Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Dere "feirer" fredag som seg hør og bør skjønner jeg :)

Jeg har akkurat fått lest ferdig Hässelby, og er fasinert og frustrert på en gang. Jeg ville jo så gjerne at det skulle gå bra med Albert Åberg, men det gjorde det absolutt ikke. Like vel, fengende og godt skrevet. Det frustrere meg at jeg ikke finner ut av hva som er virkelig og hva som ikke er det, spesielt mot slutten av boken. Men det frister definitvt til å lese mer av Harstad :)

Nettopp det uvisse er det som gjør at jeg liker boken så godt. At det er tolkningsmuligheter :) Jeg synes Harstad er veldig, veldig spennende (som om ikke det er overåpenbart for de som er faste besøkende her inne :fnise:).

Nå skal jeg lese, men fag denne gangen. Og jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en nydelig søndag. Den kunne faktisk ikke vært bedre så langt!

Jeg våknet kl. 10 etter en lang og god natts søvn i rent og nystrøket sengetøy (Jeg :hjerte: Turiform). Så brukte jeg lang tid på å spise frokost - en frokost med de oh så viktige ingrediensene Aftenposten og sterk presskannekaffe. Litt surfing, og så gikk jeg lang tur. Det var så nydelig ute. I turområdet jeg gikk var det måkt så pent for fotgjengere (takk og pris at ikke ALT kun er tilrettelagt for skigåere), så jeg gikk på fine skogsveier med masse snø på trærne og iPod'en på. Da jeg var hjemme igjen etter to timer hadde virkelig hodet klarnet. Så har jeg lest litt, og nå har jeg satt brøddeig. Mens den hever skal jeg drikke cappuccinoen min og oppdatere meg på KG. Før gårsdagens lasagne varmes opp og vi spiser rømmevafler litt senere på kvelden. Og så er det tv-titting!

Og ikke en sjel har ringt meg i dag. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få deg opp på mine innlegg igjen, Ciara. Det er så hyggelig her inne :)

Er du en tidligere kjenning med nytt nick? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krynkel
For en nydelig søndag. Den kunne faktisk ikke vært bedre så langt!

Jeg våknet kl. 10 etter en lang og god natts søvn i rent og nystrøket sengetøy (Jeg :hjerte: Turiform). Så brukte jeg lang tid på å spise frokost - en frokost med de oh så viktige ingrediensene Aftenposten og sterk presskannekaffe. Litt surfing, og så gikk jeg lang tur. Det var så nydelig ute. I turområdet jeg gikk var det måkt så pent for fotgjengere (takk og pris at ikke ALT kun er tilrettelagt for skigåere), så jeg gikk på fine skogsveier med masse snø på trærne og iPod'en på. Da jeg var hjemme igjen etter to timer hadde virkelig hodet klarnet. Så har jeg lest litt, og nå har jeg satt brøddeig. Mens den hever skal jeg drikke cappuccinoen min og oppdatere meg på KG. Før gårsdagens lasagne varmes opp og vi spiser rømmevafler litt senere på kvelden. Og så er det tv-titting!

Og ikke en sjel har ringt meg i dag. Deilig.

Mye av det du skriver her er som klippet ut av min dagbok. Bare at jeg aldri skrev en slik dagbok for dagen.

Hvor sterk er din presskannekaffe egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var fint! Harespor :hjerte:

Ja, det er nydelig :)

Mye av det du skriver her er som klippet ut av min dagbok. Bare at jeg aldri skrev en slik dagbok for dagen.

Hvor sterk er din presskannekaffe egentlig?

Så bra du har hatt en bra dag, du også! :)

Jeg lager alltid kaffe med sånn ca dobbelt så mye kvernet kaffe som jeg strengt tatt behøver. Mannen min irriterer seg voldsomt over det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men han er av det økonomiske slaget som irriterer seg over at jeg sløser. Standard diskusjon hjemme hos oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel
Nei, men han er av det økonomiske slaget som irriterer seg over at jeg sløser. Standard diskusjon hjemme hos oss :fnise:

Er det ikke obligatorisk med noen slike diskusjoner i løpet av et år, i enhver husholdning? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar det. Vi har særlig to gjengangere når det gjelder krangler. Det ene er altså dette med at jeg sløser, det andre er at jeg alltid gnåler om at han må lære seg å tørke av tannkrem-merkene på badespeilet. Men dette er nokså uskyldige ting, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel
Jeg antar det. Vi har særlig to gjengangere når det gjelder krangler. Det ene er altså dette med at jeg sløser, det andre er at jeg alltid gnåler om at han må lære seg å tørke av tannkrem-merkene på badespeilet. Men dette er nokså uskyldige ting, heldigvis.

:hoho: Hvis man leser litt rundt på KG, så kan man lese om verre krangler, vet jeg.

Det er godt når det er såpass uskyldig. Jeg blir litt stressa av doruller som settes på feil vei, men prøver å ikke bli for hysterisk. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, vi har også en vedvarende kaffediskusjon hjemme; mannen synes jeg lager alt for sterk kaffe, jeg synes han lager skvip (eller danserinnepiss, som bestemoren min pleide å si :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel
Hihi, vi har også en vedvarende kaffediskusjon hjemme; mannen synes jeg lager alt for sterk kaffe, jeg synes han lager skvip (eller danserinnepiss, som bestemoren min pleide å si :fnise:).

Grunnen til at jeg spør er egentlig at jeg er en tedrikker, og kun har drukkt kaffe for fullt i 2 år nå. Jo, jeg tror det er to år. I fjor måtte mamma lære meg å trakte kaffe (eller det å trakte kunne jeg, men jeg ante ikke hvor mange måleskjeer jeg måtte ha på en kanne, eller en halv kanne).

Når man venner seg til jobbkaffe, så sier det seg selv at kravene ikke blir så høye. Og jeg er svært åpen for kaffeinnspill. Det jeg har lært meg er at jeg ikke liker mørkrent kaffe noe særlig, at kaffe med melk er aller best, og at Evergood er den jeg kjøper på Rimi.

Jeg trakter kun kaffe når vi har besøk, er jeg alene presser jeg kaffe i liten presskanne og er vi to så presser jeg kaffe i stor presskanne. :Nikke: Dette var dagens kaffebekjennelse.

Ciara, jeg beklager at jeg misbrukte bokhjørnet ditt (jeg drømmer om å åpne en bokkafé, men behøver jo ikke gjøre det hos deg), og skal nå kopiere denne diskusjonen over til min egen bok. Dere er velkomne dit! I need some input. Coffee input.

Endret av Krynkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt når det er såpass uskyldig. Jeg blir litt stressa av doruller som settes på feil vei, men prøver å ikke bli for hysterisk. :hoho:

Den skal selvfølgelig stå med papirenden ut fra veggen og ikke inntil, ikke sant? :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Naturligvis! Det er det eneste naturlige! :nei:

*sukker lettet*

Det finnes faktisk de som mener den helst skal stå andre veien, også. En gang vi var hos svigers på middag og vin, fikk jeg for meg at jeg måtte snu dorullen til rett vei da jeg var på toalettet. Da jeg kom tilbake neste gang var den imidlertid snudd! Jeg humret litt og snudde den tilbake. Da den atter en gang sto feil vei senere på kvelden, måtte jeg bare spørre. Jeg trodde selvfølgelig det var min kjære som tullet med meg. Han satt imidlertid som et spørsmålstegn. Det viste seg at det var svigerfar (!) som hadde en greie med dette, og at denne greia var så innarbeidet at han faktisk ikke hadde tenkt over at den var snudd mellom hver gang han var der en gang! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel
*sukker lettet*

Det finnes faktisk de som mener den helst skal stå andre veien, også. En gang vi var hos svigers på middag og vin, fikk jeg for meg at jeg måtte snu dorullen til rett vei da jeg var på toalettet. Da jeg kom tilbake neste gang var den imidlertid snudd! Jeg humret litt og snudde den tilbake. Da den atter en gang sto feil vei senere på kvelden, måtte jeg bare spørre. Jeg trodde selvfølgelig det var min kjære som tullet med meg. Han satt imidlertid som et spørsmålstegn. Det viste seg at det var svigerfar (!) som hadde en greie med dette, og at denne greia var så innarbeidet at han faktisk ikke hadde tenkt over at den var snudd mellom hver gang han var der en gang! :hoho:

:hoho:

Dette er som å høre meg selv fortelle om da jeg var hos pappa og stemor! :hoho: :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...