Gå til innhold

Hund alene 8 timer på kvelden.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle.

Hunden min er nesten aldri alene, max 3 timer i uken ca. Nå skal samboeren min reise bort i 2 uker og jeg gruer meg litt. Jeg jobber som vikar og kan egentlig bestemme når jeg skal jobbe. Vil helst unngå seinvakter, men blir kanskje 3-4 seinvakter på 2 uker.

Jeg har dessverre ingen som kan passe hunden mens jeg er borte. Blir ca 8 timer på kvelden. Går nok fint når jeg tar dagvakter, men liker ikke at han skal være alene så lenge på kvelden. 

Noen som har hund og jobber turnus? Hvordan gjør dere det i forhold til kveldsvakter? eller overtenker jeg bare hele situasjonen? Han sover sammen med meg i sengen, så han er heldigvis ikke alene på natten og sjeldent andre dager.

Anonymkode: 59dce...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alene med hund, jobbet turnus noen år. Det spilte ingen rolle om hunden var alene på dagen eller på kvelden. Den fikk like mye oppmerksomhet og mosjon uansett, bare til forskjellige tider på døgnet. Fôring ble til litt forskjellige tider, men jeg har bevisst alltid variert fôringstidene så det ikke skal være noe problem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle om hunden er alene på dagtid eller kveldstid. Den sover nok uansett

Anonymkode: 242a1...c78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en god tur med han før jobb, og hør om en av naboene kan sjekke at han ikke bjeffer, og i såfall gå inn til han. Burde gå fint. :)

Anonymkode: 20c15...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var slik at han ble vant til å sove på dagtid og derfor spiste mindre, var mindre energisk og måtte mindre på do. På kvelden var det full rulle, ut og inn, måtte på do oftere. En sånn hund hadde slitt med å være alene hjemme på kveldstid, men hvis din er mer tilpasningsdyktig og ikke så rutinepreget tenker jeg at det vil gå helt fint :)

Anonymkode: 66fc1...38e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...