Ciara Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #4541 Del Skrevet 28. desember 2007 Nå åpnet jeg en flaske musserende vin jeg hadde tenkt å drikke på nyttårsaften Jeg har en flaske til, men jeg hadde tenkt å ha med meg en til vertskapet dit vi skal feire også. Tror jeg må innom polet en tur i morgen likevel (hvis det er åpent...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #4542 Del Skrevet 29. desember 2007 I dag har vi vært flinke: -ryddet boden -hengt opp bilder -vasket bad -støvsuget og vasket gulv -skiftet sengetøy -vasket kjøleskap -handlet -kjøpt blomster til den rene og ryddige leiligheten Altså er det supersløving nå, og jeg har store planer om se programmet om champagne nå klokken 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. desember 2007 #4543 Del Skrevet 30. desember 2007 Gledelig jul Ingen bøker til jul? Jeg fikk en -Special topics in calamity physics. Dessuten fikk jeg Joanne Harris' The Lollipop shoes da jeg var og handlet i går -fra meg til meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 30. desember 2007 #4544 Del Skrevet 30. desember 2007 Så flittige dere er . Her er det sånn passe orden, men jeg har iallfall friske blomster og masse stearinlys. Så du fikk ingen bøker til jul? Jeg fikk mange, noen ønskede og noen overraskelser (Geir Pollen, Thorvald Steen bl.a). Hässelby er ferdig lest og jeg er vill av begestring, jeg vil si den er den perfekte roman. Jeg ble fanget fra første side og uderveis ble jeg rørt, redd (den er virkelig skummel og ekkel en tid midt uti), tankefull og gjenkjennelsesfaktoren var høy. Jeg kjenner meg igjen i mange av Harstads referanser og han tryller med språket og karakterene. Jeg kan ane at Harstad rangerer vår kjære Auster høyt, men jeg synes ikke på noen måte han plagierer mesteren. Du ser det tydelig i det tette språket, forhold far/sønn, menneskets ibeoende destruktivitet og temaet skjebne/tilfeldighet. Jeg er så glad Johan Harstad fremdeles er ung og sannsynligvis vil komme med flere, gode romaner. Da er det bare å håpe at han ikke havner i Fosnes-Hansen-fella... Har du hørt noe om ny roman fra Knausgård, Ciara? Jeg venter i spenning på noe nytt fra den kanten. Ha en fin dag og god nyttårsfeiring . Jeg skal feire rolig og behersket, har faktisk ikke helt bestemt for hva jeg skal gjøre i skrivende stund, men full pinne blir det neppe . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 30. desember 2007 #4545 Del Skrevet 30. desember 2007 Godt nyttår, Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #4546 Del Skrevet 30. desember 2007 Gledelig jul Ingen bøker til jul? Jeg fikk en -Special topics in calamity physics. Dessuten fikk jeg Joanne Harris' The Lollipop shoes da jeg var og handlet i går -fra meg til meg... Den første har jeg lest, og den er veldig bra. Gled deg! Så flittige dere er . Her er det sånn passe orden, men jeg har iallfall friske blomster og masse stearinlys. Så du fikk ingen bøker til jul? Jeg fikk mange, noen ønskede og noen overraskelser (Geir Pollen, Thorvald Steen bl.a). Hässelby er ferdig lest og jeg er vill av begestring, jeg vil si den er den perfekte roman. Jeg ble fanget fra første side og uderveis ble jeg rørt, redd (den er virkelig skummel og ekkel en tid midt uti), tankefull og gjenkjennelsesfaktoren var høy. Jeg kjenner meg igjen i mange av Harstads referanser og han tryller med språket og karakterene. Jeg kan ane at Harstad rangerer vår kjære Auster høyt, men jeg synes ikke på noen måte han plagierer mesteren. Du ser det tydelig i det tette språket, forhold far/sønn, menneskets ibeoende destruktivitet og temaet skjebne/tilfeldighet. Jeg er så glad Johan Harstad fremdeles er ung og sannsynligvis vil komme med flere, gode romaner. Da er det bare å håpe at han ikke havner i Fosnes-Hansen-fella... Har du hørt noe om ny roman fra Knausgård, Ciara? Jeg venter i spenning på noe nytt fra den kanten. Ha en fin dag og god nyttårsfeiring . Jeg skal feire rolig og behersket, har faktisk ikke helt bestemt for hva jeg skal gjøre i skrivende stund, men full pinne blir det neppe . Nå ble jeg glad! Så bra du likte boka så godt. Jeg er helt enig med deg i alle betraktningene dine. Jeg mener heller ikke at Harstad plagierer Auster, jeg tror bare de har en felles grunntanke Jeg fikk faktisk anledning til å møte Harstad før jul, og da måtte jeg si at jeg syntes han og Auster hadde noe felles. Det ble han glad for å høre tror jeg, og det virket overhodet ikke som om det var en fremmed tanke for ham. Har ikke hørt noe om ny roman fra Knausgård. Men det ble da sagt da den forrige kom ut at den ville komme én til ganske snart? :klø: Godt nyttår, Ciara Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #4547 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Det er dagen før nyttårsaften, og jeg prøver å oppsummere året som har gått. For meg har 2007 handlet mye om familie og relasjoner på både godt og vondt. Det har vært et år hvor jeg har mistet et familiemedlem, et annet har store problemer. Andre har jeg ny og forbedret kontakt med. Det føles som om min kjære og jeg holder på å bli en egen liten familie også. Vi har tatt forholdet videre på flere måter, og det føles ikke lenger så fjernt å få barn en gang. 2007 har også handlet om jobb. Jeg har kommet meg ut i arbeidslivet, og holder på å finne en vei. Gjøre meg noen erfaringer der jeg er nå, og sondere terrenget videre. Totalt tror jeg vil si at 2007 har vært et år for nye muligheter, samtidig som at jeg har blitt minnet på å se meg tilbake i blant også og huske på det jeg allerede har. Mine håp for 2008: Jeg håper framfor alt det blir et roligere år enn dette. At jeg vil få mer rom til å tenke meg om underveis. Det vil jeg jobbe mye selv for å klare pga erfaringene fra i år. Det innebærer at jeg skal tillate meg å ikke være med på alt, ta meg mer fri, reise mer på hytta bare med min kjære. Slike ting. Håper også at jeg kan få meg en ny jobb i 2008, noe som vil gjøre at tilværelsen min føles tryggere. Og i likhet med de fleste andre håper jeg på en bedre betalt jobb som er spennende samtidig som at jeg ikke må jobbe meg ihjel Og til sist: Fine kjæresteøyeblikk, hyggelige vennestunder, gode leseopplevelser. Endret 30. desember 2007 av Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 30. desember 2007 #4548 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg fikk heller ingen bøker i julegave i år (eller i fjor) til tross for at halvparten av ønskene på ønskelista var bøker. Men jeg klager ikke jeg heller altså, for jeg fikk mye annet fint. Og jeg skal nok klare å skaffe bøkene selv om jeg må Akkurat nå surfer jeg på bøker i forbindelse med neste års feriereisemål, og det er egentlig underlig hvor lite det er å finne når man skal litt utenfor allfarvei. Da er faktisk internett en langt bedre kilde, men den kan man jo ikke ta med seg i kofferten når man reiser da... Godt nytt år til deg! Håper 2008 blir akkurat slik du ønsker, både på den ene og den andre fronten. Og de siste ønskene for det nye året hadde jeg ikke hatt noe i mot at gikk i oppfyllelse for min del også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 3. januar 2008 #4549 Del Skrevet 3. januar 2008 Da er 2008 godt i gang, så jeg er innom for å ønske godt nyttår... Ser at du også har en hang til oppsummering når ett år er slutt og et nytt begynner. Jeg er også sånn- må ha en stille stund til å ha "vareopptelling", finne ut hva som egentlig har skjedd, og hva som er bra og mindre bra i forkant av det nye året. Jeg håper 2008 blir som du ønsker deg! Ellers- tja, jeg fikk bare to bøker til jul i år, jeg også. Special topics in calamity physics (jada, Daria, jeg er en hermegås), og en bok som rett og slett heter "Tokyo" og er thriller of the year-ett-eller-annet. Spent på begge to. Den første er jo av typen som lett kan bli litt over-hypet, men på den annen side kan det hende den står til forventningene og vel så det. Den andre aner jeg ingenting om, jeg antar at den er kjøpt litt på grunn av at handlingen foregår i Tokyo og den dermed har høy mimre-faktor. Vi får se. Nå lurer jeg jo fælt på om nissen var snill i år og du fikk din "Delivery"...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4550 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg fikk heller ingen bøker i julegave i år (eller i fjor) til tross for at halvparten av ønskene på ønskelista var bøker. Men jeg klager ikke jeg heller altså, for jeg fikk mye annet fint. Og jeg skal nok klare å skaffe bøkene selv om jeg må Akkurat nå surfer jeg på bøker i forbindelse med neste års feriereisemål, og det er egentlig underlig hvor lite det er å finne når man skal litt utenfor allfarvei. Da er faktisk internett en langt bedre kilde, men den kan man jo ikke ta med seg i kofferten når man reiser da... Godt nytt år til deg! Håper 2008 blir akkurat slik du ønsker, både på den ene og den andre fronten. Og de siste ønskene for det nye året hadde jeg ikke hatt noe i mot at gikk i oppfyllelse for min del også Merkelig det der med bøker. Har delvis kommet fram til at folk må være redde for å kjøpe feil bøker eller bøker jeg har lest. Hvorfor det? Alle kan jo bomme og kan ikke ha oversikten over alt andre mennesker leser... Men bevares, jeg beviser jo stadig at jeg klarer å skaffe meg bøker selv, så det går tydeligvis fint Lyst til å sende meg en pm så jeg får vite hvor neste reise går? Evig nysgjerrig på hvor folk reiser, særlig når det er utenfor allfarvei. Da er 2008 godt i gang, så jeg er innom for å ønske godt nyttår... Ser at du også har en hang til oppsummering når ett år er slutt og et nytt begynner. Jeg er også sånn- må ha en stille stund til å ha "vareopptelling", finne ut hva som egentlig har skjedd, og hva som er bra og mindre bra i forkant av det nye året. Jeg håper 2008 blir som du ønsker deg! Ellers- tja, jeg fikk bare to bøker til jul i år, jeg også. Special topics in calamity physics (jada, Daria, jeg er en hermegås), og en bok som rett og slett heter "Tokyo" og er thriller of the year-ett-eller-annet. Spent på begge to. Den første er jo av typen som lett kan bli litt over-hypet, men på den annen side kan det hende den står til forventningene og vel så det. Den andre aner jeg ingenting om, jeg antar at den er kjøpt litt på grunn av at handlingen foregår i Tokyo og den dermed har høy mimre-faktor. Vi får se. Nå lurer jeg jo fælt på om nissen var snill i år og du fikk din "Delivery"...? Ja, det er sant, jeg har et behov for å oppsummere. Eller skal vi bruke moteordet evaluere? (det er vel kanskje ikke noe moteord lenger, forresten, det har jo vært overbrukt i flere år). Tokyo mener jeg å huske fikk veldig bra kritikker, så fortell meg gjerne hva du synes om den. Håper du liker Pessl, for den var jeg begeistret for. Og nei, jeg fikk heller ikke min Delivery. Får skaffe meg den selv snart Fortsatt god 2008! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4551 Del Skrevet 6. januar 2008 I dag gleder jeg meg til middag. Vi skal ha et lite middagsselskap og menyen er som følger: Forrett: To forskjellige typer. 1. Melbatoast med chèvre, honning, valnøtter og cherrytomat 2. Melbatoast med crème fraiche, rødløk, hvitløk, avocado og reker Hovedrett: Langstekt lammelår, hasselbackpoteter, rosekål og rødvinssaus. Dessert: Frukt-sjokolade-fondue. Tror det blir bra. Det eneste jeg er litt spent på er lammelåret. Jeg har marinert det i rødvin, hvitløk, olivenolje, rosmarin og bittelitt chili. Er spent på hvordan chilien slår ut. Særlig siden jeg bruker marinade og sjy i sausen. Kanskje det blir kræsj med chili i klassisk rødvinssaus med rosmarin? Jaja, noen sjanser må man ta her i livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 6. januar 2008 #4552 Del Skrevet 6. januar 2008 Det hørtes veldig godt ut . Ble du fornøyd? Ellers fikk jeg heller ikke en eneste bok til jul! Det må være lenge siden. Jeg ga jo bort en del, som vanlig. Meg er det strengt tatt ingen fare med, jeg har en god del halvleste og uleste bøker liggende så jeg tror jeg skal klare meg en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 8. januar 2008 #4553 Del Skrevet 8. januar 2008 God ettermiddag, Ciara . Har du lest Thorvald Steen - Vekten av snøkrystaller? Jeg ble ferdig med den i går, og jeg må si det var en hjerteskjærende fortelling. Nøkternt, pent språk og helt usentimental. Denne romanen kommer til å sitte i meg lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #4554 Del Skrevet 8. januar 2008 Det hørtes veldig godt ut . Ble du fornøyd? Ellers fikk jeg heller ikke en eneste bok til jul! Det må være lenge siden. Jeg ga jo bort en del, som vanlig. Meg er det strengt tatt ingen fare med, jeg har en god del halvleste og uleste bøker liggende så jeg tror jeg skal klare meg en stund Det ble godt! Nok chili til å sette en liten spiss, men ikke så mye at det ble dominerende. Veldig fornøyd med maten altså Kjenner til de uleste og halvleste, ja... Jeg tør ikke å telle hvor mange uleste bøker jeg har God ettermiddag, Ciara . Har du lest Thorvald Steen - Vekten av snøkrystaller? Jeg ble ferdig med den i går, og jeg må si det var en hjerteskjærende fortelling. Nøkternt, pent språk og helt usentimental. Denne romanen kommer til å sitte i meg lenge. Hei du! Jeg har lest den, og jeg var ikke så begeistret. Tror det ligger en hastverksanmeldelse her inne et sted :klø: Jeg har forresten lyst til å lese mer Steen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. januar 2008 #4555 Del Skrevet 9. januar 2008 Kjenner til de uleste og halvleste, ja... Jeg tør ikke å telle hvor mange uleste bøker jeg har Leste du ikke spalten til Knut Nærum i Dagbladet lørdag? Han hevdet at selvfølgelig kjøpte man flere bøker enn man leste -det var et tegn på at man hadde ambisjoner... Tror en av ambisjonene mine i år er å lese noen av dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #4556 Del Skrevet 9. januar 2008 Leste du ikke spalten til Knut Nærum i Dagbladet lørdag? Han hevdet at selvfølgelig kjøpte man flere bøker enn man leste -det var et tegn på at man hadde ambisjoner... Tror en av ambisjonene mine i år er å lese noen av dem... Haha! I så fall er jeg ekstremt overambisiøs! Høres liksom ikke like positivt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #4557 Del Skrevet 9. januar 2008 Inspirert av signaturen til Daria, må jeg si at jeg føler jeg har kaos inne i meg for tiden og jeg snart håper det blir født en dansende stjerne her Det er for mye som skjer for en stakkar. Som dere kanskje har fått med dere var 2007 svært begivenhetsrikt, og jeg er fortsatt sliten etter det året. Jeg har blant annet jobbet altfor mye, og skal nå bli flinkere til å sette grenser! Det var faktisk også tøffere enn jeg trodde å komme seg ut i arbeidslivet. Jeg trives godt med jobben også, forsåvidt, men det er jo mindre tid igjen om dagen enn jeg har vært vant til. Og forpliktelser, og følelsen av at man burde jobbet tre ganger så mye. Minst. I tillegg har jeg fått meg boliglån og føler ansvaret. Noen ganger blir jeg helt nervøs av å tenke på lån og at det ikke er nedbetalt før om flere tiår! I tillegg er jeg generelt småstresset av grunner jeg ikke helt vet selv. Tror jammen meg jeg holder på å bli voksen for alvor her, og det er faktisk skummelt. Kanskje jeg har en jeg-har-blitt-voksen-og-fått-forpliktelser-krise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. januar 2008 #4558 Del Skrevet 10. januar 2008 Tror ikke sånne kriser er helt uvanlige, det er en stor overgang å ikke være uansvarlig student lenger (selv om jeg har et relativt uansvarlig voksenlig også ). Å sette grenser er en god ting -ingen blir imponert om du blir utbrent første året... Lykke til med stjerne-fødselen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 10. januar 2008 #4559 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg fikk den kaos-følelsen da jeg jobbet i sommer, og lengtet bare tilbake til studiene, friheten og kafélivet Studentlivet har sine tunge sider, men man disponerer tiden sin på en måte som man ikke gjør når man jobber. Det er helt klart en overgang å begynne i jobb, i tillegg til at man kanskje ikke vet helt hva som kreves av en og hvor man må legge listen for sin egen innsats. Første bud er å lære seg å si nei. Jeg snakker av egen, dyrkjøpt erfaring! Du er sikkert en samvittighetsfull arbeidstaker, og jeg er overbevist om at du gjør en strålende jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #4560 Del Skrevet 19. januar 2008 Tror ikke sånne kriser er helt uvanlige, det er en stor overgang å ikke være uansvarlig student lenger (selv om jeg har et relativt uansvarlig voksenlig også ). Å sette grenser er en god ting -ingen blir imponert om du blir utbrent første året... Lykke til med stjerne-fødselen Du har helt rett, Daria. Jeg lærer meg å sette grenser stadig vekk, og blir heldigvis bedre Jeg fikk den kaos-følelsen da jeg jobbet i sommer, og lengtet bare tilbake til studiene, friheten og kafélivet Studentlivet har sine tunge sider, men man disponerer tiden sin på en måte som man ikke gjør når man jobber. Det er helt klart en overgang å begynne i jobb, i tillegg til at man kanskje ikke vet helt hva som kreves av en og hvor man må legge listen for sin egen innsats. Første bud er å lære seg å si nei. Jeg snakker av egen, dyrkjøpt erfaring! Du er sikkert en samvittighetsfull arbeidstaker, og jeg er overbevist om at du gjør en strålende jobb Nettopp dette med å ikke hvite hvor man skal legge lista er det som er slitsomt for meg. Men nå har jeg jobbet masse overtid uten å få noe særlig igjen for det. Og det kan jo umulig være hva som blir krevd av meg. Selvsagt jobbe ekstra til tider, men ikke så mye som jeg har gjort. Skjerpings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå