og ikke lå mye stille. Når baby ble vandt til å spise med skje ga vi tran. Ga først vanlig tran, etterhvert den fra apoteket med sitronsmak. Den som er fløyelsmyk! Den var veldig god, så hele familien gikk over til den. Når er barnet større og spiser gelefisker. 

Viktig med omega3 :)

Anonymkode: 7399f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omega 3 går over i melken. S baby får

dråper og jeg tar maksdose tran

Anonymkode: 75ecd...183

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker tran, min første tran. Synest det er uproblematisk. Lukter ikkje så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Vi gir tran. Det lukter vondt ja, men omega3 er bra for hjernens utvikling, så det er verdt det. Gir med sprøyte som følger med i "Min første tran"

Anonymkode: e070c...651

Hvis mor tar tran og spiser fisk, så er det omega3 i morsmelken også. MME er tilsatt omega3. Vi gir d-dråper.

Anonymkode: 6b149...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi gav dråper, jeg sølte mindre enn baby, så bedre at jeg tok omega-3 tilskuddet. 
 

Gutten gaper etter tran, så det har ikke vært noe problem med at han burde vært vent til smaken tidligere.

Anonymkode: ad5b5...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har spyttet ut tranen. Hjalp ikke med EasyTran sprøyte. Flekkene på håndklærne lever jeg fint med, men jeg har kastet mange håndklær og kluter pga. lukt som ikke går bort selv om det blir vasket flere ganger på 95 grader.

Jeg gir derfor D-vitamindråper. Omega 3 går over i morsmelka, jeg tar tran selv, fullammer til 6 måneder og delammer til 2 år. 

Har også brukt Omega cure og blandet i Biola (når de kan drikke det). Omega cure er helt fersk tran som ikke smaker tran. Den fryses ned for å beholde kvaliteten, og jeg tror den er fryst når den sendes, og timer på vei til mottaker. Veldig høy kvalitet, men koster selvsagt litt mer enn Møllers, så jeg tar ikke det selv, men har brukt det i perioder til poden.

Anonymkode: fbe44...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dråper fordi samboer fant en artikkel om omegatilskudd og kreft i en svensk studie. Skal sies at vår baby var mye på sykehuset og helsestasjon de første månedene så når både legene og hs sier det er null stress så gikk jeg med på å droppe tran 😛

Anonymkode: cca81...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...