Gå til innhold

Sovepose/nattpise med hull til armene?


Thyra

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som ikke skjønner konseptet her? Blir ikke babyen veldig kald på armene om de skal stikke ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen har vel på pysj eller body? Det blir jo det samme som å ha hendene over dyna. Jeg tør i hvert fall ikke å legge dyna over armene til min baby, da kommer den jo helt oppunder halsen. 

Anonymkode: 971f1...7e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Babyen har vel på pysj eller body? Det blir jo det samme som å ha hendene over dyna. Jeg tør i hvert fall ikke å legge dyna over armene til min baby, da kommer den jo helt oppunder halsen. 

Anonymkode: 971f1...7e9

Men vognposer til utebruk, der putter man jo armene nedi... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Thyra skrev:

Men vognposer til utebruk, der putter man jo armene nedi... 

Ja, men babyen klarer jo ikke dra vognposen over hodet likevel. Dessuten er de mer under oppsyn enn gjennom en hel natt. 

Anonymkode: e24b5...da6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo pysj under 😅(man skal høre mye dumme spørsmål altså😂)

Anonymkode: d0b0c...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har jo pysj under 😅(man skal høre mye dumme spørsmål altså😂)

Anonymkode: d0b0c...f61

Dumme spørsmål? Pysj varmer da på langt nær like mye som en dyne/sovepose. Jeg fryser ihvertfall fort på armene om jeg har dem over dyna selv om jeg har pysj på. Det blir jo som å bruke boblevest på vinteren i stedet for boblejakke. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Thyra skrev:

Dumme spørsmål? Pysj varmer da på langt nær like mye som en dyne/sovepose. Jeg fryser ihvertfall fort på armene om jeg har dem over dyna selv om jeg har pysj på. Det blir jo som å bruke boblevest på vinteren i stedet for boblejakke. 

 

Det er ikke meningen at man skal være like varm alle steder på kroppen, sånn med tanke på temperaturregulering. Det viktigste er at man er varm sentralt på kroppen og føttene. Om du fryser med langermet pysj så har du det for kaldt på soverommet. 

Anonymkode: e24b5...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meningen at man skal være like varm alle steder på kroppen, sånn med tanke på temperaturregulering. Det viktigste er at man er varm sentralt på kroppen og føttene. Om du fryser med langermet pysj så har du det for kaldt på soverommet. 

Anonymkode: e24b5...da6

Man blir ikke like fort generelt nedkjølt om man fryser kun på armene, nei. Men behagelig er det jo ikke. Varmovn på soverommet gir tung luft, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soveposer blir varmere enn dyne. Det finnes soveposer med armer også, men det anbefales ikke da det blir vanskeligere for barnet å regulere temperaturen. Vi bruker ullpysj og har aldri opplevd at barnet har vært kald, tvert om så er vi avhengige av soveposer som puster godt og som kan åpnes i bunnen om nødvendig.

Anonymkode: 4264d...a4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Thyra said:

 Varmovn på soverommet gir tung luft, synes jeg. 

Jeg elsker iskaldt soverom. Vinter og vinterluft er faktisk. "Dessverre" kan vi ikke ha åpent vindu på natta lengre pga nyfødt baby. Vi har ingen varme på og lufter godt før leggetid. Men babyen krever varmere rom en vi er vant til 17-18 grader. Derfor er det greit med pysj og hendene over dyna på minsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man har jo pysj under 😅(man skal høre mye dumme spørsmål altså😂)

Anonymkode: d0b0c...f61

Det finns ingen dumme spørsmål, kun dumme svar. Som denne, og vedkommende som siterte deg som mener man skal ha dyne også over armene til baby (hei kvelningsfare). 

Anonymkode: 0da35...c46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Thyra said:

Dumme spørsmål? Pysj varmer da på langt nær like mye som en dyne/sovepose. Jeg fryser ihvertfall fort på armene om jeg har dem over dyna selv om jeg har pysj på. Det blir jo som å bruke boblevest på vinteren i stedet for boblejakke. 

 

Bortsett fra at ute på vinteren er det kanskje -10° - 0° og inne på soverommet er det kanskje 16°- 20°. Ta på en litt tykk pysj eller body dersom baby er kald i nakken.

Anonymkode: 6d34d...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Thyra skrev:

Dumme spørsmål? Pysj varmer da på langt nær like mye som en dyne/sovepose. Jeg fryser ihvertfall fort på armene om jeg har dem over dyna selv om jeg har pysj på. Det blir jo som å bruke boblevest på vinteren i stedet for boblejakke. 

 

Men du kan uansett ikke ha dyne over armene til en baby, så hvordan er sovepose uten armer annerledes enn dyne? Det finnes varme ullpysjer du kan bruke hvis babyen blir kald på armene, men det har aldri vært noe problem med mine. 

Anonymkode: 971f1...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår baby sparker av seg dyna i løpet av natten, og soveposen holder seg i hvert fall på hele natten. I tillegg sover han med ullpysj så han holder seg god og varm. 

Anonymkode: 24f4c...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2020 at 10:36 AM, Thyra said:

Er det bare jeg som ikke skjønner konseptet her? Blir ikke babyen veldig kald på armene om de skal stikke ut? 

Mine to små sov alltid med armene over hodet 🙆‍♀️

Anonymkode: c3f49...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har brukt sovepose til første og skal bruke det til neste også. Det med armene er ikke et problem. Som andre påpeker dytter man ikke armene inn under dyna uansett. Jeg bruker, ved behov, et ullpledd over soveposen. Det skal uansett være relativt nært normal romtemperatur på soverommet til baby, og bruker man da ullpysj, blir det ikke for kaldt.

Anonymkode: f37e4...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...