Ciara Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #4581 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg har nytt hjemmehelg i fred og ro. Surfet masse, sett på TV og lest. Og vasket og ryddet, som jeg nå motvillig begynner å innse at jeg faktisk liker. Jeg sier "motvillig" fordi jeg har en mor som har fullstendig vaskedilla, noe jeg hatet i mange år og har prøvd å ta ansvar fra. Det er alltid noe irriterende over å innse at man har arvet ergelige egenskaper fra foreldre. Det er forresten stadig flere av disse egenskapene jeg oppdager i meg selv. Dette synes selvsagt foreldrene mine er omtrent like festlig som jeg synes det er irriterende Har overhodet ingen planer for resten av dagen, utover at den skal nytes i samme snegletempo som resten av helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #4582 Del Skrevet 23. februar 2008 Helg igjen. Denne uka har gått utrolig fort. Jeg har fått gjort masse, vært utrolig effektiv. Føler jeg har vært på jobb i to dager, og så er det fri. Vel, ikke at det gjør noe Så nå sitter jeg med resten av smågodtet etter filmtitting i går (hadde leid 1408 på DVD, tidvis veldig skummel), surfer, blar i Aftenposten. Jeg vurderer å gå igang med å male soverommet til uka. Skal male veggene og senga. Jeg har lyst å male den gamle furusenga med sort bengalakk, men foreløpig kommer det ville protester fra mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 23. februar 2008 #4583 Del Skrevet 23. februar 2008 Huff, jeg så 1408 forrige helg, på stort lerret. Det skumleste jeg har sett på lange tider. Først satt jeg med hjertebank og gruet meg og gruet meg for det var jo tydelig at det kom til å bli guffent, i tillegg endte jeg med å hylskrike (høyt!) ved i alle fall to-tre anledninger. Og da holdt jeg hendene for øynene en del også. Jeg var helt utslitt etterpå Min lørdag har hittil vært det samme som din, minus smågodt men pluss croissant og kaffe latte. Nå tror jeg at jeg må tusle ut i godværet snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #4584 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg kjenner meg igjen! Men den var mye skumlere i starten enn mot slutten, syntes jeg. Skrekkfilm er gøy Jeg skal også snart ut i godværet. Må få meg litt luft, har ikke godt av å sitte inne hele dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 23. februar 2008 #4585 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg tror jeg er for sart for skrekkfilm . Men det ble bedre mot slutten, ja, og den var jo bra laget, da. Jeg innbilte meg at jeg så deg i en grønnsaksbutikk i går. Tatt i betraktning av at jeg ikke aner hvordan du ser ut, var jo det litt rart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #4586 Del Skrevet 23. februar 2008 Wow, nå ble jeg virkelig nysgjerrig! Hvordan så jeg ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 23. februar 2008 #4587 Del Skrevet 23. februar 2008 Høy og slank med mørkt, ganske rett hår til skuldrene og en hårspenne på siden, mørke klær og i-Pod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 23. februar 2008 #4588 Del Skrevet 23. februar 2008 1408 har jeg ikke engang hørt om, men jeg liker god skrekk så den skal sjekkes ut. Her skinner solen også, og minner meg på at vinduene definitivt må pusses. Men ikke i dag . Og jeg synes sort bengalakk er en god ide, si det til mannen din . Sengen kommer til å bli så blank og fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #4589 Del Skrevet 23. februar 2008 Høy og slank med mørkt, ganske rett hår til skuldrene og en hårspenne på siden, mørke klær og i-Pod Bortsett fra hårspenne på siden har du helt rett Og bortsett fra at jeg ikke var i grønnsaksbutikk i går Men morsomt! 1408 har jeg ikke engang hørt om, men jeg liker god skrekk så den skal sjekkes ut. Her skinner solen også, og minner meg på at vinduene definitivt må pusses. Men ikke i dag . Og jeg synes sort bengalakk er en god ide, si det til mannen din . Sengen kommer til å bli så blank og fin. Jeg hadde ikke hørt om den heller, og jeg var skeptisk. Men som sagt, skummel var den. Jeg må også pusse vinduer Det får bli et prosjekt neste helg. Da skal jeg mase mer om sort bengalakk! Hvordan går det forresten med deg, kjære Audrey? Du er også lite her for tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 23. februar 2008 #4590 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har det bra, men er litt nettlei for tiden. Desto mer tid til lese bøker. Jeg har lest tre romaner av Carl Frode Tiller, Morten Ramsland - Hundehode og endel krim. CFT anbefales om du ikke allerede har lest noe av ham. Jeg sender deg en litt mer utfyllende pm når jeg får tid . Hva med deg? Også nettlei? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #4591 Del Skrevet 23. februar 2008 Har ikke lest Tiller, nei, så da skal jeg selvsagt gjøre det Litt nettlei, ja, har hatt behov for å slappe av hjemme uten dataen på. Og jobbet en del som vanlig, da sitter jeg foran PCen så godt som hele tiden, og det er deilig å ikke stirre inn en annen skjerm når jeg kommer hjem. Samtidig er KG for morsomt til å være borte herfra lenge Ellers fint. Travelt og sosialt Send gjerne pm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #4592 Del Skrevet 23. februar 2008 Hva syntes du om Ramsland, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. februar 2008 #4593 Del Skrevet 25. februar 2008 Skrekkfilmer er veldig ikke noe for meg... Du hadde forresten en gjesteopptreden i en av drømmene mine forleden, uten at jeg husker hva du gjorde der... Men du lignet på Audrey Hepburn Er i det veldig klassiske hjørnet for tiden -inspirert av Døden i Teben på Det norske teater leser jeg Sofokles' tragedier :lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #4594 Del Skrevet 25. februar 2008 Lignet jeg Audrey Hepburn? I wish Forøvrig smigrende som jeg figurerer i drømmene deres for tiden. Håper virkelig ikke det er mareritt dere har Tragediene er spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #4595 Del Skrevet 1. mars 2008 I dag er en veldig fin dag. Det skyldes at helgen startet så bra. Jeg gikk ganske tidlig fra jobb, og jeg tror det skal bli en tradisjon på fredager. Jeg jobber nok resten av uke til at jeg glatt kan gå to eller tre timer før på fredag. Og det er helt utrolig hvor mye lenger helgen føles på grunn av de få timene! I går ruslet jeg i bedagelig tempo fra jobben, været var helt nydelig, og det føltes ikke riktig å marsjere hjem. I stedet tuslet jeg avgårde, innom blomsterbutikk (Märthaliljer - min favoritt! - og hvite narcisser, narcissene danderte jeg i en potte på et fat med stearinlys og kvister) og vinmonopol (kjøpte to flasker musserende vin, og den ene er allerede borte :sjenert). Så var jeg hjemme, satte på den nye Madrugada-CDen og vasket i vei. Jeg holdt faktisk på effektivt i to timer, og fikk dermed gjort masse. Støvsugd, vasket gulv, vasket over kjøkkenet, tørket støv, brettet nyvasket tøy, skiftet sengetøy mm. Resultatet var at jeg klokka fem på ettermiddagen hadde en strøken leilighet som luktet jif (det finnes få bedre lukter en Jif kjøkkenspray ) og friske blomster. Og da er på en måte jeg lykkelig resten av helgen. Så var det reker til middag, og deretter vin og sløving på sofaen. Helt perfekt. Og den største bonusen ved å ha stått på i går, er selvsagt at jeg i dag ikke trenger å gjøre noe ting. Jeg har følgende vanskelige valg å foreta: Skal jeg se på en film eller serie jeg har liggende? Lese en ny bok? Lese Aftenposten grundig? Eller, min nye dille, spille poker på Facebook? Etterpå skal jeg gå til sentrum. Har fått lønn og kjenner at shoppebehovet er her, har måttet være nøktern i det siste. Nå har jeg lyst på et fint fat som jeg skal kjøpe mange fine kubbelys å ha i, i forskjellige farger og høyder. Det skal jeg sette på kjøkkenbenken. Det irriterer meg at lysstoffrørene har så sterkt lys at stearinlys normalt ikke synes der om kvelden, og hvis jeg skrur av lysene så blir det altfor mørkt. Så jeg tenker at en slik kubbelyssamling lyser opp akkurat nok. Etter jeg har handlet litt, skal mannen og jeg spise ute og så blir det kino. Sånn, det var langt om hverdagslige sysler Jeg driver stadig og kvinner meg opp til å få skrevet anmeldelser av alle bøkene jeg har lest i det siste. Problemet er at jeg kanskje har lest åtte eller ni bøker, og da ble det plutselig et prosjekt ut av det. Men jeg satser på at i morgen er dagen, omsider. Ønsker dere en strålende helg, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #4596 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg har jo glemt å stille dere et helt essensielt spørsmål! At jeg kunne glemme det! Hva har dere kjøpt på mammutsalget? Jeg har kjøpt Skandinaviske interiører Lofoten - en fotobok Mandela (til mannen) Tore Renberg: Farmor har kabel-TV og Videogutten Axel Jensen: Ikaros Axel Jensen: Line Enda godt jeg tar ansvar og bidrar til firmaets omsetning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. mars 2008 #4597 Del Skrevet 1. mars 2008 ÅRETS MAMMUTFANGST: Marion Kaminsky - Venezia Rolf C. Wirtz - Firenze Erik Fosnes Hansen - Kokebok for Otto Morten Claussen - Livet i Venedig Nedjma - Mandelen Elef Nesheim - Musikal- og operetteguiden Yasmin Crowther - Safrankjøkkenet Suan Amiry - Sharon og min svigermor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mars 2008 #4598 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg har jo glemt å stille dere et helt essensielt spørsmål! At jeg kunne glemme det! Hva har dere kjøpt på mammutsalget? I år har jeg faktisk ikke fått somlet meg til å kjøpe en eneste bok på mammutsalget. Fikk liksom aldri sendt inn bestilling, og har ikke vært i nærheten av en bokhandel i åpningstiden på flere uker nå. Og godt er det må jeg vel nesten si, for etter dagens innsats med støvtørking i 1/3 av husets bokhyllemeter (kom ikke lenger, for jeg har hatt ute hver eneste bok og "blafret" støv av den) har jeg konkludert med at mengden uleste bøker som står og venter er pinlig stor. Ikke noen grunn til å fylle på flere altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4599 Del Skrevet 4. mars 2008 ÅRETS MAMMUTFANGST: Marion Kaminsky - Venezia Rolf C. Wirtz - Firenze Erik Fosnes Hansen - Kokebok for Otto Morten Claussen - Livet i Venedig Nedjma - Mandelen Elef Nesheim - Musikal- og operetteguiden Yasmin Crowther - Safrankjøkkenet Suan Amiry - Sharon og min svigermor Har ingen av disse selv, spennende I år har jeg faktisk ikke fått somlet meg til å kjøpe en eneste bok på mammutsalget. Fikk liksom aldri sendt inn bestilling, og har ikke vært i nærheten av en bokhandel i åpningstiden på flere uker nå. Og godt er det må jeg vel nesten si, for etter dagens innsats med støvtørking i 1/3 av husets bokhyllemeter (kom ikke lenger, for jeg har hatt ute hver eneste bok og "blafret" støv av den) har jeg konkludert med at mengden uleste bøker som står og venter er pinlig stor. Ikke noen grunn til å fylle på flere altså Så fornuftig! Jeg har aldri tørket støv av bøkene mine på den måten De står i klinsj i hylla, så for- og bakside trenger ikke støvtørk. Men jeg tørker oppå ryggen (slurvete, mange om gangen), og sniker en arm bak bøkene så jeg får tørket såvidt på den delen av hylla som er bar. Til å ha blitt ganske glad i å vaske, så innser jeg at dette er temmelig sløvt Jeg er forresten klar for å diskutere Boktyven. Er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4600 Del Skrevet 4. mars 2008 I dag er jeg lettere melankolsk uten noen som helst slags god grunn. Tror en kombinasjon av at jeg er trøtt, det er kaldt vårlig ute (jeg liker lyset, men ikke kulda), mannen er ute av huset. Tror jeg skal legge meg straks og satse på en upbeat og uthvilt dag i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå