Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Jeg må pelle meg på Platekompaniet snart. Følgende CDer må skaffes:

Martha Wainwright: I know you're married but I've got feelings too

Bruce Springsteen: Magic

Duffy: Rockferry

Sivert Høyem: Exiles

Blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint teppe! Godt poeng med tilpasning, ja. Jeg ønsker meg ellers et helt alminnelig kuskinn, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg også ha. Særlig det grå fra Bolia. Drømmen hadde vært teppet jeg linket til i grått skinn - mannen er ikke særlig begeistret for formen på kuskinn :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og innkjøpsforbud, hva for noe tull er det, egentlig? :fnise:

Det forekommer etter tilstrekkelig mange av følgende kommentar:

Her i gården er det mer "Trenger vi virkelig enda en?" , akkompagnert av diverse sukk og stønn.

:ler:

Ellers begynner jeg å komme meg igjen etter en heftig forkjølelse (ellerno) i 17- mai-helga. Utførlig syting i bloggen min :fnise:

Prøver å få lest litt, men det blir mest hagelitteratur om dagen. Som alltid før snøen er borte har jeg store planer, men det er noe med at tida går så fort om sommeren, så vi får se hva jeg rekker over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også problem med mannen på det feltet, du....

Merkelig det der, altså. Men det kan jo hende jeg får snikinnført et kuskinn med tid og stunder likevel :sjarmor:

Det forekommer etter tilstrekkelig mange av følgende kommentar:

:ler:

Ellers begynner jeg å komme meg igjen etter en heftig forkjølelse (ellerno) i 17- mai-helga. Utførlig syting i bloggen min :fnise:

Prøver å få lest litt, men det blir mest hagelitteratur om dagen. Som alltid før snøen er borte har jeg store planer, men det er noe med at tida går så fort om sommeren, så vi får se hva jeg rekker over...

Hagelitteratur? Noen spennende bøker du vil tipse om? :)

...kommer snart for oppdatere meg på syting :fnise:

Fint teppe, Ciara. Så det ble aldri noe kuskinn?

Det var uansett en fin erstatning.

Kanskje, etterhvert. Bolia-teppene er kjempefine, men ingen av dem er optimale i fargen som det grå kuskinnet. Så jeg er i tvil - store problemer her, altså! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elizabeth George: Careless in Red

Lynley er nedbrutt etter den siste tidens hendelser, som jeg ikke vil røpe. Han legger ut på en vandretur langs kysten i Cornwall, og finner på sin ferd liket av en ung mann, utsatt for en klatreulykke. Eller kan det være slik at noen har kuttet repet?

Dette er opptakten for en etterforskning i klassisk Elizabeth George-stil. Denne gangen er Lynley i en uvant posisjon, siden han teknisk sett ikke tilhører Scotland Yard. Han får likevel hjelp av Barbara Havers.

Mer kan jeg vel egentlig ikke si om handlingen. Jeg var fornøyd med denne - ikke den beste George-boka, men hva gjør vel det så lenge nivået likevel er såpass høyt. Anbefales for alle fans!

Selma Lønning Aarø: Venstre hånd over høyre skulder

Denne boken starter med at en mann, Simon, kysser sin elskerinne for så å bli påkjørt av en bil. Simon handler i koma, og heretter veksler historien mellom Helen, hans elskerinne, Alma, hans kone og datteren Elvira. De har alle forskjellige perspektiver på det som har hendt, og romanen gir derfor et nyansert bilde av utroskap og følgene det kan ha.

Jeg er glad i Selma Lønning Aarø, og håper flere får øynene opp for henne. Denne boken er, sammen med Vill ni åka mera?, et godt sted å starte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagelitteratur? Noen spennende bøker du vil tipse om? :)

Det går mest i Hageselskapets sortsliste og Norsk Hagetidend. Det er kanskje ikke så mye nytte i å skrive annmeldelse av det her ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett :ler:

Dessuten er jeg ikke så inne i planteverdenen at jeg ville sette nok pris på det er jeg redd. Men ingenting er som pene hager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audrey Horne
Du har rett :ler:

Dessuten er jeg ikke så inne i planteverdenen at jeg ville sette nok pris på det er jeg redd. Men ingenting er som pene hager :)

Jeg har en meget hageinteressert mor, og hagen vokser fra år til år. Den er stor, raus og spennende og går rundt hele huset, med kuperinger og integrering av det naturlige miljøet. Skikkelig drivhus har hun også, og det bugner av squash, tomater, sukkererter og agurker der på sensommeren. Å gå på hagevandring, med vinstopp (du finner flere små sitteplasser og benker rundt omkring), er obligatorisk på varme sommerkvelder :).

Hun nærmer seg 70 år men er veldig sprek så jeg både tror og håper at hagen vil holde stand i flere år ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en meget hageinteressert mor, og hagen vokser fra år til år. Den er stor, raus og spennende og går rundt hele huset, med kuperinger og integrering av det naturlige miljøet. Skikkelig drivhus har hun også, og det bugner av squash, tomater, sukkererter og agurker der på sensommeren. Å gå på hagevandring, med vinstopp (du finner flere små sitteplasser og benker rundt omkring), er obligatorisk på varme sommerkvelder :).

Hun nærmer seg 70 år men er veldig sprek så jeg både tror og håper at hagen vil holde stand i flere år ennå.

Å det hørtes ut til å være en deilig hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Åh, det hørtes ut som en herlig hage. Selve drømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er, Audrey, som har en mor med en sånn hage, det høres ut som selveste sommerdrømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres herlig ut, sånn drømmer jeg om å ha det en dag! Og du kan være ganske sikker på at det er hage som holder henne sprek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt en strålende helg.

Jeg og mannen har hatt masse kjærestetid :hjerte:

Og så driver jeg og maler hjemme. Jeg synes maling er helt ufattelig tilfredsstillende, det kan omtrent kalles terapi. Også så fint som det blir! :hoppe:

God uke, everybody :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder forresten på med tre bøker for tiden, og jeg liker alle så langt - anmeldelse følger når de er ferdig lest:

Siri Hustvedt: The Sorrows of an American

Muriel Barbery: Pinnsvinets eleganse

Joshua Ferris: Så kom vi til slutten

Les, les!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audrey Horne

Hva males, og hvilken farge? Enig i at maling er terapi. Jeg lurer på om jeg skal male kjøkkenet snart. Må bare finne den riktige fargen. Jeg lurer på noe grålilla/lavendel :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...