Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Harstad er kongen! Men har ennå ikke lest Hässelby, som står i bokhyllen og venter. :hoppe: Gledeseg!

Harstad var på 'forfatterbesøk' hos oss da jeg studerte. Søteflinkedyktigefabelaktigeungemannen(utenhårpåballjan)

Sjekket du? :overrasket::fnise:

Yes, mission accomplished! :ler:

:ler:

Kikket såvidt på Krasnoyarsk på toget, tror det blir rart å lese den fordi så mye er forskjellig fraoppsetningen -et kjønsskifte eller to, for eksempel... Skal avlegge rapport :jepp: Men først må jeg lese Ian McEwans Ved Chesil Beach -boksirkeltreff på torsdag...

I dag åpnet forhåndsbestillingene til mammutsalget :) Noen som har funnet noen bøker de vil bestille ennå?

Vi bestilte på jobben i dag, så jeg så jo litt som fristet. Det blir vel en bok eller tre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det nå jeg skal bli fornærmet?

Synes jeg ikke... :ler: Om nhoen skulle bli fornærmet her, burde det vel vært stakkaren som fikk spørsmål om hårveksten på unevnlige steder... :fnise:

Har begynt å lese Jeg forbanner tidens elv. :hoppe:

Har ikke lest noe av ham -burde jeg det? Ikke at jeg har plass på leseplanen før i juni, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søteflinkedyktigefabelaktigeungemannen(utenhårpåballjan)

:hoho:

Om nhoen skulle bli fornærmet her, burde det vel vært stakkaren som fikk spørsmål om hårveksten på unevnlige steder... :fnise:

Men det ble jo bare antydet av denne herlig frittalende trønderen som tilfeldigvis ble min venn enn gang på nittitallet (og som altså hadde mye positivt å si om Harstad, på tross av hans - etter trønderens formening - unge alder. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: Jeg jobber med bøker. Så på en Harstad-bok på jobb i stad, og hva tenkte jeg på?

Ballehår!

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ble jo bare antydet av denne herlig frittalende trønderen som tilfeldigvis ble min venn enn gang på nittitallet (og som altså hadde mye positivt å si om Harstad, på tross av hans - etter trønderens formening - unge alder. :sjarmor:

Det var da helt naturlig å SPØRRE! Jeg behøvde ikke sjekke. :doh:

Krynkel påberopte seg jo å ha spurt :ler: (men oss imellom -jeg tror det bare er tomt skryt... :fnise: )

Altså: Jeg jobber med bøker. Så på en Harstad-bok på jobb i stad, og hva tenkte jeg på?

Ballehår!

:overrasket:

:overrasket: Den assosiasjonen vil ikke jeg ha :briller2:

*skynder meg tilbake til mammut-bestillingen min før jeg får varige skader*

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag åpnet forhåndsbestillingene til mammutsalget :) Noen som har funnet noen bøker de vil bestille ennå?

Har bestilt disse nå:

En historie om lesning - Alberto Manguel

Maleriets historie - Wendy Beckett

Salaam Brick Lane - Tarquin Hall

Ungkarsballet - Pierre Bourdieu

Og så blir det muligens kjøpt er par til over disk når salget åpner i butikkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Ballehår!

Håper det blir nettmøte et eller annet sted med unge herr ballehår innen rimelig tid. :hoho: Naturlige spørsmål coming up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestilt disse nå:

En historie om lesning - Alberto Manguel

Maleriets historie - Wendy Beckett

Salaam Brick Lane - Tarquin Hall

Ungkarsballet - Pierre Bourdieu

Og så blir det muligens kjøpt er par til over disk når salget åpner i butikkene...

Høres spennende ut. Jeg har også lyst på Salaam Brick Lane :)

Ballehår!

Håper det blir nettmøte et eller annet sted med unge herr ballehår innen rimelig tid. :hoho: Naturlige spørsmål coming up!

Oooh, dette nettmøtet vil jeg ikke gå glipp av!

"Det har versert en del rykter som sier at du angivelig mangler hår, du vet, der nede. Hva har du å si til ditt forsvar?"

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Preben Z. Møller: Deflora

Møller er kjent som samfunnsdebattant, og har særlig skrevet om kvinners undertrykking av menn. Noe av en provokatør for en feminist som meg altså. Denne gangen har han skrevet en roman. Den handler om en eldre intellektuell mann som reiser til Pattaya og forelsker seg i en ung, prostituert kvinne.

I starten er boken ganske provoserende. Jeg-personen har noen betraktninger om kvinner som jeg liker dårlig. Etterhvert blir jeg mindre og mindre provosert, for hovedpersonens stakkarslighet blir tydeligere og tydeligere. På mange måter er det faktisk ganske godt skrevet. Jeg både vemmes over og føler med hovedpersonen. Språket er helt ok, og godt til debutant å være. Når denne romanen ikke gir meg så mye til syvende og sist, er det fordi den ikke holder provokasjonsnivået oppe. Den går fra å være samfunnskritisk til å bli en en skakk kjærlighetshistorie. Men IKKE som hos Nabokov og Mann som det loves på baksideteksten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag, og jeg og mannen drikker musserende vin: Paul Delane Rosé. Det er en nydelig vin i en fabelaktig rosa flaske. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere "feirer" fredag som seg hør og bør skjønner jeg :)

Jeg har akkurat fått lest ferdig Hässelby, og er fasinert og frustrert på en gang. Jeg ville jo så gjerne at det skulle gå bra med Albert Åberg, men det gjorde det absolutt ikke. Like vel, fengende og godt skrevet. Det frustrere meg at jeg ikke finner ut av hva som er virkelig og hva som ikke er det, spesielt mot slutten av boken. Men det frister definitvt til å lese mer av Harstad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...