Ciara Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #4781 Del Skrevet 30. mai 2008 Hva males, og hvilken farge? Enig i at maling er terapi. Jeg lurer på om jeg skal male kjøkkenet snart. Må bare finne den riktige fargen. Jeg lurer på noe grålilla/lavendel . Har malt gangen og soverommet i grått Det er så deilig når det er nymalt. Grålilla/lavendel høres fint ut. Avhengig av lyset kan du godt få samme effekt av å male grått - selv om jeg har samme farge på soverommet som på stua ser det mer lavendel ut der inne. Jeg er også spesielt stor tilhenger av grått på kjøkken, fordi grått ser veldig rent ut. God helg! Takk det samme! Og takk for tips til benkesystem i gangen. Jeg har vært så opptatt IRL at jeg ikke har fått vært høflig og takket Men jeg gleder meg til å få gjennomført prosjektet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #4782 Del Skrevet 30. mai 2008 Det er fredag, og jeg har drukket et glass musserende vin. Og jeg er trøtt som en dupp, enda jeg sov to timer etter jeg kom hjem fra jobben. Tror jeg skal konsentrere meg om å gjøre ingenting en stund, men det er ikke lenge igjen til jeg legger meg - i mitt nymalte soverom Det tar på å jobbe, være sosial og pusse opp samtidig. Men gøy også da, og nå kan jeg faktisk slappe veldig av. Det er bare et prosjekt i leiligheten som gjenstår, og det er vesentlig enklere - legge fliser over kjøkkenbenken. Og det har vi ikke hastverk med. Så nå skal sommeren nytes, og det skal stresses minst mulig. Det er faktisk bare en måned igjen til ferie nå. Og jeg fikk feriepenger i dag! (Note to self: Må ikke brukes på fristende interiør eller produkter fra Lookfantastic. Men LITT må det da være lov å unne seg. Jeg vurderer en liten tur til l'Occitane ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. mai 2008 #4783 Del Skrevet 30. mai 2008 Planlagt noen spennende turer å bruke feriepengene på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #4784 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg har forresten en meget sjarmerende katt. Dvs, jeg har to sjarmerende katter, men han ene var ekstra sjarmerende i dag. Jeg lå og sov på sengen (oppå sengeteppet, er nazi på den måten når jeg sover utenom normal sengetid), og inn trasket pus. Han fant som vanlig ut at soving var greit for ham også, hoppet opp i sengen, og la seg til å purke verre ved siden av meg. Det søte er at jeg kan høre ham puste, det er vel så nær man kommer kattesnorking. Og etter en stund så jeg at han faktisk lå på ryggen, med forbena over hodet, bakbena karslig utadvendt, og magen rett i været. Søtnos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 1. juni 2008 #4785 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei! Hvordan er det med deg? Er den Elizabeth George boken du anmeldte ny? Mamma har örten böker av henne, så jeg tenkte jeg kunne kjöpe denne, men det kan jo hende hun har den fra för... Katten din hörtes söt ut! Har veldig lyst på katt jeg også, men det vil ikke kjaeresten. Det måtte i tilfelle vaert en utekatt som bare var ute (jeg argumenterer med rottefanger ), men de må vel vaere inne som kattunger, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #4786 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei Amadea! Elizabeth George-boka er flunkende ny, så hvis ikke moren din har kjøpt den nettopp, så har hun den ikke Anbefaler å ha katt, utrolig mye hyggelig selskap i katter. Nå tror jeg ikke jeg kunne klart meg uten en malende katt som vil kose og holde meg med selskap Katter bør nok være inne helt i starten, men er ikke helt sikker på hvor lenge. Besteforeldrene mine hadde alltid katt, og jeg tror de gikk ute fra de var temmelig små. Kanskje de regulerer aksjonsradiusen temmelig greit selv etterhvert som de blir eldre? Jeg tror bare jeg hadde vært temmelig hønemor Ikke lenge igjen til den store dagen nå - gled deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #4787 Del Skrevet 1. juni 2008 Sånn passe travel helg. Har fått ordnet opp hjemme etter oppussingen (som tar vel så mye tid som selve oppussingen, med all rydding og vasking), jobbing. og jeg har besøkt familie. Nå skal siste rest av helgen være ren sløving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 2. juni 2008 #4788 Del Skrevet 2. juni 2008 Er det ute- eller innekatter du har, Ciara? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #4789 Del Skrevet 2. juni 2008 Innekatter som luftes daglig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 2. juni 2008 #4790 Del Skrevet 2. juni 2008 Innekatter som luftes daglig Bruker du bånd, da - eller slipper du dem bare ut? Beklager nysgjerrigheten, men vi vurderer å skaffe oss katt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. juni 2008 #4791 Del Skrevet 3. juni 2008 I helga ble jeg ferdig å lese Madam Bovary av Gustave Flaubert. Dette er enda en av utgivelsene i Verdensbiblioteket. Etter å ha lest både boken, forordet (til sist, ikke først ) og intervju med Antonia Susan Byatt som hadde skrevet forordet forstår jeg veldig godt hvorfor dette er en klassiker. Men akkurat som moderne kunst noen ganger kan være meningsløs uten forklaring, vet jeg ikke hvor mye jeg hadde sittet igjen med av denne boken dersom jeg ikke hadde fått en så bra forklaring av forfatterens tankegang, måte å jobbe på, samt en del kontekstinformasjon om samfunnet og litteraturtrender på den tiden. Har lest boken en gang før, og den gav meg absolutt mye mer ved annen gangs gjennomlesning enn ved første. Bokens hovedperson er Emma, bondedatteren som gifter seg med den kjedelige landsbylegen. De to er på et vis hverandres rake motsetninger, for mens han er fornøyd med livet som det er, og lykkelig fordi han har en grei praksis og en vakker kone, så er hun konstant missfornøyd med livet sitt, fordi hun gjennom bøkene sine finner drømmer om et liv i luksus. Dette fører selvfølgelig til at hun slett ikke har det særlig bra, noe som gir seg utslag på en rekke forskjellige vis i løpet av boken. En av de tingene som fasinerte meg mest med boke var at jeg simultant både følte sympatim med Emma, samtidig som jeg var frustrert over at hun ikke kunne ta seg sammen og komme seg ut av den ulykken hun skapte for seg selv. Som leseropplevelse er boken noen ganger litt langsom/kjedelig/treg, og det er vel også meningen, siden dette er ett av forfatterens virkemiddel. Jeg hadde likevel ikke noe problem med å få lest den ferdig, rett og slett fordi den var relativt kort. I forordet beskrives det flere steder hvor grundig Flaubert jobbet med språket sitt, og hvor nøye han var med å få setningene perfekte. Selv om oversettelsen sikkert var av god kvalitet (jeg hadde i alle fall ingenting å utsette på den), så ergrer det meg derfor at jeg ikke har muligheten til å lese denne boka på orginalspråket, siden jeg rett og slett ikke kan fransk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #4792 Del Skrevet 6. juni 2008 Takk for anmeldelse, Fakse Leste boken for lenge siden, på litteraturvitenskap grunnfag. Husker jeg likte den veldig godt, og alltid spennende å høre bakgrunnen til verkene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #4793 Del Skrevet 6. juni 2008 God helg! Jeg har spist blåskjell og drukket hvitvin. Nå koser jeg meg med min nye sjokoladefavoritt, Freia-sjokoladen Walters mandler. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 6. juni 2008 #4794 Del Skrevet 6. juni 2008 Kose deg i varmen! Jeg liker også den sjokoladen. Salt og søtt i en veldig god miks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 7. juni 2008 #4795 Del Skrevet 7. juni 2008 Innom med en liten god helg-hilsen i varmen Det er utrolig hett nå, men vi kan jo ikke klage på det! Lille Wanda spreller i body og solhatt og er nok glad for å slippe så mye klær. Og Walters Mandler... Den er nesten litt for god, den! I dag blir det likevel is fremfor sjokolade, så varmt som det er allerede klokka ti om morgenen. Ha en flott lørdag i sola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #4796 Del Skrevet 7. juni 2008 Tror jeg må ha mer Walters mandler i helgen Nå er det varmt for både store og små. Jeg hører en baby som illskriker ved leggetid hver kveld i blokka ved siden av. Den har det vel varmt nå, stakkars. Jeg for min del synes varme er helt supert så lenge jeg har fri, for det er det jo bare å rusle rundt barbeint og ta livet med ro, slett ikke det verste man gjør Skal man ha noe gjort, derimot, synes jeg overskyet vær er langt å foretrekke. Jeg kunne aldri bodd i varmere strøk for å si det sånn! Og dette er en sånn lavgirsdag. Her er det avslapping, sol og kos som gjelder. Bortsett fra å brette sammen litt klesvask har jeg overhodet ingen planer om å gjøre noe fornuftig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. juni 2008 #4797 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg har ikke smakt Walters mandler engang jeg. Kanskje jeg rett og slett bør la være, under mottoen "Det man ikke vet har man ikke vondt av". Fortsatt god helg Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #4798 Del Skrevet 7. juni 2008 Du har et poeng der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #4799 Del Skrevet 14. juni 2008 Yo peeps, jeg lever fortsatt! Rolig helg. Denne helgen satte jeg og mannen INGENTING på agendaen. Vi har gjort så mye i det siste, så helgen skal bare brukes til å vimse rundt som vi ønsker, lese, se på tv, ta en sykkeltur hvis vi gidder. Utrolig deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 18. juni 2008 #4800 Del Skrevet 18. juni 2008 Det er så deilig med sånne helger innimellom. Man trenger det for å hente seg inn i en hektisk hverdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå