Gå til innhold

Hvor mye penger sparer du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det 500,- i måneden eller 500,- i året? Mtp fond :)

Anonymkode: f7648...1c0

Hver måned ja. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparer alt fra 8000 - 15000 kr i måneden, i tillegg til eit sirka 7000 i lån avdrag. fyller bsuen opp før i år ved neste lønning, og buffer har eg alt. Så etter det vil mesteparten gå til nedbetaling av lån. Driver å sjekker ut fondsparing og. 

Anonymkode: 0a8a6...355

Gjest Kvinne487
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kondolerer med din mann❤️

Hold det "skjult" til barnet ditt er selvstendig nok og skal ut på boligjakt. 

Enig med deg der🥰

TS

Anonymkode: 5ef84...1a5

Takk ❤️
Ikke sant? Lurer på hvor lenge jeg kan skjule det 😬

Skrevet

Sparer både på div høyrente til meg selv og ungene, i fond, pensjonssparing via jobb og betaler på lånet. Ca. 4000 i måneden til sammen, rundt 11.000 hvis du medregnet huslånet.

Men så så jeg at Hallgeir Kvadsheim anbefalte at du heller burde betale ned på huslånet raskere enn å spare i fond? Så da sitter jeg og grubler litt på det da.

Jo raskere vi betaler ned lånet, jo mer vil vi jo få å rutte med i måneden. Men det er noe som er veldig komfortabelt med å ha spredd pengene litt rundt. Hm...

Anonymkode: e274d...80f

Skrevet

Fond: 250kr til hvert av barna, 1500kr til meg.

Betaler ned på eit lån som vart tatt opp til å bygge hytte, flexilån, mellom 20-40 000 pr mnd .Har variabel inntekt så det varierer.

Sparer masse på å handle mat billigt.Er gjerne på 3 ulike butikker når eg handler😊

Anonymkode: 351cf...286

Gjest Alterego666
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan sparer dere til pensjon? Fond? Hvordan spare i fond? Jeg er helt "grønn" i forhold til dette....

Anonymkode: 82e80...ce3

Jeg sparer 40000,-/år i IPS-ordning. Disse pengene er låst til jeg er 62. Til gjengjeld for jeg ca 9000 i skattefradrag hvert år for denne sparingen.

Skrevet

Jeg sparer fast 

2000kr til buffer

500 kr til mini i magen

betaler ned 5000kr ekstra på boliglån (totalt ca 8000kr i avdrag)

1000kr i fond

250kr til forsikringer (betaler en gang i året)

hvis jeg får noe til overs før lønning setter jeg det over på en samlet sparekonto (høyrente, har ca 150k der. Den går til ferie, når noe ryker hjemme etc)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...