Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2005 #461 Del Skrevet 19. desember 2005 Veldig hyggelig at du er her masse i kveld, Ciara! Kommer til å savne deg når du drar på ferie. Jeg er ikke den som tar lett til tårene, men her sitter jeg temmelig sliten og hører på Antony And the Johnsons - Fell in Love With a Dead Boy. Tårene triller stille. Teksten er så nydelig, om ubesvart kjærlighet (min tolkning). Og Antony synger så sårt og med slik lidelse. Hva var livet uten musikk og litteratur!!?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #462 Del Skrevet 19. desember 2005 Ok, nå MÅ jeg kjøpe Antony and the Johnsons... Helt enig, bøker og musikk gjør livet enda bedre Kommer til å savne dere også når jeg drar på ferie. Men det er fortsatt en liten stund til, så i mellomtiden skal jeg være her en del. Bortsett fra at jeg snart drar på juleferie - på lillejulaften - og blir borte noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2005 #463 Del Skrevet 19. desember 2005 Antony er musikk man enten elsker eller hater. Jeg ham. Fell in Love With a Dead Boy har jeg lastet ned, den finnes ikke på cd som jeg har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 19. desember 2005 #464 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Åhhh... jeg hadde ikke hørt om han (Antony and the Johnsons) før jeg så Lydverket sist gang, og da falt jeg HELT for stemmen... Og så snakket jeg med Tulletrollet om han rett etterpå også - jeg skal def. ha den platen også!! Helt enig med deg Lilypie... Hva var livet uten musikk og litteratur!!?? Endret 19. desember 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. desember 2005 #465 Del Skrevet 20. desember 2005 Det er vel for nært jul til å bestille en bok, så jeg stemmer på de jeg regner med er greie å få fatt i på en loka bokhandel denne gangen. Aller mest lyst fikk jeg til å lese Gulldronning, perledronning. På min andreplass står Fordeler og ulemper ved å være til. Og til sist kunne jeg tenke meg og lese Kompani Orheim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 20. desember 2005 #466 Del Skrevet 20. desember 2005 wooooooooooopiiiieeee - enda en i boksirkelen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 20. desember 2005 #467 Del Skrevet 20. desember 2005 Hvis vi klarer å bestemme oss for en bok før jul... skulle det vel gå helt fint å bestille over nett? Tror ikke vi skal begynne og diskutere før i februar? Ciara skal jo på ferie i januar osv. A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. desember 2005 #468 Del Skrevet 20. desember 2005 Ah, daså. Men vi må i alle fall finne en bok som Ciara kan lese på ferien da. Lange flyturer er kjipt uten en god bok! Jeg skal lese den siste Harry Potter boka i jula jeg. Jada, jeg er barnslig, men det må da være lov noen gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 20. desember 2005 #469 Del Skrevet 20. desember 2005 Ja, det var ingen dum ide! Ikke noe gale med Harry Potter vel? Jeg har ikke lest dem enda - men har planer om å begynne (en gang i fremtiden når "skal-lese" bokhaugen min bare blir bittelitt mindre??) Noe den aldri blir selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 20. desember 2005 #470 Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg skal lese den siste Harry Potter boka i jula jeg. Jada, jeg er barnslig, men det må da være lov noen gang ← Syns Harry Potter passer fint til voksne og jeg! Jeg har i alle fall kost meg med bøkene. Håper du har en fin førjulstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. desember 2005 Forfatter #471 Del Skrevet 20. desember 2005 Så hvilken bok leder nå? :klø: I dag har vært en slitsom dag på jobb. Takk og pris er det bare to dager igjen før juleferie Nå er jeg så godt som ferdig med julegaver også, skal pakken inn og levere en gave til en venn av meg i kveld, også skal jeg kjøpe en liten ting til til samboeren min. Tenkte å kjøpe en praktisk liten dingseboms, han elsker praktiske ting. Jeg setter pris på alle gaver, men liker vel mest unyttige ting I den grad bøker og musikk kan defineres som unyttig selvsagt, og det har vel vi her allerede bestemt at er kjempeviktig Leste ut Ordskjelv i går kveld. Niels Chr. Geelmuyden: Ordskjelv Dette er en samling portrettintervjuer av forfattere. Den er tidvis veldig interessant, men det avhenger nødvendigvis av forfatterne. Likte best å lese intervjuer av forfattere jeg allerede er glad i, mens de andre intervjuene ble litt intetsigende. Så jeg kan nok ikke helhjertet anbefale hele boka, men den var absolutt verdt å lese likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 20. desember 2005 #472 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) "Gulldronning, perledronning" leder vel? Med to førsterankeringer... eller er jeg helt på viddene nå? (ville ikke vært første gang ) Hmmm... tror ikke jeg fører opp "Ordskjelv" på listen min da, Ciara - tar bare helhjertede anbefalinger inn der! Må prioritere HARDT nå, for den er såååå lang Har du lest "Min Søster Ellie" av Amanda Eyre Ward? Så noen som hadde kjøpt den i julegave, og da måtte jeg jo sjekke den ut... og den ser litt spennende ut, har du noe "inside information" eller?? Jeg har fått nye CD-er i dag! 2 av Ane Brun bla. OG Beth Orton's Central Reservation!! Endelig!! Er svæææært fornøyd med den - hun har jo knall-stemme!! Litt sånn Natalie Merchant'aktig, ikke sant? Eneste sideeffekten var at jeg ble svæææært deppa av å høre på den... (les: kjærlighetssorg) blaaaah!! Så kanskje jeg egentlig burde vente noen måneder med å høre på den? Nææ-heei!! Anyway - det betyr iallefall at den er bra!! fra... A. Endret 20. desember 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #473 Del Skrevet 20. desember 2005 Kompani Orheim er vel den boken alle har inne på topp 3? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 20. desember 2005 #474 Del Skrevet 20. desember 2005 Kompani Orheim er vel den boken alle har inne på topp 3? ← Åh... ja der kan du se - jeg trodde rankeringen hadde noe å si jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #475 Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg aner ikke hvordan vi rangerer. Se så organiserte vi er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 20. desember 2005 #476 Del Skrevet 20. desember 2005 Nei... når jeg får tenkt meg litt om tror jeg nok du har rett? Eller? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. desember 2005 Forfatter #477 Del Skrevet 20. desember 2005 1. Kompani Orheim 2. Brooklyn Follies 3. Gulldronning, perledronning ← 1. Brookyn Follies (litt vanskelig; Auster er favorittforfatteren min, redd jeg kan bli litt inhabil). 2. Sang i tid og rom. 3. Kompani Orheim. ← Mine topp 3: Gulldronning, perledronning Fordeler og ulemper ved å være til Kompani Orheim ← Aller mest lyst fikk jeg til å lese Gulldronning, perledronning. På min andreplass står Fordeler og ulemper ved å være til. Og til sist kunne jeg tenke meg og lese Kompani Orheim. ← Av dette får jeg at stillingen er som følger: 1. Gulldronning, perledronning 2. Kompani Orheim 3. Brooklyn Follies 4. Fordeler og ulemper ved å være til Det er hvis man tar hensyn til hvilken plass blant de topp tre bøkene har fått. Dersom vi mener alle skal ha hatt boken inne på topp 3, vinner Kompani Orheim... Hehe. Dette ble en nerdete framstilling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 20. desember 2005 #478 Del Skrevet 20. desember 2005 :klø: er veldig glad at ikke jeg er "sjef"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. desember 2005 Forfatter #479 Del Skrevet 20. desember 2005 Hehe, men du er medsjef i likhet med alle andre, så dette store problemet må vi få løst Beth Orton er kjeeeempebra Stolen Car er en fantastisk sang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 20. desember 2005 #480 Del Skrevet 20. desember 2005 Hehe, men du er medsjef i likhet med alle andre, så dette store problemet må vi få løst Beth Orton er kjeeeempebra Stolen Car er en fantastisk sang ← Ja, ikke sant? Jeg hører på den akkurat NÅ (når jeg leste innlegget ditt) Takker, bukker, nikker, neier & snurrer rundt for at du anbefalte denne CD-en!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå