Gjest LoisLane Skrevet 4. juni 2005 #1 Del Skrevet 4. juni 2005 Er bare nysgjerrig. Dere som har vært i Paris - hva gjorde størst inntrykk? Kan dere fortelle meg noe om folkelivet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 5. juni 2005 #2 Del Skrevet 5. juni 2005 Maten, arkitekturen, Louvre (jeg ble dog litt provosert av alle som ga faen og tok bilder av MonaLisa, selv om man klart fikk beskjed om at det var forbudt, folk er så respektløse ) Utsikten fra Sacre Core var utrolig. Det gjorde også inntrykk når vi gikk oss bort til et litt skummel del av byen, med mye ungdommer, sosialister og hasjrøykende hippier. (husker ikke helt hva det het, men det var en litt nedslitt område en liten gåtur fra Operaen) Det mest negative var alle turistfellene. Det er bare tull å kjøpe en flaske vann for 1 euro når man får det for 19 cent i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulltopp Skrevet 5. juni 2005 #3 Del Skrevet 5. juni 2005 Paris er en nydelig by, men det gjorde vondt å se alle tiggerne. Det sies jo at mange ikke er "ekte" tiggere, men bare bruker det som en måte å skaffe ekstra penger på, men jeg nekter å tro at det stemmer for alle - jeg så blant annet en mann med bare ett ben, og ellers et par stykker som absolutt ikke så ut som om de sto på gaten og tigget bare for gøy. Men ellers har jeg bare positive minner fra Paris. Spesielt flott syntes jeg det var å gå oppover Champs-Elysées mot Triumfbuen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 6. juni 2005 #4 Del Skrevet 6. juni 2005 Alle kvinner kler seg elegant, med pene skjerf og høye hæler. Bymiljøet er vakkert utsmykket med velholdte, nydelige fasader, mange skulpturer, det er fantastiske kirker og flotte parker. Og det er kunst i verdensklasse over hele byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hans Skrevet 11. juni 2005 #5 Del Skrevet 11. juni 2005 Maten' date=' arkitekturen, Louvre (jeg ble dog litt provosert av alle som ga faen og tok bilder av MonaLisa, selv om man klart fikk beskjed om at det var forbudt, folk er så respektløse )[/quote'] Merkelig. Var der for en drøy måned side, og det stod da ingenting om fotoforbud. Vaktene der sa jo heller ingenting selv om det var flere av dem rundt dette maleriet. Tok bilder jeg, i likhet med alle de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 13. juni 2005 #6 Del Skrevet 13. juni 2005 Har vært flere ganger i Paris, og det er den fineste storbyen jeg har vært i (mye mye bedre enn London, synes jeg). Atmosfæren er helt spesiell. Maten er nydelig, bygningene er flotte, folk er "galante", Latinerkvarteret... Paris MÅ oppleves. De typiske turiststedene er ikke så fantastiske. Greit å ta en turistbuss hvor man kan gå av og på som man vil for å ta litt bilder og "ha vært der". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 16. juni 2005 #7 Del Skrevet 16. juni 2005 Har også vært i Paris flere ganger. En perfekt aften er å finne sitte på en benk ved Seinen med en flaske billig god rødvin og kanskje noe å spise (picnic). Sitt der å dra inn atmosfæren over byen, luktene, lydene og alt rundt deg. Da unngår du turistene (flertallet), og gjør som franskmenn gjør det. Kanskje vi møtes der i sommer ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilli Skrevet 22. juni 2005 #8 Del Skrevet 22. juni 2005 Arkitekturen og stemningen i Paris gjør absolutt størst inntrykk på meg. Dessuten er det en fryd å ta Metro, raskt, enkelt, hyppig og billig, der har Oslo sporveier noe å lære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 22. juni 2005 #9 Del Skrevet 22. juni 2005 Å gå på cafe og drikke deilig vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 22. juni 2005 #10 Del Skrevet 22. juni 2005 der har Oslo sporveier noe å lære. Ting er gjerne litt lettere når det er over 3 mill spotensielle som bruker banen, mot Oslos 550.000 og man får mer i støtte fra staten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litt Lost Skrevet 22. juni 2005 #11 Del Skrevet 22. juni 2005 Eifeltårnet er bortkastet tid. Er flott å gå under og se den enorme konstruksjonen nedenfra. Men å gå opp i toppen for å se utsikt er bortkastet tid og jeg fikk ikke nyte det i det fulle fordi det var kø over alt der oppe, kø for å komme opp og kø for å komme ned. Ta en tur til le grand arch, den store triumfbuen hvor du får like flott utsikt. Bygningen kan slå pusten ut av en i seg selv. Pluss det er museum på toppen med mye flott å se på, i alle fall den gang jeg var der, med malerier og diverse konstruksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 22. juni 2005 #12 Del Skrevet 22. juni 2005 Utsikten kan du se vel så fint fra det høye huset utenfor Gare Montparnasse (8 euro). 56 etasjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå