Gå til innhold

14 mnd og går ikke..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei lita jente som er helt reser på å krabbe rundt. Hun begynte å krabbe for rundt 2 mnd siden. Flere ganger prøver jeg å få henne til å stå oppreist men hun faller sammen som en potetsekk fordi hun ikke vil stå. Når kan jeg regne med at hun begynner å stå, evt. Gå? Klarer ikke å unngå å bekymre meg😅🙈

Utover dette så er alt bra med jenta mi, hun er frisk og er en veldig blid liten unge❤️

Anonymkode: 63780...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idet hun begynner å gå, begynner du å ønske deg at hun skal sitte stille ;)

Skjønner bekymringen, det vanskeligste som mor er å være tålmodig når barna er litt sene med ting, men i det store bildet er en måned eller tre veldig lite. Lurte og var utålmodig med mine egne, og plutselig en dag reiste de seg og gikk. Og har ikke stoppet siden. 

Dersom helsesøster ikke er bekymret for muskulatur eller henstilling hadde jeg prøvd å senke skuldrene selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var høygravid og mi på 16 mnd gikk ikke. Plutselig en dag reiste ho seg og gikk med dukkevognen. Da var det gjort. Minsten reiste seg opp selv 7 mnd, og gikk da han var litt over ni mnd. 

Anonymkode: c35a3...52e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster sa til meg i forrige uke at snittalderen for å gå er 15 måneder. Og alt under 18 er helt i orden. Tar det lengre tid enn det er det mest sannsynlig ok det også.

Anonymkode: 9f72b...71e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 mnd. er ikke sent og ikke noe og bekymre seg for. Min knakk koden med gåvogn en uke før hun var 14 mnd. og da gikk hun dagen etter. 

Anonymkode: 6b4ea...acf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står hun opp etter bord, klatrer hun opp etter deg når du sitter på gulvet med henne? Kan hun legge vekt på beina på noe vis, mens hun holder seg fast i noe? 

Anonymkode: 1a5d8...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står hun opp etter bord, klatrer hun opp etter deg når du sitter på gulvet med henne? Kan hun legge vekt på beina på noe vis, mens hun holder seg fast i noe? 

Anonymkode: 1a5d8...a6b

Hun reiser seg opp etter møbler, men da kun opp på klærne :)  Har prøvd å lage små «hinderløyper» i stua slik at hun skal reise seg opp mer og det har hun gjort i perioder, men det virker ikke som om interessen for å reise seg helt opp er så stor.


ts

Anonymkode: 63780...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Min gikk ved 15 mnd. Den dagen løp hun rundt.

Anonymkode: 8770e...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun reiser seg opp etter møbler, men da kun opp på klærne :)  Har prøvd å lage små «hinderløyper» i stua slik at hun skal reise seg opp mer og det har hun gjort i perioder, men det virker ikke som om interessen for å reise seg helt opp er så stor.


ts

Anonymkode: 63780...d44

Klærne eller knærne?
 

Anonymkode: b231e...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt normalt. Min gikk ved 15 mnd. Den dagen løp hun rundt.

Anonymkode: 8770e...0af

Haha, fantastisk!❤️
 

ts

Anonymkode: 63780...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ikke før jeg var 18 mnd, ifølge min mor.

Var bedagelig anlagt 😬😅

Er forøvrig helt frisk, og treningsnarkoman som voksen.

Anonymkode: 588ac...c68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klærne eller knærne?
 

Anonymkode: b231e...d70

Knærne😅

ts

Anonymkode: 63780...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei! Min gikk da han var 15 mnd, og da var han ordentlig stødig. Verre med broren som gikk da han var 12 mnd og bare datt 

Anonymkode: dcb91...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste gikk ikke før 15 måneder, andremann ved 11 måneder. Dette er så forskjellig, jeg sier bare en ting, NYT at hun ikke går enda 😅 Herregud jeg skulle ønske den minste var tregere, jeg orker ikke henge med!! 

Anonymkode: f75f7...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 måneder er da ingenting, går hun ikke når hun er 19-20 måneder ville jeg kanskje blitt litt bekymret.

Anonymkode: b3468...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Normalt, min gutt var 14 mnd, jenta mi var 9,5 mnd når de begynte å gå altså 

Anonymkode: a97e7...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Knærne😅

ts

Anonymkode: 63780...d44

Klarer hun å stå på bena sine med føttene i bakken om hun har støtte/ støtter seg etter noe i det hele tatt?

Anonymkode: b231e...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste begynte å gå da han var 14 måneder. Mener å ha lest at om barn ikke går rundt 18 måneder, kan man kontakte fagfolk for å finne ut av om det er noe galt.

Anonymkode: 6d393...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min reiste seg ikke opp engang før 17 mnd ca. Da reiste hen seg rett opp midt på gulvet, og ikke langs møbler som er vanlig at de først gjør. Gikk ganske raskt etter det og ble raskt stødig. Slapp knall og fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...