Skravla Skrevet 22. mars 2009 #5501 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg legger de bøkene jeg har lyst til å lese inn i huskeliste hos Deichman. Og "bestiller" bøker med jevne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #5502 Del Skrevet 22. mars 2009 Det var smart, Skravla Jeg har omsider begynt å føre lister over bøker jeg har lest, slik at jeg kan finne ut hvor mange jeg leser i året. *nerd* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. mars 2009 #5503 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Det var smart, Skravla Jeg har omsider begynt å føre lister over bøker jeg har lest, slik at jeg kan finne ut hvor mange jeg leser i året. *nerd* Sånn liste har jeg begynt med for 2009 også. Og en liste med filmer jeg ser, både hjemme og kino. Og jeg har i flere år hatt liste over kulturelle aktiviteter, teater, opera etc. Endret 22. mars 2009 av Skravla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #5504 Del Skrevet 22. mars 2009 Så smart! Det må jo være litt morsomt å se tilbake på etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. mars 2009 #5505 Del Skrevet 22. mars 2009 Så smart! Det må jo være litt morsomt å se tilbake på etterhvert Og greit å bruke som huskeliste for når man så hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #5506 Del Skrevet 22. mars 2009 Ja, nettopp. Sånt husker nemlig aldri jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 22. mars 2009 #5507 Del Skrevet 22. mars 2009 Sånn liste har jeg begynt med for 2009 også. Og en liste med filmer jeg ser, både hjemme og kino. Og jeg har i flere år hatt liste over kulturelle aktiviteter, teater, opera etc. Veldig smart, altså. Ikke overraskende har jeg slike lister, jeg også. Listen over bøker jeg VIL lese, begynte jeg på, men glemte å videreutvikle. Auster-boken du omtaler, Ciara, skal definitivt på den listen. Auster har flott; jeg oppdaget ham med Leviathan. Om jeg ikke husker alledeles feil, har jeg sett 35 filmer i år, men bare lest 1/3 så mange bøker. Jeg har imidlertid en rekke påbegynte bøker, og når de er ferdigleste, kan jeg plusse ytterligere fire til listen. Det tok forresten sin tid, men nå er jeg ferdig med Mannen som elsket Yngve-lydboken. Den likte jeg virkelig (men hørte kun på den når jeg jogget eller gikk turer, og det tok flere uker å høre alle 10 CD-ene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. mars 2009 #5508 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg prøvde å føre en vil-lese-liste en gang, men den ble altfor lang Dessuten liker jeg egentlig ikke sånne lister, det blir så fort til at jeg føler at jeg må lese det og så får jeg nesten dårlig samvittighet hvis jeg leser noe annet.. Men lister over hva jeg har lest, har jeg ført i flere år, det er glt å ha en viss oversikt og det virker motiverende I år har jeg begynt å skrive ned også de bøkene jeg leser igjen, ikke bare de jeg leser for første gang, for å se hvor mye jeg faktisk leser i året.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 22. mars 2009 #5509 Del Skrevet 22. mars 2009 Har du bare laget førstegangslesingslister før?? En sånn liste hadde vært fy-fy i mine bøker. Kanskje jeg også skal ha egen liste over førstegangslesing og gjenlesing, i tillegg til leselisten jeg alt har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. mars 2009 #5510 Del Skrevet 22. mars 2009 Bare førstegangslesning ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. mars 2009 #5511 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg skriver opp alt jeg leser jeg. Om jeg har gjenlesing på noen som står på listen, så får jeg heller skrive antall ganger lest i parantes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #5512 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvor mange bøker leser dere i året, da? Det aner meg at det ligger godt over snittet (Er det forresten noen som vet hvor mange bøker gjennomsnittsmennesket leser årlig? :klø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. mars 2009 #5513 Del Skrevet 22. mars 2009 Aner ikke hvor mye jeg leser i året jeg. Var derfor jeg begynte med liste i år for å få oversikt. Samtidig så motiverer listen til å lese mer. Aner ikke hva gjennomsnittsnordmannen leser jeg. Det må da fines noe statistikk på det :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #5514 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg så en statistikk når jeg googlet, men den tok bare for seg antall minutter som ble brukt til lesing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #5515 Del Skrevet 22. mars 2009 Forresten kommer Siri Hustvedt med ny roman: The Shaking Woman and the History of my Nerves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. mars 2009 #5516 Del Skrevet 22. mars 2009 Gjennomsnittsnordmannen leser ca 20 bøker i året, hørte jeg forleden, uten at jeg har noen kilde på det... I fjor leste jeg 50 nyleste bøker, i tillegg gjenleste jeg sikkert 8-10 stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 22. mars 2009 #5517 Del Skrevet 22. mars 2009 Daria leste langt flere bøker enn meg i fjor. Hvor mange jeg leste aner jeg ikke, jeg hadde et dårlig leseår i fjor (og året før). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. mars 2009 #5518 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg tror jeg lå omtrent på gjennomsnittet i fjor. Mens jeg hittil i år allerede har nådd gjennomsnittet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 22. mars 2009 #5519 Del Skrevet 22. mars 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #5520 Del Skrevet 23. mars 2009 20 bøker syntes jeg umiddelbart hørtes ut som et svært høyt snitt? Men ingenting er forsåvidt bedre Jeg har lest 30 bøker hittil i år, så det kan jo ligge an til et skremmende nerdete totaltall for 2009... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå