nostalgia Skrevet 30. desember 2005 #521 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei Ciara! Tror meg, jeg vet altfor mye om å bekymre seg og om å være redd for å bli redd. Slik har jeg det jo stort sett hver eneste dag... Av egen erfaring kan jeg si at det som iallefall hjelper best for meg når angsten "topper" seg, er å utsette den værste grublingen 1-2 timer. Og så si til meg selv at da, etter den tiden har gått er det helt OK og gruble så mye du vil. Og så prøve å gjøre noe annet i mellomtiden (lese, gå på data, snakke i telefonen med venner osv.) Dette høres sikkert banalt ut, men jeg vet iallefall at det fungerer ofte og godt for meg, og som du vet fra før av så har jeg jo ganske mye angst. Når de 1-2 timene så har gått, har jeg omtrent hver eneste gang klart å tenke på noe annet, pulsen har senket seg, og jeg ser mye mer rasjonelt på situasjonen. Det er ytterst sjelden at jeg trenger å gruble videre/ engste meg videre da... NB!! Jeg begynte ikke med 1-2 timer, men kanskje 10 minutter? Poenget er å la seg selv få en sjanse til å erfare at den største uroen gir seg før man tar opp igjen det man tenker på... Jeg synes det er bare positivt at du erkjenner at du er engstelig for å fly. Det værste du kan gjøre er å nekte deg selv å tenke på noe du faktisk tenker på, da oppnår du bare en ting: at du tenker MYE sterkere på det!! Det beste er å bare akseptere tankene og det faktum at du tenker dem, gjerne sette navn på dem hvis du klarer det, og la dem få "vandre videre" når tankene vil det selv. Og det gjør jo faktisk ikke noe å kjenne på litt angst, alle mennesker gjør det i forskjellige grad, det er helt naturlig og en del av det å være menneske... Det er først når redselen og angsten tar overhånd og begynner å styre hvordan du lever livet ditt at det er et problem... Selv har jeg ironisk nok ikke angst for å fly... Men, alle mine andre "angster" gjør at jeg allikevel ikke kan gjøre det Livet skal ikke alltid være enkelt, huh? Jeg tror flyturen kommer til å gå helt fint... og at du kommer til å takle angsten fint også... Bare aksepter at slik tenker faktisk du, det er ikke rasjonelt, men ok, slik er det nå en gang. Prøv som sagt, å ta et steg tilbake og "observer" deg selv når du får slike negative tanker... - Se, der kommer flyangsten igjen! - Se, der kommer angsten for at ikke det skal gå bra med kattene mine når jeg er bortreist! - Se, der kommer jammen redselen for å bli redd igjen også! - Huh, den er jammen sterk denne gangen! På den måten får du skapt en distanse og en slags kontroll over de urasjonelle tankene, og du blir ikke så lett revet avgårde med de følelsene som naturligvis følger med dem... Nå vet jeg selvsagt ikke om noe av dette er til hjelp for deg. Vi har jo som sagt veldig forskjellig form for angst/ redsel... Men, jeg har iallefall jobbet mye med dette selv de siste årene, og jeg gjør det fremdeles hver eneste dag. Og dette er iallefall "verktøy" som jeg har hatt myyyye nytte av selv... Lykke til på turen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 30. desember 2005 #522 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Velkommen tilbake fra ferie, Lilypie! Godt å "se" deg igjen! Høres ut som at du har hatt en utmerket juleferie! Jeg har hatt akkurat det samme "problemet" som deg - har ikke fått lest noe i nærheten av det jeg hadde planlagt å lese... Må også si at jeg også har edderkoppfobi, slik som deg... og jeg bruker masse tid på å prøve å unngå dem Jeg blir helt hysterisk hvis jeg ser en, spesielt de store svarte som løper fort Da hyler jeg uansett hvem jeg er med, det er helt instinktivt, føles det som... Har ikke peiling på hvordan jeg skal bli kvitt denne fobien... Er også livredd for stankelbein, det kaller vi dem iallefall her i Bergen, vet du hva jeg mener? Jeg synes Anotony and the Johnsons er helt topp... tror jeg må kjøpe den andre CD-en også... Har han gitt ut flere enn to? Mine favoritter så langt er: Hope There's Someone For Today I Am a Boy You Are My Sister Bird Guhl Hvilke er dine favoritter da? Endret 30. desember 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #523 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Heiiiii Nostalgia! Har du hatt en fin jul? Fått mange fine gaver og spist masse pinnekjøtt? Jeg kjenner til stankelbein. Det finnes en utgave med vinger som jeg ikke er redd. Er generelt glad i insekter og biller (til og med kakerlakker). Antony har gitt ut bare to hele plater + noen ep'er. Den du har, som er den siste, og en som heter bare Antony and the Johnsons. Jeg er glad i begge to. Har ellers lastet ned en del fra nettet (du må få ta tak i I Fell In Love With A Dead Boy). Mine favoritter fra I Am A Bird Now er de samme som deg + Fistfull Of Love. You Are My Sister i duett med Boy George (du husker nok ham fra Culture Club) er nyyydelig. Jeg suller rundt i leiligheten min ikledd silkekimono, drikker Champagne som jeg fikk i julegave. I am Diva (*endret pga Champagnerelaterte skrivefeil...*) Endret 30. desember 2005 av Lilypie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 30. desember 2005 #524 Del Skrevet 30. desember 2005 Heiiiii Nostalgia! Har du hatt en fin jul? Fått mange fine gaver og spist masse pinnekjøtt? Jeg kjenner til stankelbein. Det finnes en utgave med vinger som jeg ikke er redd. Er generelt glad i insekter og biller (til og med kakerlakker). Antony har gitt ut bare to hele plater + noen ep'er. Den du har, som er den siste, og en som heter bare Antony and the Johnsons. Jeg er glad i begge to. Har ellers lastet ned en del fra nettet (du må få ta tak i I Fell In Love With A Dead Boy). Mine favoritter fra I Am A Bird Now er de samme som deg + Fistfull Of Love. You Are My Sister i duett med Boy George (du husker nok ham fra Culture Club) er nyyydelig. Jeg suller rundt i leiligheten min ikledd silkekimono, drikker Champagne som jeg fikk i julegave. I am Diva (*endret pga Champagnerelaterte skrivefeil...*) ← Hei igjen! Ja, jeg har kost meg masse og fått mye fint til jul - hva med deg? Jeg er ikke så redd for den sorten stankelbein som flyger heller, men den sorten som bare kryper (og de har vi utrolig mange av her pga. av skog utenfor huset ) de er jeg livredd!! Jeg må få kjøpt den første CD-en også visst Jeg synes "You Are My Sister" er helt nyyyydelig også Silkekimono, din heldiggris!! DET har jeg hatt lyst på leeeenge... men, jeg finner det ALDRI!! *snufs* @ (*endret pga Champagnerelaterte skrivefeil...*) Kos deg, Miss Diva for a night!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #525 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei damer! Hm, nå slappet jeg litt mer av her - takk Jeg tror nok også flyturen kommer til å gå fint. Jeg har jo vært bekymret for å fly en stund, og reist masse i løpet av den tiden. Og egentlig har jeg kommet fram til at ingenting galt har skjedd i løpet av de flyturene, men klarer altså ikke helt å slappe av. Jeg skal prøve trikset ditt med å se seg selv utenfra, Anette, det hørtes lurt ut Kanskje jeg kan klare å få fokuset bort fra skrekken uten å fortrenge den på den måten. Er også helt enig i det du sier om at angst til en viss grad er normalt hos oss mennesker. Omtrent en tredel av alle som flyr er engstelige som meg, faktisk. Det hjelper litt å tenke på. Ofte ser alle så uanfektede og ubekymrede ut, men det gjør vel jeg også Men det er jo greit å ikke mestre absolutt alt ved tilværelsen heller, egentlig. Det ville vel kanskje være mindre menneskelig? Men de gangene jeg er engstelig - én gang hadde jeg et angstanfall (sikkert ikke riktig beskrivelse, men føltes veldig, veldig alvorlig for meg som ikke er vant med angst) - får jeg en forståelse for hvordan det må være å slite med angst slik du gjør, Anette. I løpet av det "angstanfallet" trodde jeg at jeg skulle kaste opp, og hjertet banket som en gal. Trodde ærlig talt at det var noe alvorlig fysisk i veien med meg, men har skjønt i ettertid at jeg rett og slett var ekstremt redd. At noen har det slik hver dag er nesten en ufattelig tanke. Men jeg liker jo også å tenke positivt - man kan bli bedre på alt, også bli bedre på å mestre angst. Og jeg tror faktisk ikke at det er de bekymringsløse som nyter livet mest Uansett, takk for fine innspill Lilypie og Anette Godt å se deg her igjen, Lilypie Høres ut som en flott juleferie! Jeg elsker champagne, så det hørtes utrolig deilig ut med silkekimono og sjampis! Høres ut som en fredagskveld etter min smak Men i morgen blir det sjampis på meg også - jippi! Helt enig med dere ang. edderkopper, det er stankelbeina som er verst. Jeg HATER dem. De som har knappenålshode og laaange bein. Grøss og gru. I morgen skal jeg pakke. Jeg hater å pakke. Det er nesten det kjedeligste jeg vet. Det kjedeligste jeg vet er nemlig å pakke ut Jeg blir latere for hver gang jeg skal pakke, og det går stort sett alltid fint, men det sier vel kanskje mest om hvor mye jeg overpakket de første gangene jeg reiste. Nå har jeg faktisk tenkt å kjøpe en del klær når jeg kommer fram - det er jo ikke mye sommerklær i butikkene nå akkurat - så da er det i hvert fall ikke så nøye. Bankkort, pass, billetter, kamera... også skal jeg ha med masse ting på flyet som gjør flyturen raskere. Mp3-spiller, kortstokk, minisjakk, bøker, oppblåsbar nakkepute og snop, blant annet Det hjelper jo litt på skrekken å gjøre det så hyggelig som mulig, prøve å avlede seg selv litt. Jeg fikk ikke mindre lyst på den Antony and the Johnsons-plata nå... Jeg håper den er inne i butikkene når vi har kommet hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 30. desember 2005 #526 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg tror det kommer til å gå superfint, Ciara! Men, det blir litt trist at du blir borte såååå lenge!! Gleder meg til du kommer tilbake allerede, jeg! Men, jeg håper du får en vidunderlig fin reise, det har du virkelig fortjent!! Huff... høres ikke særlig godt ut med det angstanfallet som du hadde, det vil si, jeg VET det må ha vært veldig ubehagelig... Men, det var vel i grunnen værre for meg før, når jeg ikke var klar over hva det var som skjedde. Nå er jeg klar over det, men kan allikevel ikke stoppe det, på gode dager kan jeg utsette og avlede, men angstens evige joker er at den alltid finner på noe nytt, så når jeg har kommet meg gjennom en krise, står en ny og banker på døren... Det er ofte både ubehagelig og leit, men også noe man lærer seg å leve med... Men det begrenser desverre ofte livet ganske mye... Men, men - akk ja... vi har jo alle vårt, og det er best å gjøre det beste ut av situasjonen man er i, ikke sant? Man kommer iallefall ikke noen vei med å bare fokusere på det negative, det vet jeg da vitterlig godt! Jeg synes faktisk det er litt hyggelig å pakke jeg da... men, jeg kan ikke fordra å pakke ut, så der forstår jeg deg godt! Forressten, du burde jo virkelig kjøpe deg en ekte silkekimono i Asia! Der har de sikkert utrolig mye flott! Høres lurt ut å ta med seg masse dill og dall til å underholde seg selv med på turen... blir nok lettere å få tiden til å gå da, og forhåpentligvis lettere å ikke tenke såååå mye på det du engster deg for :) Hva blir reiselektyren denne gang da? Har du bestemt deg? A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #527 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Føler med deg når du sier at angsten begrenser livet ditt Jeg er helt enig i at man ikke kan fokusere utelukkende på det negative, men skjønner at utsagn som "det er bare å tenkte positivt" er ufattelig provoserende også. Det handler vel om balanse, går jeg ut fra. Tenker faktisk ganske mye på balanse. Hvordan det blir feil omtrent alltid når det ikke er balanse i noe. Når man trener for mye og når man trener for lite. Når man går for ofte ut og når man går for sjelden ut. Når man bekymrer seg for mye og når man bekymrer seg for lite. Overdriver man, blir det rett og slett galt. Og balanse er liksom så logisk, men likevel det vanskeligste av alt! Jeg synes det er utrolig fascinerende. Jeg kjøpte en silkemorgenkåpe da jeg var i Thailand, og den elsker jeg å bruke. Og den er faktisk champagne-farget! Virkelig et luksusplagg. Planlegger å kjøpe en del omslagsskjørt etc når jeg reiser nå snart, de er utrolig behagelige og også veldig flotte, synes jeg Også skal jeg kjøpe meg masse billige armbånd etc, fordi jeg synes det er så gøy. Og figurer og stæsj Jeg skal ha med meg de to første Jo Nesbø-bøkene på tur, Flaggermusmannen og Kakkerlakkene. Synes krim er spennende og tilstrekkelig virkelighetsfjernt (for livet mitt ligner heldigvis ikke på en kriminalroman ). Har lest de andre Nesbø-bøkene, men altså ikke disse. Vurderer også å ta med en annen bok fra ulest-hylla, men har ikke helt bestemt meg for hva det skal bli. Det må vel bli en motvekt mot krimmen, så kanskje Ville svaner av Jung Chang eller Idioten av Dostojevskij. FY FADER, NÅ GLEDER JEG MEG TIL Å REISE! Endret 30. desember 2005 av Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 30. desember 2005 #528 Del Skrevet 30. desember 2005 Du har helt rett når du sier at balanse er tingen... Det er det ultimate, uansett hva man driver med, eller prøver å oppnå, tror jeg... Men, det er jammen ikke alltid så lett å få til!! Utsagn som "det er bare å tenkte positivt", kan være utrolig provoserende, det vet jeg godt... Men, allikevel synes jeg det er viktig å prøve å holde seg på den positive siden - Jeg vet så altfor godt hvordan det er når det er "overlast" på den negative siden og man ikke kan se klart for negative tanker... Og det er rett og slett helt forferdelig hardt å ha det slik! Så derfor prøver jeg å samle med meg alt det positive jeg kan... Det negative kommer av seg selv, det trenger jeg ikke leite etter... Den champagnefargede silkemorgenkåpen din høres helt nydelig ut!! Håper du finner masse flott denne gangen også... skal bli spennende å få reise og shopping referat når du kommer hjem... Jeg gleder meg!! :) Jeg er ikke glad i krimbøker, holder meg i grunnen ganske så konsekvent borte fra å lese dem... Jeg har nok "skrekk og angst" i dagliglivet mitt som det er, takk! Men, blir det en krimbok som blir valgt i boksirkelen, så skal jeg nok klare å komme meg gjennom den... Får nesten reisesommerfugler på dine vegne jeg nå, Ciara!! Hehe... A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #529 Del Skrevet 30. desember 2005 Så hyggelig at du er oppe så sent, Ciara! Ser av stafetten på ordleker at du har en mye heftigere musikksmak enn jeg trodde Jada jada, jeg er full av fordommer. Sjekk ut Janes Addicton - Ritual De la Habitual. En fantastisk vorspielplate og enestående å vaske hus til. Har du noen tips til meg? Er veldig klar for noe ny musikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #530 Del Skrevet 30. desember 2005 Leste en bra forklaring på hvorfor krimbøker stort sett er så populære: I krimbøker blir det vonde alltid oppklart, krimromaner lager derfor orden ut av kaos. Jeg liker den teorien. For det er veldig tilfredsstillende når alt løser seg og blir bra til slutt Generelt leser jeg veldig lite krim selv. Men en gang i blant er det akkurat det jeg trenger. Kommer helt an på humør og situasjon. Det er en del bøker som krever en del konsentrasjon og kontemplasjon, og det er det ikke alltid jeg føler jeg har nok ro til. Da er en krimbok grei å ha Har ikke tenkt å shoppe så mye, men litt må det jo bli. Må kjøpe noen saker og ting jeg kan ha leiligheten, det er så koselig å se på minner fra steder jeg har vært. Du er søt som får reisefeber på mine vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #531 Del Skrevet 30. desember 2005 Så hyggelig at du er oppe så sent, Ciara! Ser av stafetten på ordleker at du har en mye heftigere musikksmak enn jeg trodde Jada jada, jeg er full av fordommer. Sjekk ut Janes Addicton - Ritual De la Habitual. En fantastisk vorspielplate og enestående å vaske hus til. Har du noen tips til meg? Er veldig klar for noe ny musikk. ← Hehe! Ja, jeg liker ikke bare pen musikk. Musikk som bare er pent å høre på er ofte kjedelig, synes jeg. Det må være noe litt mer edgy der for å fenge skikkelig. Jeg skal absolutt sjekke ut Janes Addiction, har skrevet den opp på lista. Skal prøve å få tak i den når jeg prøver på nytt etter Antony and the Johnsons. Selv liker jeg veldig mye, bla.: Kent Beck Muse Interpol Youssou N'Dour Martha Wainwright Café del Mar Buena Vista Social Club Doves (disse har jeg i perioder ekstremt dilla på - helt fantastisk) Goldfrapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #532 Del Skrevet 30. desember 2005 Kjenner meg mye igjen i det dere skriver. Jeg slet i mange år med å stenge inn i følelser og tanker. Ble veldig tung og innesluttet av det. Fikk en knekk hvor jeg ble sykemeldt i lang tid. Når folk rundt meg snakket om å sette ting i perspektiv og heller tenke positivt ble jeg provosert. Fikk nesten lyst til å grave meg enda lengre ned i protest. Hos meg har forandringen kommet i form av en lang kamp med meg selv, jeg har selv valgt hvor lang tid denne forandringen har tatt. Selvfølgelig har støtten fra mine nærmeste vært avgjørende, men det er min egen erkjennelse av problemene som har gjort utslaget. Pr i dag har jeg det bedre enn på lenge. Har funnet ut at det ikke er så farlig å åpne meg for folk. Noen hemmelige rom vil jeg alltid ha, men det ser jeg ikke på som noe problem. Det er en viktig del av min personlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 30. desember 2005 #533 Del Skrevet 30. desember 2005 Krimromaner lager orden ut av kaos... hmmmmm... kanskje jeg burde ta krimromaner opp til en ny vurdering? Men, jeg lever meg så altfor intenst inn i bøkene... og da blir det jo ofte litt i meste laget å lese krim for en med en svært livlig fantasi Ser ikke skrekkfilmer heller, av akkurat den samme grunnen... Får fremdeles frysninger når jeg tenker på tv-serier som Twin Peaks og Malmstrøm, som jeg så i min ungdom!! :hår: :hår: :hår: :hår: Nei, huff - jeg tror jeg holder meg til skjønnlitteraturen inntil videre... hehe Klart jeg får sommerfugler i magen... det er jo så spennende jo!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #534 Del Skrevet 30. desember 2005 Kent Beck Muse Interpol Youssou N'Dour Martha Wainwright Café del Mar Buena Vista Social Club Doves (disse har jeg i perioder ekstremt dilla på - helt fantastisk) Goldfrapp ← Av disse er det bare Interpol og Doves som jeg ikke har noe forhold til. Skal sjekke ut. Takk Enig med deg at pen musikk er kjedelig, jeg må fornemme lidelse, smerte og savn i musikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #535 Del Skrevet 30. desember 2005 Kjenner meg mye igjen i det dere skriver. Jeg slet i mange år med å stenge inn i følelser og tanker. Ble veldig tung og innesluttet av det. Fikk en knekk hvor jeg ble sykemeldt i lang tid. Når folk rundt meg snakket om å sette ting i perspektiv og heller tenke positivt ble jeg provosert. Fikk nesten lyst til å grave meg enda lengre ned i protest. Hos meg har forandringen kommet i form av en lang kamp med meg selv, jeg har selv valgt hvor lang tid denne forandringen har tatt. Selvfølgelig har støtten fra mine nærmeste vært avgjørende, men det er min egen erkjennelse av problemene som har gjort utslaget. Pr i dag har jeg det bedre enn på lenge. Har funnet ut at det ikke er så farlig å åpne meg for folk. Noen hemmelige rom vil jeg alltid ha, men det ser jeg ikke på som noe problem. Det er en viktig del av min personlighet. ← Er helt enig med deg. Rart det skal være så vanskelig å fortelle om følelser og tanker man har. Enkelte ganger holder jeg munn fordi jeg ikke vil virke skremmende (selv om jeg nok har tanker som mange vil kjenne seg igjen i), men egentlig tror jeg man skremmer bort flere ved å la være å snakke. Men igjen, det var dette med å etterleve teorien... Har blitt bedre på å si fra, og litt mindre opptatt av hva folk synes om meg. Har alltid vært opptatt av å bli likt, men det holder jeg også på å fjerne meg fra. Jeg håper jo selvfølgelig folk synes jeg er hyggelig, men hvis man prøver å være sånn at man tilfredsstiller andre, så tilfredsstiller man egentlig ingen. Men det er vanskelige saker. Dette er litt som med flyskrekk - jeg har en forståelse av mye på et intellektuelt nivå, men å føle det er noe annet. Det er vel den biten jeg jobber med, å omsette teori til praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #536 Del Skrevet 30. desember 2005 hmmmmm... kanskje jeg burde ta krimromaner opp til en ny vurdering? Men, jeg lever meg så altfor intenst inn i bøkene... og da blir det jo ofte litt i meste laget å lese krim for en med en svært livlig fantasi Ser ikke skrekkfilmer heller, av akkurat den samme grunnen... Får fremdeles frysninger når jeg tenker på tv-serier som Twin Peaks og Malmstrøm, som jeg så i min ungdom!! :hår: :hår: :hår: :hår: ← He he! Jeg kan godt tenke meg du lever deg veldig sterkt inn i bøker, ja. Selv blir jeg som regel ikke engstelig, med gud bedre, Ti små negerbarn var skummel Av disse er det bare Interpol og Doves som jeg ikke har noe forhold til. Skal sjekke ut. Takk ← Du burde prøve albumet The Last Broadcast av Doves. Det er både melankolsk, rytmisk og rocka på en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #537 Del Skrevet 30. desember 2005 Nei, damer, nå må jeg komme meg til sengs. Har hatt varmelakenet på i evigheter, så nå skal jeg nok bli varm og god. Sov godt alle sammen - jeg er her en stund i morgen også Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 30. desember 2005 #538 Del Skrevet 30. desember 2005 Okay - jeg tror ikke vi har så lik smak på musikk allikevel Mesteparten av dette har jeg jo aldri hørt om en gang! Men, på rolig musikk har vi visst noenlunde samme smak iallefall :) Sov godt, Ciara!! Vi snakkes sikkert i morgen!! Hvis ikke håper jeg du får en fantastisk reise med mange fine opplevelser!! Stoooor fra... meiiii Ha en flott 365'te dag av 2005!! A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #539 Del Skrevet 30. desember 2005 De jeg omgåes med i dag og som bare har kjent meg de siste år, ser på meg som et naturlig midtpunkt. En som er sjarmerende, morsom og ikke redd for å hevde sine meninger. Var på re-unionsfest for ungdomsskolen i romjulen (20 år siden jeg gikk ut...). Min rolle var nok ganske annerledes dengang. I begynnelsen av festen så var jeg Lilypie 16 år, men etterhvert kom den jeg er i dag frem. Tilfredsstillende å oppdage at man blir eldre og mindre opptatt av hva andre folk mener og synes om en. Litt OT så er slike re-unionsfester ganske morsomme.. De som var litt outsidere dengang har kommet lengst både med hensyn til intelektuell kapasitet og stil forøvrig. Kullets kjekkeste satt der med den samme krøllete hockeysveien (dog litt tynnere i håret..) og så ut som en avdanket danseband-stjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 31. desember 2005 #540 Del Skrevet 31. desember 2005 Heisann!! Jeg snappet med meg i en annen dagbok (husker ikke hvilken..) at du hadde noe boksirkel på gang, så da tenkte jeg meg inn og sjekke ut hva det var!! Jeg begynte å lese, men det var så mange sider at jeg får ta litt om gangen Jeg er "lesehest av natur" - har alltid lest stabler på stabler, men de siste årene har jeg nedprioritert det litt for å få mer tid til andre ting! Jeg er nemlig sånn at har jeg først begynt på en bok får jeg ikke gjort noe særlig annet før jeg er ferdig.. Og det kan jo være litt upraktisk når man har hus og pusser opp og litt sånt.. Men poenget er, jeg vil gjerne være litt her hos deg, og plukke opp et og annet boktips!! Men nå må jeg komme meg til køys, har mye å gjøre i morra av forberedelser til o store nyttårsaften.. Riktig godt nyttår til deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå