Gå til innhold

Bedre hud av å spise sunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette sant, eller er det bare en myte?

Jeg har normal hud, tror jeg. Eller, i forhold til alderen min er den normal. Jeg er 16 år, så jeg har jo kviser, porer, blackheads osv. Jeg spiser mye mer godteri enn normal mat, en typisk dag for meg er: frokost: havregrøt, lunsj: omelett, iskaffe, normal middag også spiser jeg alltid godteri på kvelden. 
 

så det jeg lurer på, tror dere at hvis jeg hadde kuttet ut godteri/alt usunt i ukedagene at jeg hadde fått bedre hud, eller gjør det egentlig en forskjell?

Anonymkode: 5570f...b50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror mange opplever en sammenheng mellom kosthold og hudhelse. Hvor stor forskjell det kan utgjøre for deg om du endrer på kostholdet, er det bare én måte å finne ut på. Prøv å endre det. Men oppretthold da endringene i noen måneder før du konkluderer, da huden ofte trenger 1-3 mnd. før endringer man har gjort vises. Samme når man gjør større endringer i hudpleierutine.

Anonymkode: 6626f...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser er enten hormonelt eller uren hud. Er kvisene dine hormonelle, så vil du absolutt få mindre kviser av å spise mindre godteri og kutte ned på karbohydrater generelt siden for mye karbohydrater gir en hormonell ubalanse i kroppen. Er kvisene dine uren hud, må du bli bedre til å vaske av sminken, vaske sminkekostene og beautyblenderen, eller bytte ansiktsvask hvis den du har ikke gjør god nok jobb. Samtidig som vi ikke vil ha en for sterk en heller...

 

Går det over i akne er det en annen sak, da er det en betennelse i huden. Man vil fortsatt ha effekt av å kutte karbohydrater siden det minker betennelse i hele kroppen, men da er som ofte ikke kosthold- og renholds-intervensjoner nok.

Anonymkode: 70546...7d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kviser er enten hormonelt eller uren hud. Er kvisene dine hormonelle, så vil du absolutt få mindre kviser av å spise mindre godteri og kutte ned på karbohydrater generelt siden for mye karbohydrater gir en hormonell ubalanse i kroppen. Er kvisene dine uren hud, må du bli bedre til å vaske av sminken, vaske sminkekostene og beautyblenderen, eller bytte ansiktsvask hvis den du har ikke gjør god nok jobb. Samtidig som vi ikke vil ha en for sterk en heller...

 

Går det over i akne er det en annen sak, da er det en betennelse i huden. Man vil fortsatt ha effekt av å kutte karbohydrater siden det minker betennelse i hele kroppen, men da er som ofte ikke kosthold- og renholds-intervensjoner nok.

Anonymkode: 70546...7d3

Takk til begge to:) Jeg har ikke vasket sminkekostene mine sine sommeren, og beutyblendernre har jeg ikke vasket. Brukt samme siden høstferien ca.. i det siste har jeg sminket meg mer enn før, så kan være derfor jeg har fått flere kviser.. Har ikke tenkt på det før nå.

Anonymkode: 5570f...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Takk til begge to:) Jeg har ikke vasket sminkekostene mine sine sommeren, og beutyblendernre har jeg ikke vasket. Brukt samme siden høstferien ca.. i det siste har jeg sminket meg mer enn før, så kan være derfor jeg har fått flere kviser.. Har ikke tenkt på det før nå.

Anonymkode: 5570f...b50

Aiaiai, de må vaskes MYE oftere enn det. 

Anonymkode: fb7f0...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk vann i anbefalt mengde. Vann er godt for fuktighet i huden. 

Så vil jeg i tillegg anbefale deg å kutte ut vanen med å spise godteri hver kveld. Det er digg nå, men når du blir eldre er dette en tung vane å snu, og da kommer overvekt ganske raskt. 

Anonymkode: ea275...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble kvitt mye kviser av å ikke spise så mye melk og sukker

Anonymkode: ac892...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mye bedre hud av å kutte ut karbohydrater. Jeg hadde ikke kviser akkurat, men litt "klumpete" hud noen steder. Dette forsvant helt.

Anonymkode: 62a49...d35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...