nostalgia Skrevet 1. januar 2006 #561 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Hei og godt nyttår! :-D Fikk et tips av Nostalgia om at det var lesesirkel på gang, så jeg tenkte jeg skulle snike meg inn og melde meg på -har ønsket meg lesesirkel lenge Utdannet meg til bibliotekar for å kunne jobbe med bøker, så en viss litteratur-interesse må jeg vel kunne hevde å ha... ← Hei HildeSol!! :) Så hyggelig at du har lyst til å være med!! Som du sikkert har fått med deg er den første boken vi skal lese: Gulldronning, perledronning (men, dette kan du lese mer om her! ) Uansett, det er så flott at vi blir flere, jeg tror dette kommer til å bli veldig bra!! Som du sikkert allerede har lest over her, har innehaveren av bokhjørnet, Ciara, reist på ferie, eller hun reiser iallefall i morgen... og derfor har vi bestemt oss for å ikke begynne bokdiskusjonen før 1. februar Vi snakkes... og riktig godt nytt år til deg!! Anette Endret 1. januar 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. januar 2006 #562 Del Skrevet 1. januar 2006 Tusen takk for hyggelig nyttårshilsen, og god tur. Håper der får en herlig ferie med masse opplevelser. Gleder meg til å høre om turen når du er tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. januar 2006 #563 Del Skrevet 2. januar 2006 I dag skal jeg til byen og melde meg arbeidsledig. I samme slengen skal jeg stikke innom bibilioteket og låne "Gulldronning, perledronning". Har søkt i bokbasen på nett og funnet ut at de har et eksemplar på hylla, så da gjelder det å være kjapp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 2. januar 2006 #564 Del Skrevet 2. januar 2006 Åh, så gøy, håper du får tak i den!! Jeg har bestilt den, og venter fortsatt i spenning på at den skal komme!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 2. januar 2006 #565 Del Skrevet 2. januar 2006 Godt nyttår, Ciara! Håper du koser deg på ferie. Høres ut som en bra måte å starte opp året 2006 på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. januar 2006 #566 Del Skrevet 2. januar 2006 Fikk fatt i boka med litt ekstra styr. Hadde ikke sett at det eksemplaret som sto på hylla ikke sto på hovedbiblioteket, men derimot på en filial på fastlandet. Hadde bilen i dag, så jeg fant ut at jeg like godt kunne kjøre over og låne den der. Det viste seg at jeg kunne bruke det vanlige lånekortet (hadde vel ikke vært brukt på 15 år eller noe sånn tror jeg...), og at boka kan leveres på hovedfilialen som er nærmere meg. Flotte greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 2. januar 2006 #567 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg fikk også fatt i boka på biblioteket idag!! Den virket veldig bra på det som stod på baksiden, så dette gleder jeg meg til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 2. januar 2006 #568 Del Skrevet 2. januar 2006 Hei alle sammen. God ferie Ciara. Kos deg masse Jeg vet ikke helt om jeg blir med på denne bokrunden. Jeg har skole og stress til langt over ørene, så jeg får se det an litt i denne omgangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 2. januar 2006 #569 Del Skrevet 2. januar 2006 Så bra, Fakse og Nivea!! Awwwww, Tulletrollet - neste runde kanskje? Har lest ferdig bok, ENDELIG, i dag: ”You Remind Me of Me” av Dan Chaon Jonah Doyle, blir overfalt og livstruende skadet av sin mors hund Elizabeth da han er seks år gammel. Slik starter denne spesielle romanen om Jonah som bor sammen med sin mor og bestefar i en liten amerikansk småby. Noen år før Jonah ble født, hadde moren, Nora, gitt fra seg et barn ved fødselen. En bror som Jonah aldri har møtt. Vi får følge disse tre forskjellige livshistoriene. Og spesielt Jonah’s, på sin evige jakt etter sin egen identitet, en sammenheng, en forklaring på hvorfor ting har blitt slik som de er. Dan Chaon leverer svært overbevisende karakterskildringer i denne romanen. Det er mye bra å få med seg her! Jeg kommer nok til å lese flere bøker av denne forfatteren. Det var allikevel noe som gjorde at jeg ikke ble helt dradd inn i denne historien. Jeg tok meg selv i å ofte måtte gå tilbake og lese en side på nytt, fordi jeg følte jeg hadde ”mistet” noe viktig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 3. januar 2006 #570 Del Skrevet 3. januar 2006 Nå har Ciara kommet frem!! *slipper løs reisesommerfuglene og puster lettet ut* :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. januar 2006 #571 Del Skrevet 4. januar 2006 Nå har jeg fått gravd opp "Gulldronning, perledronning" av flyttekassene Har lest den før, men skal nok lese den igjen, så jeg husker alle detaljene. Flyttefolkene hadde visst ledd litt av bokkassene mine, bare fordi de i tillegg til å være merket "bøker" også var merket med bokstaver etter hvilke forfattere som lå i esken. Men det gjør det jo så mye enklere når alt skal opp i hyllene igjen i alfabetisk rekkefølge... Har fått lest "Ya-ya-jentenes hemmelige nedtegnelser" de siste dagene, fant den på salg på flyplassen. Søt bok, jeg er veldig glad i generasjonmsfortellinger, særlig de som hopper litt i tid, sånn at man får noen biter her og der og langsom skjønner det store bildet, det eneste var at språket irriterte meg litt innimellom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 4. januar 2006 #572 Del Skrevet 4. januar 2006 Ja, nå har jeg fått Gulldronning, perledronning også!! Gleder meg til å lese den!! :) *får så dårlig samvittighet når jeg hører om folk som har bøkene i alfabetisk orden... * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 6. januar 2006 #573 Del Skrevet 6. januar 2006 *er inne og sjekker om Ciara har sendt et postkort... men, postkassen er tom * Ja, nå har jeg endelig også fått lest Eremittkrepsene... og jeg er i grunnen litt skuffet. Synes ikke den kunne måle seg med Berlinerpoplene...Men, men, den tok seg nå opp noe mot slutten da, det skal den ha... *vasker litt og tørker støv av Ciaras bøker før jeg tusler ut...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 10. januar 2006 #574 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Nå savner jeg deg {{{{{{SÅÅÅÅ}}}}}} mye altså, Ciara!! *glede seg til Ciara kommer hjem og forteller historier* Endret 10. januar 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 10. januar 2006 #575 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) ”The Secret Life of Bees” av Sue Monk Kidd Dette er debutromanen til Sue Monk Kidd. Og for en debut! Historien handler først og fremst om Lily, som har vokst opp i den grusomme troen på at hun ved en tilfeldighet drepte sin egen mor da hun var fire år gammel. Hun bor sammen med sin strenge far og en svart husholderske, Rosaleen, som er den Lily holder mest av i hele verden. Da Lily er fjorten år gammel, fornærmer Rosaleen tre rasister i byen deres, og Lily forstår at de må komme seg vekk så fort som mulig. På veien kommer Lily og Rosaleen tilfeldigvis over tre fantastiske søstre som driver en honningfarm, og her slår de seg ned og Lily lærer mye om bier, honning og ikke minst om andre viktige ting i livet... Karakterene i denne boken er så ekte og fascinerende at man kan ikke annet enn å la seg rive med! Her finner man alt fra ondskap og rasisme til nærhet, kjærlighet, skyldfølelse og tilgivelse, humor og tårer. Jeg både gråt og lo da jeg leste denne. For alle som liker denne boken vil jeg også på det sterkeste anbefale Kidd’s neste roman ”The Mermaid Chair”. Jeg garanterer at hun leverer igjen! Gled dere! ”The Mermaid Chair” av Sue Monk Kidd Sue Monk Kidd hadde litt å leve opp til, da hun skulle skrive en ny bok etter kjempesuksessen hun hadde med den fantastiske førsteromanen ”The Secret Life of Bees”. Dette er historien om Jessie Sullivan som er midt i livet. Hun har vært hjemmeværende og hatt et lykkelig liv med sin datter og ektemann, psykiateren Hugh. Hun har også vært en noe halvhjertet deltidskunstner i mange år. Hun tror at hun er lykkelig, men vet samtidig at noe mangler... Da den eksentriske moren hennes en dag kapper av seg fingeren med vilje, forandrer alt seg i Jessie’s liv. Hun reiser tilbake til barndomsøyen Egret Island, som rommer så mange traumatiske minner, for å ta seg av sin mor. Ting er verre enn hun hadde forestilt seg. På øyen blir hun kjent med Thomas, en av øyens benediktinermunker. De faller for hverandre og ting blir veldig komplisert, men samtidig begynner hun å finne ut av det som synes å ha manglet så lenge... Dette er en varm, tragisk, flott og til tider ganske morsom historie. Kidd er en mester på stemnings og karakterskildringer og det er lett å leve seg inn i denne fortellingen. Sue Monk Kidd har definitivt levert, igjen! (Rettelse: La inn en litt forsinket anmeldelse av "The Secret Life of Bees" også... ) Endret 29. november 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. januar 2006 #576 Del Skrevet 10. januar 2006 Åhhh! Gleder meg! Jeg har ikke fått skaffet meg Gulldronning enda, men jeg må få gjort det snart. Tror jeg stikker innom mappa mi på biblioteket og reserverer den NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 10. januar 2006 #577 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har den - men, skal vente litt til med å lese den... så jeg har den virkelig ferskt i minne til 1. februar.... men, det er såååå vanskelig å la den ligge, altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 10. januar 2006 #578 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) dobbelt innlegg - PC-en hang seg visst opp Endret 10. januar 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 10. januar 2006 #579 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har begynt å lese men bruker goood tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 10. januar 2006 #580 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har begynt å lese men bruker goood tid ← Så gøy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå